"Nevíme o jediném případě prodeje falešné lihoviny s naší značkou. Kolkování není samozřejmě stoprocentně účinné, ale výrazně snižuje naše ztráty způsobené nelegálními výrobci lihovin," řekl ředitel Likérky Dolany Miloš Werner. Náklady na ochranné značení lihovin jsou pro firmu minimální a nemají dopad na cenu výrobků.
Kabinet se bezúspěšně pokoušel prosadit kolkování alkoholu již předloni. Se zavedením povinného kolkování lihovin nesouhlasí Unie výrobců lihovin. Její vedení tvrdí, že kolkování lihovin by bylo neúčinné v boji s jejich nelegálními výrobci a mělo by navíc za následek zvýšení cen lihovin.
Dolanská likérka loni podle předběžných výsledků vydělala 3,5 milionu korun. Ještě v roce 1999 měla tato dceřiná společnost likvidované firmy Seliko ztrátu přes 17 milionů korun. Zhruba čtvrtina produkce loni mířila na slovenský trh.
Pracovník Likérky Dolany Marek Pataj kontroluje nové kolky na láhvích whisky. |
Společnosti Likérka Dolany se osvědčilo ochranné kolkování všech lihovin, které zavedla jako jedna z prvních firem v tuzemsku na začátku loňského roku, aby znepříjemnila život nelegálním výrobcům alkoholických nápojů. |