iDNES.cz

On-line duel

Litvínovský starosta Šťovíček a romská aktivistka Kokyová

Milan Šťovíček

Milan Šťovíček

Jitka Kokyová

Jitka Kokyová
velikost textu:
vydáno 24.11.2008 12:00
Jitka Kokyová založila Sdružení janovských Romů. Ráda by se více angažovala ve znovuobnovení sousedských vztahů na litvínovském sídlišti, kam už se dvakrát pokoušeli probít ultrapravicoví extremisté. Proti ní se do on-line duelu postavil starosta Litvínova Milan Šťovíček.
OTÁZKA: Vazena pani aktivistko.. za co bojujete? Lide z Litvinova preci nechteji brat romum zadna prava. Oni pouze chteji aby Romove plnili sve povinnosti a aby s nima stat nakladal stejne jako s ostatnim obyvatelstvem.. tzn. Krades jde sedet, neplatis najem jdes na ulici.(NE dostanes jinej byt) ... to slusnym romum prece nemuze vadit. Taky nemam rad rasisty.. ale chodit po meste neni nic rasistickeho. To Romove si blokuji nektera uzemi pro sebe. Dan
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tato otázka se mě netýká. 24.11.2008 12:04
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Práva pro lidi jsou všechna stejná, jedno jestli je bílý nebo černý. I zákon platí na obě strany. Jsem pro, když neplatíte nájem, vystěhovat do holobytů. Stejné je to s posuzováním kriminality.
OTÁZKA: Pro p. Kokyovou: Opravdu věříte tomu, že by nepřizpůsobiví Romové žili jinak, jestliže by nebyli sestěhováni? Když je nějaká rodina nepřizpůsobivá, tak je nepřizpůsobivá ať bydlí takových rodin pohromadě pět anebo sto, nemyslíte? Pokud by je nesestěhovali do Janova, tak by dělali bordel jinde, co by to vyřešilo? Děkuji za odpověď. Žaneta
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tato otázka se mě netýká. 24.11.2008 12:05
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Souhlasím s vámi, nikdy nedělá dobrotu, když romové byslí pohromadě, protože ti nepřizpůsobiví kazí těm slušným autoritu a dobré jméno.
OTÁZKA: Z jakého důvodu jste proti vyplácení sociálních dávek formou stravenek? Vždyť spousta firem dává svým zaměstnancům benefity formou stravenek a tito PRACUJÍCÍ lidé se nestydí za tyto stravenky nakupovat potraviny. Myslíte, že lidé pobírající soc. dávky by si měli sami rozhodovat, jakou formou je dostanou? Děkuji za odpověď. Žaneta
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Poukázky považujeme za dobrý krok. Byla to jedna z cest, jak se vypořádat s těmi, kteří zneužívají soc. dávky. Vedení města však bylo okamžitě napadeno pracovníky ombudsmana. 24.11.2008 12:07
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Rozdíl je v tom, že na stravenky se nevrací, nemáme výběr sortimentu, kde bychom mohli nakupovat levněji a nepokryje to naše náklady na bydlení nebo na léky.
OTÁZKA: Bydlím na místě, kde není moc velká koncentrace Romů do jednoho místa, dokonce si myslím, že v této lokalitě žije i dost slušných Romů. Bohužel bydlíme přímo na hernou, která má otevřeno celou noc. Do herny se stahují Romové, možná z jiných částí města, kteří nejen v noci a nad ránem se chovají hlučně, ale ruší nás i to, když do herny přijíždějí nebo z ní odjíždějí taxíky. Brzy ráno vstáváme do práce a jsme diskriminováni tím, že se nemůžeme vyspat. Volat policii je k ničemu, klid je jen na chvíli. Co s tím? Děkuji za odpověď. Žaneta
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Požádali jsme policii ČR o posílení stavu policistů. Sami jsme v Janově zřídili služebnu strážníků a posílili tam jejich počet. V současné chvíli připravujeme opatření, které přesahuje možnosti města a chceme s pomocí policie ČR, majitelů domů, osadním výborem, hygienickou službou a hasiči vytvořit takový systém, který bude zajišťovat velmi přísný a tvrdý postup vůči lidem, kteří v Janově narušují veřejný pořádek, nedodržují zákon a každodenním chováním obtěžují slušné lidi. Schůzku k této záležitosti svolalo vedení města na tento pátek. Jinak v případě potřeby se samozřejmě obracejte na strážníky MP nebo policii ČR, oni musí sjednat pořádek. 24.11.2008 12:11
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Souhlasím s vámi, ale od toho tu máme zákony, kterými by se lidé měli řídit a jejichž dodržování by úřady měly vymáhat. A myslím si také, že to je oboustranný problém, že nepřádek v takovém místě nedělají jen romové.
OTÁZKA: Dobrý den, p. Šťovíčku. Mohl byste mi prosím odpovědět, z jakého důvodu jste odmítl první pokusy o nahlášení akcí na delší dobu dopředu ze strany romského obyvatelstva? Jaký je skutečný pohled radnice na současné potíže v Janově? Jaký na extremisty? Díky P.Banga
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Radnice je připravená problém v Janově řešit. Je to ale poměrně složité, protože řešení nezáleží jen na radnici. Situaci v Janově sledujeme a snažíme řešit dlouhodobě. Řadu opatření jsme již udělali (viz předchozí odpovědi), ale hlavní problém vidíme v soužití některých nepřizpůsobivých lidí, kteří svým chováním narušují běžné sousedské soužití obyvatel této lokality. Jelikož jde v mnoha případech o Romy, lidé pak často reagují i na ostatní Romy podobně, jako na ty, s kterými mají negatiovní zkušenosti. radnice má připraveno opatření, kde bude postupovat společně s policií ČR a dalšími složkami velmi tvrdě vůči těmto osobám. Co se týče extremistů, kteří do Litvínova jezdí, považuji je za lidi nepřinášející pozitivní řešení. Jezdí se do Litvínova jen vykřičet a poprat. 24.11.2008 12:19
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Otázka není pro mne, ale jen dodávám. Aby nedocházelo ke střetům s extremisty, právě dnes jsme žádost ohledně demonstrací na delší dobu podali na městě.
OTÁZKA: Fandíte Litvínovu v hokeji ? petr
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Ano, samozřejmě. A pokud mi to čas umožní, jdu se i na zápasy podívat. Jako nejhezčí v této sezóně zatím hodnotím poslední zápas se Slavií. 24.11.2008 12:20
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Určitě a divili byste se, kolik romských dětí chodí hrát hokej a hokeji fandí.
OTÁZKA: Nepřipomíná Vám řádění neonacistů události v Německu před válkou...víte já nechápu v dnešním globalizovaném svete jejich "pindy" nic než národ....u toho se vždy směji.... Gándí
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Bohužel připomíná. Rozhodně neberu jejich akce na lehkou váhu. 24.11.2008 12:22
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Hitler se probudil a vychává své vojsko, které za něj udělá špinavou práci. Mrzí mne, že se k tomu lidé přidávají. Asi tu dobu nezažili, já také ne, ale znám ji z vyprávění mých prarodičů.
OTÁZKA: jaky je vas nazor na celou vec aaa
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Můj názor vyplývá z předchozích odpovědí. Radnice je připravená a chce problémy v Janově řešit a řeší. Bohužel to ale není možné ze dne na den. 24.11.2008 12:25
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Provokování násilí k ničemu dobrému nevede. Může to vést jen k tomu, že se vztahy mezi lidmi tady v Janově budou jen zhoršovat.
OTÁZKA: Vážená paní Kokyová, zajímal by mne Váš postoj k "výhrůžce" Vašich kolegů, že pokud nebudou učiněny kroky k zákazu Dělnické a Národní strany, opustí nepřizpůsobiví republiku. Nemáte pocit, že právě to je věc, kterou si podle vzorku na internetových diskusí přeje většina těch přizpůsobivých? V tom případě se ona výhrůžka poněkud míjí účinkem... Randall Flagg
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tato otázka se mě netýká. 24.11.2008 12:25
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Lidé, kteří tu pracují a mají tu svůj majetek, nikam odcházet nechtějí, ale může se stát, že budou donuceni okolnostmi. Že se budou bát nakonec i o své životy.
OTÁZKA: Prosil bych paní Kokyovou aby nám osvětlila kdo zdemoloval onen panelák, co byl v TV ve zprávách. Pokud to nebyli mimozemšťané a udělaly to lidské bytosti, měly být seřezány policií pendreky, za ničení majetku postaveni před soud, odsouzeni k náhradě škod, vyškrtnuti včetně rodin z jakýchkoliv pořadníků na byty placené ze státních peněz ! Skeptik
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tato otázka se mě netýká. 24.11.2008 12:26
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Tento panelák tu stojí už hodně dlouho a já souhlasím s tím, že byli ti lidé vystěhováni. Ale znovu zdůrazňuji, že násilí k ničemu není. Panelák o němž píšete už měl být stržen, ale nebyly na to od města peníze.
OTÁZKA: Dobry den, je pravda, ze hlavnim problemem Janova je minoritni cast Romu, ktera tam byla sestehovana v nedavne dobe realitnimi kancelaremi a z jejich asiocialniho chovani jsou nestastni i Romove, kteri v Janove bydli dele? Tomas
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Ukazuje se, že mezi těmito nově přistěhovanými jsou velmi problematické skupiny lidí. S nimi mají problémy všichni slušní lidé v Janově. Naše opatření budou směřovat právě proti takovým, kteří narušují soužití v této lokalitě. 24.11.2008 12:29
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Ano máte pravdu, je to tak. Byl to neuvážený krok předchozí radnice.
OTÁZKA: Kdyby romove pracovali jako ostatni, tak je klid. Nemakaji, jsou zvykli na socialni davky, kazdy ma kupu deti, ktere navadi ke kradezim a vysledek je takovy, jaky je. Jak z toho ven? Davat jim dalsi a dalsi davky? Nebo jim dat luxusni bydleni? Ja bych jim dal jakoukoliv praci a budes delat, o.k. nebudes, nedostanes NIC. Assassin
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Je potřeba změnit zákony tak, aby k tomu nedocházelo. S tím souvisí i náš projekt minimalizace zneužívání soc. dávek, tedy zavedení poukázek, za který jsme ale kritizováni. Nechceme od něj ale ustoupit, ale naopka ho chceme rozvinout a vylepšit. Už teď to přineslo první výsledky. 24.11.2008 12:32
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: To s vámi nesouhlasím, protože hodně romů tu pracuje a odvádí tu nejhorší práci, například kopáčské, technické služby, popelářské služby a dokonce i romové jsou zaměstnáni u městské dopravy. Pracují i ve velkých fabrikách. Ale musím také dodat, že jsou mezi námi, tak jako mezi bílými takoví, kteří nepracují a pobírají sociální dávky. K tomu chci ještě dodat, že v Ústeckém kraji obecně rom těžko práci sežene.
OTÁZKA: Dobrý den paní Kokyová, z dlouholeté zkušenosti vím, že problém není "barva kůže", ale způsob chování. Odsuzuji lacinné chování extrémistických bojůvek, ale nepochybuji o tom, že spousta problémů leží právě na straně romské komunity. Vidíte nějaké světlo na konci tunelu, co by se s tím dalo dělat a kde začít :-) Přeji Vám i Vašim sousedům naději. Radim Jánský
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tato otázka se mě netýká. 24.11.2008 12:32
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Moc děkujeme. Plány, jak situaci zlepšit, máme, ale město nám to nechce umožnit. To by se vedení města muselo vyměnit.
OTÁZKA: Co říkáte na zakázané a nebezpečné internetové stránky www.vzdelavaci-institut.com ? Je to centrum všech českých extremistů! Mělo by být čtení taky trestné? Já jsem pro. Pavel F, Židovská obec Brno Pavel Franc
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tyto stránky neznám. 24.11.2008 12:33
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Ano, plně s vámi souhlasím.
OTÁZKA: Dobrý den paní Kokyová, co si myslíte o stravenkách. Četla jsem, že jste proti. Jak chcete zabránit tomu, aby rodiče dětí, kteří nechodí do školy dostávali sociální dávky a používali je k nákupu alkoholu a podobných věcí? Simca
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tato otázka se mě netýká. 24.11.2008 12:33
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Souhlasím s vámi, pokud bude prokázáno, že zneužívají sociální dávky, tak by stravenky měli oprávněně dostávat.
OTÁZKA: Dobrý den, proč nejsou podobné problémy jako v Litvínově i s ostatními menšinami v ČR - například Vietnamci, případně Ukrajinci? Bertiik
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Jde o velkou koncentraci nepřizpůsobivých na jednom místě. Jinde žijí jednotlivé rodiny, v Janově jich jsou mnohem větší počty než jinde. 24.11.2008 12:36
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Obávám se, že na ně za chvilku dojde taky.
OTÁZKA: Z meho uhlu pouze Romove kradou, lzou a nici vsechno - vlastni dlouhodobe zkusenosti a proto nevim proc by nemeli byt odsunuti na okraj spolecnosti. Jste preci kocovny narod, ze ? Jsem pro tvrde postihy. Nemam otazku, spise chut se vyjadrit. Pavla Mrazkova
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tato otázka se mě netýká. 24.11.2008 12:37
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Nikdo vám váš názor nebere. Nebudu to komentovat. Jen tolik, že třeba já sama jsem romka, narodila jsem se v České republice a kočovný život jsme nikdy nevedli.
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla bych se zeptat, proč si Romové osvojují právo na "nevhodné" chování - neplacení nájemného, devastace bytů - a když se jim v tom někdo pokusí zabránit, je označen za rasistu. Dále se chci zeptat paní Kokyové, zda se zamyslela nad situací neromských obyvatel Janova a zda by se nechtěla zastávat spíše jich. Děkuji. Eva
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tato otázka se mě netýká. 24.11.2008 12:37
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Díky, že mi dáváte takovou důvěru, abych se zastávala i neromských obyvatel, což mé snažení také zahrnuje. K první části vaši otázky jsem se už vyjádřila v předchozích odpovědích.
OTÁZKA: Dobrý den, nepřijde Vám směšné vyhrožovat migrací romů pokud se nevyhoví Vašim požadávkům? Nikdo tady nikoho přece nedrží!? To je celkem směšné, nemyslíte? Vespr
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tato otázka se mě netýká. 24.11.2008 12:39
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Už jsem na to odpovídala, ale ten důvod je jasný - nedivte se, že po tom, co se tady nedávno stalo, se naši lidé začínají obávat o své rodiny.
OTÁZKA: Odstraňte příčinu a nebudou žádné pochody. Soužití s romy je neúnosné, za x desítek let se je nepodařilo nijak vychovat. Je to v mentalitě nebo v hlouposti většinové společnosti? Problémy s nima jsou v celém světě, ale někde , třeba v Řecku, Španělsku a dokonce i v Německu to řeší velmi přísně a radikálně a nikdo nikoho nenapadá z rasismu. Takže dokud se romové budou chovat takjak se chovají, budou lidi proti nim. Miri
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tato otázka se mě netýká. 24.11.2008 12:41
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Hážete všechny do jednoho pytle a to není správné. Já jsem nikdy se zákonem problémy neměla a rodiče mi dali slušné vychování. Tak vychovávám i své děti. Ptejte se spíš na slušné způsoby radikálů, kteří nás ohrožují.
OTÁZKA: Dobrý den Vám přeji,mám otázku na paní aktivistku-jaké cíle má Vaše aktivita a proč přicházíte až nyní,kdy situace dostoupila tak logicky daleko? Francois
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tato otázka se mě netýká. 24.11.2008 12:44
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Nemáte dobré informace. Nezačínáme až teď, ale město jsme na problémy upozorňovali už dříve. Například o stravenkách jednáme už od března. Stejně tak jsme včas žádali město, aby se sem nepřistěhovávaly problémové rodiny.
OTÁZKA: Dobrý den,všichni řeší jednání ultrapravičáků,ale to je pouze důsledek.Proč se neřeší příčina,tj.ohordy nepřízpůsobivých občanů,které celý Janov svým asociálním chováním udělali pro slušného člověka neobyvatelným...??? Kollos
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: V pochodech neonacistů Litvínovem nevidím řešení. Znovu opakuji, že před problémem radnice hlavu do písku nestrká, je připravená věc řešit a řadu kroků (viz předchozí odpovědi) již udělala. V připravovaných opatřeních chceme stát na straně slušných lidí bez rozdílu národnosti a postupovat velmi tvrdě proti těm, kteří nechtějí dodržovat základy slušného chování. Ty povedem k odpovědnosti a pokud bude potřeba někoho vystěhovat, najdeme i cestu jak to udělat. Přestože nám v tuto chvíli legislativa příliš možností nepřináší. 24.11.2008 12:48
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Znovu hážete lidi do jednoho pytle. To přád řešíme s městem, ale je to k ničemu. Znovuj opakuji, že jsme sami byli proti tomu, aby se povolilo přistěhovávání nepřizpůsobivých lidí a vytváření ghett. Nyní je třeba zapojit zákony.
OTÁZKA: zajimalo by me pane starosto zdali,vam vadi to jak se k romum u nas pristupuje,to jest mensi vyhody nez pro ostatni,viz byty atd anonym
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Zákony musí platit pro všechny stejně. 24.11.2008 12:49
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Otázka není určena pro mne.
OTÁZKA: Jak dnes odpoledne dopadne Jablonec v domácím souboji se Spartou? Václav Tittelbach Tv Nova
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tipuji výhru Jablonce 2-1. Tohle určitě naštve mého kamaráda Pavla, který je velkým fandou Sparty. 24.11.2008 12:49
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Zeptám se manžela - říká, že to vyhraje Sparta.
OTÁZKA: Nemáte pocit, že podstatným jevem problému Janov je rasismus naruby? Nemyslíte, že kdyby se podobným způsobem chovali bílí češi, že by se situace řešila podstatně rázněji? Nemáte pocit, že náckům nahrává praktická nečinnost policie a zastupitelstva, pravděpodobně z obavy z osočení rasismem, pokud by s cikánským obyvatelstvem jednali jako s bílými? Dejo
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Snažíme se jednat se všemi stejně. Tak jako dodržujeme zákony my, musí je dodržovat každý. 24.11.2008 12:51
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Souhlasím. Nemám k tomu co dodat.
OTÁZKA: Dobrý den, co říkáte na to, že samotní obyvatelé Janova podporují extrémisty a nadávají policistům ? Matok
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: jak už jsem řekl, souvisí to s celkovou situací v tomto sídlišti. Z každodenním narušování občanského soužití nepřizpůsobivými se sitauce zhoršuje a averze vůči nepřizpůsobivým se zvětšuje. Extrémisté na tomto problému jen parazitují. Nehledají žádné pozitivní řešení. 24.11.2008 12:53
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Udivilo mne to, zejména fakt, že jde o starší lidi, jejichž rodiče zažili válku. Zejména u nich mne to mrzí.
OTÁZKA: Dobrý den, kolik let jste ve svém životě odpracovali? xble
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Pracuju od studentských let nepřetržitě - učitel, ředitel ZŠ, SŠ, místostarosta, starosta. 24.11.2008 12:55
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Je mi čtyřicet let a pracovat jsme šla v patnácti. Odpracovala jsem si patnáct let, zbytek jsem byla na mateřské. Mám pět dětí a to co dělám třeba nyní, není za peníze.
OTÁZKA: Kolik lidí z Janova chodí na hokej? Ivan Hlinka
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Do Litvínova na hokej se chodí fandit bez rozdílu odkud člověk je. 24.11.2008 12:56
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Jak to můžu vědět? Co vím, tak lidé tu hokeji hodně fandí.
OTÁZKA: Dobrý den, myslíte že může nastat eskalace problémů a může to v Litvínově dopadnout jako ve Francii, kdy se zapalovali auta, vytloukali obchody atp. Milan
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Řešení problému přesahuje možnosti radnice, proto také vedení města vyzvalo prostřednictvím vicepremiéra Čunka vládu ČR k řešení této situace. Podle jeho příslibu by se touto problematikou měla zabývat vláda na svém nejbližším zasedání. Jsem připraven být u tohoto jednání a poskytnout informace, zkušenosti a hledat společně řešení. 24.11.2008 12:57
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Bojím se, že by to mohlo být ještě horší.
OTÁZKA: Paní Kokyová, můžete mi vysvětlit, proč Cikáni všechno co dostanou od města nebo státu ihned rozmlátí na kousky? To si toho neváží nebo to nepotřebují? Nebo to dělají proto, že se tak chtějí pomstít za nechtěný dar? Terminator
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tato otázka se mě netýká. 24.11.2008 12:58
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: U mne doma nic roztřískaného není a mých přátel také ne. Venkovní prostory a chodby v domě kde bydlím, také nejsou zničené.
OTÁZKA: Nemyslela jsem tím platit formou stravenek i za bydlení. Jenže jak je pak možné, že i když dostávají sociální dávky v hotových penězích, stejně dluží na nájemném? Žaneta
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Nyní bohužel nejde strhávat z dávek peníze na nájem. 24.11.2008 13:00
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Pokud je mi známo, když se tady v Janově dva nebo tři nájmy neuhradí, rodina je vystěhována. Dnes musíte na sociálce ukázat každý měsíc, že platíte nájem a služby, jinak ty dávky nedostanete.
OTÁZKA: jak vystehovani do holobytu... pisete ze jste pro stejna prava ale evidentne to mate trochu posunuty.. clovek co neplati najem nema prava ani na holobyt (pokud neni rom) Dan
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tato otázka se mě netýká. 24.11.2008 13:02
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: To není pravda. Pro romy i neromy existuje ochrana dětí a tím pádem je nelze vyhodit zcela na ulici. Proto ty holobyty. Důkazem jsou holobyty Bílý sloup a u chemičky takzvané Uno a ubytovna Vodní v Litvínově.
OTÁZKA: Dobrý den, pane Šťovíčku, jak hodnotíte spolupráci (existuje-li nějaká) a přínos sdružení paní Kokyové na řešení této ožehavé záležitosti. hezký den oběma mick
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Je to jedno z mála romských sdružení, které v této lokalitě funguje. Za sebe i za vedení města říkám, že budeme spolupracovat se všemi, kteří problém Janova chtějí řešit a přinesou pozitivní návrhy. 24.11.2008 13:03
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Není otázka pro mne, jen si přejeme s manželem, aby ta spolupráce začala a fungovala.
OTÁZKA: Jak chcete dosáhnou toho, že obyvatelé Janova spolu budou v budoucnu dobře vycházet? Říkáte, že je nevhodné je stěhovat hromadně na jedno místo, ale už je to tak. Myslím, že jste kapka v moři, nevím zda i ostatní vaší spoluobčané se chtějí přizpůsobit a domluvit. Každopádně vám přeji, aby se situace uklidnila, protože žít ve strachu by se nelíbilo nikomu z nás. Jan
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Litvínov má připravené projekty pro Janov, ale i tam je potřeba nastolit normální soužití lidí a rozloučit nse s těmi, kteří nemají zájem o dodržování pravidel, zákonů a běžné slušnosti. 24.11.2008 13:08
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Děkuji vám, kdyby začaly fungovat naše plány, které jsme předložili městu, tak věřím, že by se tomu tady neříkalo ghetto, ale Janov. Chceme například zřízení takzvaných asistenčních hlídek z řad romů, které se zaměří na problémové rodiny a jejich děti, aby dodržovaly klid a pořádek. Ale město to zatím nechce.
OTÁZKA: dobrý den,zajímalo by mne jaka je nalada lidí ve městě opravdu většina lidí podporuje DS jak vzpupně všude hlásají??A co vy na to?Nepřipadá vám to krátkozraké? lukas A
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Domnívám se, že DS tu určitě většina lidí nepodporuje. Tato strana dokázala jen zneužít problém Janova ke své sebepropagaci. 24.11.2008 13:10
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Je tu napjatá situace, neklid, nervozita, ale lidé tu běžně fungují.
OTÁZKA: Myslíte si že maximální soc. dávka která je zavedena na Slovensku by donutila Romy, ale nejen ty, aktivněji si hledat práci a nedělat si z rození dětí výnosný byznis? Já myslím že určitě. Jen mě mrzí, že naše zbabělá vláda to neudělá. PetrR
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Už jsem říkal, že je k řešení problematiky Janova a podobných míst změna legislativy. 24.11.2008 13:11
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Myslím si, že zrození dítěte a starost o něj stají daleko víc, než do vám dá sociálka. A jak to je přesně na Slovensku nevím.
OTÁZKA: Paní Kokyová, píšete: " když neplatíte nájem, vystěhovat do holobytů". Proč do holobytů? Vystěhovat bez náhrady. Neplatíš = NEMÁŠ NÁROK BYDLET. xble
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tato otázka se mě netýká. 24.11.2008 13:12
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Už jsem na to odpovídala v jedné z předchozích odpovědí. Existuje ochrana dětí a tak rodiny s dětmi nemohou být vyhozeny na ulici.
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal že je celkem zřejmé že nějaké aktivity, které jsme mněli možnost sledovat ze zpráv v oblasti Litvínova....pokud se budou opakovat, budete na to nějak reagovat? Přeji Vám a i dalším lidem aby se ta situace uklidnila a věřím že jednou se tak stane. Petr
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Uděláme všechno proto, aby se situace uklidnila. Ale musí zde přijít také pomoc od státu v podobě legislativních změn (soc. zákony, možnost stěhování velkého počtu lidí do neadekvátně malého bytu atd.). Potřebná je spolupráce s majiteli domů, osadním výborem, neziskovými organizacemi i policií ČR a dalšími orgány. Všechny k této spolupráci vyzveme a budeme hledat společné řešení. Stojíme na straně všech slušných lidí bez rozdílu a budeme velmi tvrdě postupovat proti těm, kteří opakovaně znemožňují normální bydlení, normální život. Omlouvám se všem čtenářům, ale vzhledem k pracovním povinnostem (jednání zastupitelstva k rozpočtu města) musím svou část on-line rozhovoru ukončit. Děkuji za otázky a věřím, že se podaří vše zvládnout. 24.11.2008 13:19
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Reagujeme stále, ale zatím zbytečně. A děkujeme.
OTÁZKA: Paní Kokyová, můžete mi vysvětlit, proč Cikáni všechno co dostanou od města nebo státu ihned rozmlátí na kousky? To si toho neváží nebo to nepotřebují? Nebo to dělají proto, že se tak chtějí pomstít za nechtěný dar? Terminator
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Tato otázka se mě netýká. 24.11.2008 13:31
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Už jsem odpovídala.
OTÁZKA: Je nějaká šance, aby romové pochopili, že peníze se dostávají za práci a za ně si mohou koupit jídlo, ubytování atd? Klobrt
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 13:33
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Slušní romové, stejně tak jako slušní "bílí" to naprosto chápou.
OTÁZKA: myslíte si,že je je potíž v tom,že jsou Češi rasisté nebo v tom,že jim vadí nepřizpůsobivost Romů a to,že jich 80% nepracuje?děkuji marek018
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 13:35
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Vadí mi, že Češi aniž by byli rasisté, sklony k tomu trochu mají. A to, že lidé, nejen Romové, nepracují, mi vadí také. A že by nepracovalo 80% romů, to se mi nechce věřit. Zbylých 20% by neudělalo tu práci, která se tu vyžaduje.
OTÁZKA: Dobrý den.Mně hrozně mrzí,že Romům když spali,někdo ukradl radiátory a teď mají v bytech zimu.Vás taky ? josepi
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 13:35
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Bez komentáře.
OTÁZKA: co kdyby dlouhodobě nezaměstnaní lidé, (schválně nepíši romové) pobírali dávky pouze ve formě stravenek a platby za nájem a energie by šli rovnou od sociálky a měli by pouze jakýsi kapitál, který by po utracení museli do koruny zdokladovat, jinak by nedostali jiný, a co navázat dávky na obecně prospěšné práce a školní docházku dětí? Milan
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 13:37
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Jsem pro, něco podobného jsme projednávali v Litvínově s vedoucí odboru sociální péče paní Grundovou a s panem místostarostou Klikou už letos v březnu.
OTÁZKA: A kdo dělají ten nepořádek, snad ne policisté? Do té herny chodí pouze Romové. A to i děti. Volat policii je k ničemu, jedině se pak bojíme, že nám někdo vytluče okna. Jsme diskriminováni tím, že se nemůžeme pořádně vyspat, když brzy ráno vstáváme do práce, co s tím? Žaneta
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 13:40
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Kdybyste zkusili tu policii přivolat, tak byste se možná divila, jak by zakročila. Co se týče těch dětí, tak ty mají v herně vyčleněnou místnost, kam chodí hrát zadarmo stolní fotbal.
OTÁZKA: Dobrý den, nemáte pocit, že podpora radikálních hnutí neromskými obyvateli Janova (a jejich chování 17. 11. to jasně prokázalo) je neschopnost a vlastně vůbec absence jakékoli pomoci řešit jejich v mnoha směrech nesnesitelné životní podmínky ze strany samosprávy? Má město nějaký plán, jak situaci v Janově řešit? Děkuji. Vláďa
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 13:42
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Jestli má město nějaký plán, tak nám ho ještě nepředložilo. A bohužel, jak už jsem napsala, naše návrhy, které jsme předloižli, zatím nechce akceptovat. Proč, to nevíme.
OTÁZKA: Chtěl bych se zeptat v souvislosti s dotazem o stravenkách.Uvádíte nesmyslné důvody proč je nepříjmout.Nemyslíte si,že situace by měla být buď stravenky nebo nic?Uvědomují si romove že kromě práv,která znají všichnichni dokonale mají i povinnosti?Díky Francois
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 13:44
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Já si svá práva uvědomuji, stejně jako své povinosti. A bohužel, i když jsem slušná, stravenky se mne týkají také.
OTÁZKA: Kdy už konečně pochopíte že se nejedná o rasizmus. Většině lidí je barva pleti i tvar očí naprosto lhostejný. Co ale lidem vadí jsou zničené zdi, nepořádek na ulicích, rušení nočního klidu, krádeže. A je jedno jestli je dělá rom či "bílej" feťák. Zaměřte se na podstatu problému a máte po problému. PepazDepa
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 13:45
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Já souhlasím, je to věc zákonů, jejich dodržování a vymáhání.
OTÁZKA: 1)Vadí vám, že na stravenky nelze nakupovat cigarety a alkohol? popř. okenu? 2)Jak hodláte řešit "černý pozitivní rasismus" - někteří romové nepracují, nechodí do škol, ale mají dávky které přesahují některé platy jiných obyvatel, terorizují okolí rámusem, zotročují jiné obyvatelé: placení výpalného(tj. zaplatíte a vašemu obchodu se nic nestane)? nevěřím že všichni romové jsou nemakčenka, a flákači, ale je jich většina El Carlos
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 13:48
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: 1) nevadí mi to - vůbec 2) jsem přesvědčena, že většina taková není. Pokud máte konkrétní problém, ihned se obraťte na policii.
OTÁZKA: Dobrý den, prosím popište kroky, které jste jako vedení obce podnikli k zamezení nepořádku na dotčeném sídlišti. Případně jak probíhá kumunikace s nepřizpůsobivými občany. P. Kokyová, jakým způsobem tlačíte svoje lidi k tomu, aby se nechovali tak, jak se chovají? Nesouhlasím s radikálním řešením ála dělnická strana, ale připadá mi, že pokud se problémům nepředchází, tak bude daleko hůř. Předem díky za odpovědi. David Marek David
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 13:50
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Davide děkuji vám, už jsem se k tomu jednou vyjadřovala. Plány máme, ale bohužel město se k nim zatím nevyjádřilo. Souhlasím s vámi, že může být hůř.
OTÁZKA: Paní Koryková, bez jakých koliv vytaček několika větami popište jak by jste EFEKTIVNĚ chtěla problém řešit. Jak přesvěčíte nefachčenko, aby šel do prace, ty, co se chovají jak dobytek a všude kolem sebe dělají binec, aby jej nedělaly. Po dobrém to evidetně nejde (to se snaží vlády již od dob bolševika), tedy je na řadě represe, upozorňuji nejsem rasista. Bohužel u vás v Janově je to problém převážně rómské menšiny. tom
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 13:53
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Už jsem hlavní body svého plánu popsala v předchozích odpovědích. K té práci - od března se 250 romů, kteří dříve pobírali dávky, podařilo zaměstnat. To je podle mne docela dost.
OTÁZKA: Pro paní Kokyovou: Jaký je cíl Vašeho Sdružení janovských Romů? Jaká jsou privilegia vašeho sdružení? Lucka
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 13:55
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Chceme tu vytvořit z ¨řad romů pracovní místa, tzn. úklidovou četu, ale i asistenční hlídky, které by dohlížely na dodržování pořádku a tím pomáhaly policii. Zároveň chci, aby se obyvatelé Janova, pokud by měli jakékoli problémy tykající se soužití s romy, na mne obraceli.
OTÁZKA: Jak můžete čekat od starosti nějaká konstruktivní řešení, když má podíly v desítce firem v Litvínově, které si rozdělují různé zakázky, peníze z EU atd. Co starosta Litvínova to nějaká ekonomická skupina. Otázka: proč se nedělají personální, finanční audity, proč se neměří skutečná (ne papírová) efektivnost rekvalifikací? Zdražil
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 13:57
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: To je věc pana starosty a jeho svědomí.
OTÁZKA: Paní Kokyová píšete, že je potřeba dodržovat zákony. Tak proč je romové nedodržují. např. hluk, devastace majetku atd. Uznávám, že to nejsou všichni, ale snad se bavíme o těch problémových. Libor
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 13:59
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Já nemohu za nikým přijít a vyhodit ho. Můžu domluvit, což také dělám. Ale dodržovámní zákonů musí vymáhat ti, kteří jsou za to odpovědni. Jestli mohu poradit, ať ti lidé, kteří se cítí postiženi, volají policii a sepíší na některé problémové rodiny petice.
OTÁZKA: Pro p. Šťovíčka – jenže ten problém se netýká jen Janova, já bydlím od Janova snad 300 km, je to problém i jiných míst a to i těch, kde těch nepřizpůsobivých nežije většina. Žaneta
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 13:59
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Není otázka pro mne.
OTÁZKA: Přeji dobrý den a mám otázku: kde se stále berou ty "stovky sociálně nepřizpůsobivých Romů". A celorepublikově to nejsou stoky ale statisíce? Proč nepracují? Proč je nezaměstnávají ani zahraniční řetězce - to jsou taky rasisti? Proč je odevšad šupem posílají zpět k nám? Mirek
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 14:00
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Bez komentáře.
OTÁZKA: Pane starosto, proč jste se dohodl s policií a Cikány na rozehnání pokojné demonstrace? Nemyslíte si, že jste tím porušil zákon o shromažďování obyvatel? A neříkejte, že jste se nedomluvil na rozehnání pokojné demonstrace, usvědčují vás videa na internetu. Terminator
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 14:02
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Není otázka pro mne, ale naši demonstraci jsme měli povolenou ze zákona. Máte pravdu, že naše shromáždění bylo pokojné. Tím jsme chtěli ukázat, jak by demonstrace měla vypadat. Nikoho jsme mlátit nechtěli ani nemlátíme. Můžu jen poděkovat policii, že nedošlo ke střetu.
OTÁZKA: Dyk more, makejte gádžové! Dezider Horvath
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 14:03
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Bez komentáře.
OTÁZKA: Pro p.Kokyovou, proč se snažíte o integraci, když nejste schopni přizpůsobit se stylu života lidí v české republice? Nejste schopní často ani přiblížit se životním hodnotám člověka 20tého století a chcete integraci? Neměli by jste začít třeba tím, že když tady chcete žít, tak se naučíte česky? Vojtěch Palivec
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 14:04
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Jak vidíte, tak vám česky odpovídám a jsem romka. Víc k tomu nemám co dodat.
OTÁZKA: Myslím si, že Romové maj v průměru nižší inteligenci než bílí, tudíž dle mého tento problém nejde řešit. Maj taky úplně jiné vzorce chování, když mezi rasami můžou existovat fyzické rozdíly jako barva pleti atd., proč by nemohlo existovat i rozdíly v psychické oblasti? Toto je pouze konstatování faktu, bylo spoustu i výzkumů na toto téma, bohužel je to v současné společnosti tabu. Opakuji, není to rasismus ale konstatování faktu. Zase uznávám že Romové sou určitě lepší hudebníci. Co si o tom myslíte? Zdeněk
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 14:05
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Děkuji za tuto otázku. Možná to nevíte, ale mezi romy jsou nejen dobří hudebníci, ale lékaři, právníci, soudci, učitelé atd.
OTÁZKA: Copak se děje, že nikdo neodpovídá? Mohu se vás obou zeptat, koli vyděláváte? Terminator
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 14:05
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Můžete, toho času jsem na matřeské dovolené.
OTÁZKA: Tolikrát jsem se snažil Romy pochopit, tolikrát jsem si sám sáhnul do svědomí a snažil se jim dát šanci, pochopit je. Tolikrát mně zklamali, okradli a ublížili přátelům kolem až mně děsí, jak moc tolerantní ještě vůbec dokážeme být. Mají možnost chodit do škol, sportovat jako my, kulturně žít. Výsledek je ale tristní. Romský policista vyhrožuje lidem, školní nedocházka dětí je legendární, nesportují, jen žijí ve svém světě. Otevřu se jim, budou-li jen trochu chtít. Chtějí vůbec? Tomáš Král
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 14:07
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Chtějí a znám hodně rodin, jejichž děti sportují a žijí kulturně. Souhlasím s vámi co se týče docházky, ale musíte se podívat také sami na sebe, že i mezi "bílými" dětmi jsou záškoláci.
OTÁZKA: Paní Kokyová,pokud chcete něco s problémem dělat je potřeby si uvědomit zda to chtejí i vami zmiňovaní cikáni z Janova.A to si myslím že v žádném případě nechtějí.Tudíž je vaše snaha naprosto zbytečná.Souhlasím a sympatizuji od jisté chvíle s panem Vandasem . David
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 14:10
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Když to zkoušet nebudu a nebudu nic dělat, pak se nic nezmění. Divil byste se, kolik romů tu změnu chce také. Ohledně pana Vandase vám doporučím, zajímejte se o jeho minulost, o to, kdo to skutečně je. Určitě pak změníte názor.
OTÁZKA: Co říkáte včerejšímu návrhu řešení p. Čunka? Jarda
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 14:12
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Obáváme se moc, že ty správné peníze se na ta správná místa nedostanou.
OTÁZKA: Můžete mi jmenovat alespoň jednu problémovou rodinu které,když se dostalo sociální pomoci, začala žít spořádaně ? Polární Punťa
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 14:15
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Nezlobte se, jména uvádět nebudu, ale takových příkladů je tu hodně. Účelně investovaná sociální pomoc není zbytečná.
OTÁZKA: Vazeny pane starosto, nevim, zda jako jako socialni demokrat, z nichz mnozi skoncili za Hitlera v koncentracich pro sve politicke presvedceni, vite, ze na internetu se da najit rada fotografii hajlujicich clenu Delnicke strany vcetne jejiho vedeni. Nedavno o tom psal casopis Tyden napriklad. Nemyslite, ze i to by pro vas mel byt duvod situaci v Janove co neujsilovne resit, abyste zlikvidovali moznou zaminku pro aktivizaci neonacistu? Peterka Pavel
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 14:16
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Není otázka pro mne, ale přesto pane Peterko s vámi naprosto souhlasím.
OTÁZKA: Myslíte si, že se dnes vyplatí být nezaměstnaný a jenom stát na úřadě s nataženou rukou a čekat, co mi kdo dá? Když jsou mezi romy slušní lidé, proč tito nezakládají nové firmy a nedávají pracovní příležitost dalším romum (neustále si romové stěžují že je "bílí" nechtějí zaměstnat. Tak proč nepracovat v romské firmě?) xble
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 14:18
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Nikomu z nás se nevyplatí být nezaměstnaným. Ale máme vážný problém získat dobré zaměstnání stejně snadnou cestou, jako vy.
OTÁZKA: Možná že kdyby jste ze svého okolí vyhnali romské lichváře a pasáky kteří profitují na situaci ostatních romů žilo by se vám i nám lépe, souhlasíte se mnou? Těch známých firem je v Janově dost, netřeba jmenovat ne? michal
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 14:19
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Souhlasím s vámi, ale nejsou to nikdy jen romové, ale i "bílí". A je třeba jít cestou zákona.
OTÁZKA: Uveďte, prosím, tři hlavní body, které by mělo město nebo stát provést, aby se spolužití na sídlišti Janov zlepšilo k normálu. gaston
Milan Šťovíček Milan Šťovíček: Starosta se omlouvá, že na následující otázky již nebude odpovídat. Má další pracovní jednání. Děkuje za pochopení. 24.11.2008 14:21
Jitka Kokyová Jitka Kokyová: Jak už jsem uvedla, potřebujeme zřídit nová pracovní místa, zahájit fungování asistenčních hlídek, uklízecích čet, ale hlavně aby město s námi chtělo opravdu spolupracovat.
zpět na osobnost