náhledy
Ľuboš Kocifaj v kabině lokomotivy řady 362 z 80. let, která patří mezi jeho nejoblíbenější.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Moderní soupravy InterPanter dokáží samy zastavovat na centimetry přesně. "Ani tak ale nemůžu opustit stanoviště a jít si třeba uvařit kafe," přibližuje Ľuboš Kocifaj.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Strojvedoucí by měl být schopen opravit menší závady, někteří si do práce nosí brašnu s nářadím. Na snímku Ľuboš Kocifaj ve strojovně lokomotivy.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Ľuboš Kocifaj pracuje jako strojvedoucí pro České dráhy osm let. "Po delší době doma se do práce těším," říká.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
"Musíte mít respekt, ale kdybych měl pokaždé přemýšlet, co se mi zase stane, jestli dojedu do cíle, to bych se zbláznil," říká strojvedoucí Ľuboš Kocifaj.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Zaškolení nového strojvedoucího trvá i déle než rok. Náročné jsou psychotesty, při nichž se mimo jiné zkouší reakce uchazečů na vážný střet s člověkem či vozidlem.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Strojvedoucí Ľuboš Kocifaj v kabině lokomotivy řady 362 z 80. let, které se mezi železničáři a šotouši přezdívá "eso".
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Když moderní souprava nejede, mnohdy stačí lokomotivu restartovat. "Každá lokomotiva má také diagnostiku, která vás nasměruje, kde problém hledat," líčí strojvedoucí.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Ľuboš Kocifaj před moderní soupravou InterPanter, která patří po starších strojích řady 362 přezdívaných "esa" mezi jeho nejoblíbenější.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Jako strojvedoucí musí Ľuboš Kocifaj před každým výjezdem z depa zkontrolovat soupravu. Stejně tak kontroluje technický stav lokomotivy například po srážce se zvěří.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Ľuboš Kocifaj v kabině lokomotivy řady 362 z 80. let, která patří mezi jeho nejoblíbenější.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA