Zastánci výstavby tunelu argumentovali tím, že region je ze všech stran téměř nedostupný a špatné dopravní spojení komplikuje rozvoj turistiky a podnikání, protože se zde nevyplatí investovat českým ani zahraničním firmám. Pro tunel jako nejlepší ze tří variant průchodu přes Jeseníky se vyslovil mimo jiné hejtman Olomouckého kraje Jan Březina (KDU-ČSL) či zástupci Ředitelství silnic a dálnic a okresního úřadu.
Rozvojem turistiky argumentovali i odpůrci tunelu. "Region má co nabídnout sám o sobě, tunel není samospasitelný," vstoupil do monologu politiků a úředníků jeden z občanů. Také státní i nevládní ekologové tentokrát jako jeden muž odsoudili záměr vyhloubit šachtu pod Červenohorským sedlem v přísně chráněném území.
Další jesenický obyvatel Marek Dostál vystihl obavy desítek svých spoluobčanů: "Firma, která chce tunel postavit, na internetu zveřejnila, že se tím několikanásobně zvýší nákladní doprava, a to zejména díky tranzitu do Polska".
Oponovali mu hejtman Březina i zástupce Ředitelství silnic a dálnic Roman Nekula. "Co tvrdí firma, je jedna věc, a druhá, jaké jsou parametry komunikace a navazujících staveb. My s tranzitem nepočítáme," tvrdil Nekula.
Březina zase uklidňoval, že polská strana chce vést nákladní dopravu přes Krnov a Dolní Lipku. Navíc opakovaně upozorňoval, že se stále jedná o třech variantách, a nikoli jen o tunelu.
"Tak proč vám za zády opakovaně běží film propagující tunel, okamžitě to vypněte," rozčílil se jeden z besedujících lidí. Ti se nakonec dozvěděli, že řešení problému nebude až tak naléhavé, protože peníze na stavbu tunelu zatím nemá ani firma, která jej chce prorazit, ani stát a ani kraj. Navíc chybí zákon, který by povoloval podobné stavby soukromému kapitálu.