Při tréninkovém letu počátkem března zahynul pilot námořnictva Christopher Blaschum. Experti následně zjistili, že za havárií je pravděpodobně koroze některých součástek podvozku letadla.
Korozi podle zprávy vyšetřovatelů nehody zapříčinilo vlhké mořské podnebí a slaná voda. Právě takovému prostředí jsou letouny na lodích vystaveny při každé operaci či cvičném letu.
"Tomcaty zůstanou na palubách do doby, než specialisté zkontrolují a otestují všechny části podvozku včetně nosných částí kol," informoval specializovaný magazín Defence System Daily.
Testy všechy 154 strojů by měly podle ministerstva obrany trvat několik týdnů. Námořnictvo předpokládá, že otestování jednoho letounu zabere technikům asi patnáct hodin.
K podobnému opatření a zákazu letů přitom muselo velení americké armády sáhnout i počátkem března u vrtulníků Black Hawk.
Bezmála tisíc vojenských vrtulníků Black Hawk americké armády a národní gardy nesmí až do odvolání létat. Technici totiž objevili na jednom ze strojů technickou závadu, která by bezprostředně mohla vést k nehodě při startu nebo přistávání.
Armádní experti se domnívají, že podobné problémy mohou mít i další vrtulníky Black Hawk. Proto postupně všechny projdou přísnou kontrolou a případnými opravami, informovala tisková služba americké armády.