"Dvacet minut po startu jsme začali cítit strašnou zimu a najednou bylo vidět, jak se z průduchů klimatizace dovnitř šíří mlha," popsal poruchu Miroslav M. z Kladna.
Venku mohlo být v té chvíli až minus 60 stupňů Celsia. Právě takový mráz panuje běžně ve výšce jedenácti kilometrů, ve které se velká dopravní letadla pohybují. Cestující se okamžitě halili do kabátů, které si předtím odložili do prostoru nad sedadly.
Letadlo začalo klesat do menší výšky, kde mráz není tak silný. Panika naštěstí na palubě nezavládla. "Odhaduji, že teplota v kabině klesla pod bod mrazu, možná až na minus deset," dodal Miroslav M.
Piloti si vybrali pro nouzové přistání nejbližší letiště v dánské metropoli Kodani, kam to trvalo ještě asi dvacet minut. Do přistání musela osmdesátka lidí na palubě zimu vydržet. Nikomu z pasažérů se nakonec nic nestalo, i když je dole dánští zdravotníci promrzlé balili do dek.
Ranní let z Osla se nakonec protáhl až do večera, dokdy lidé čekali na náhradní spoj. Událost se stala před dvanácti dny, v sobotu 24. listopadu, ráno a vyšla najevo až nyní, kdy se MF DNES ozval jeden z cestujících.
Mluvčí Českých aerolinií Daniela Hupáková potvrdila, že na palubě došlo k "náhlému vychýlení teploty". "Klimatizaci zablokovala porucha na záložním elektrickém systému letadla," uvedla Hupáková. Technici prohlédli stroj přímo na kodaňském letišti a opravili. Nyní už je letadlo po opravě opět v provozu.