Stroj stál na madridském letišti bez zdroje energie, protože obsluze se nepovedlo zapojit pozemní zdroj. Posádka kvůli tomu nemohla pustit klimatizaci uvnitř letadla. Potíže měla posádka i se spouštěním motorů.
„Posádka musela otevřít dveře přímo na ranveji, aby cestující mohli vůbec dýchat,“ popsal redaktor iDNES.cz Jan Daněk, který zmíněnou linkou cestoval. V letadle bylo podle jeho slov obrovské horko a cestující se ovívali vším, čím mohli. „Nabídli lidem i vystoupení a zrušení letu, potom by se ale na palubu nemohli vrátit,“ dodal.
Redakce původně chybně uvedla, že letadlo stálo na ranveji. Nebyla to přesná informace. „Letadlo celou dobu stálo na stojánce, ne na ranveji,“ zdůraznila mluvčí Travel Service, pod kterou společnost SmartWings spadá. „Mluvila jsem i s kapitánem letadla, který to potvrdil,“ dodala Dufková.
Stojánka je místo, kde letadlo při nástupu cestujících stojí, ranvej je chápána pouze jako vzletová a přistávací dráha.
Podle Dufkové byla klimatizace spuštěna okamžitě, kdy obsluha madridského letiště zajistila náhradní zdroj. Dalších čtyřicet minut ale pak stálo letadlo na místě, protože muselo čekat na přidělení nového času pro odlet, což má na starost centrální služba řízení letového provozu v Bruselu.
Během zpátečního letu se podařilo zpoždění mírně zkrátit. „Celkové zpoždění linky činilo na příletu do Prahy 1:04 minut,“ doplnila Dufková.
SmartWings je obchodní značka letecké společnosti Travel Service pro nízkonákladové lety.