Spoj aerolinek Delta z Atlanty do Baltimoru přistál v pondělí po druhé hodině odpoledne místního času na letišti ve městě Raleigh v Severní Karolíně, zhruba v polovině plánované trasy.
Mluvčí aerolinek podle australské televize ABC uvedl v prohlášení, že se piloti rozhodli nouzově přistát poté, co „se objevil problém s jedním z motorů letounu.“ Záběry na sociálních sítích zachycují kuželovitou přední část motoru, který se uvolnil a rotuje uvnitř turbíny.
Podle výpovědí slyšeli pasažéři hlasitou ránu následovanou oznámením pilotů, že „přišli o motor.“ „Ačkoliv bylo děsivé vidět v kabině kouř a cítit něco spáleného, posádka odvedla skvělou práci. Udržela nás v klidu a připravila na nouzové přistání,“ vypověděla jedna z cestujících.
Cestující po přistání přestoupili do jiného letadla, které je přepravilo do jejich konečné destinace. Mluvčí společnosti Delta se později vyjádřil, že poškozený motor letadla vyměnili a pověřili tým údržby jeho prozkoumáním.
Bývalý pilot a expert na bezpečnost v letectví John Cox uvedl, že je „neobyčejně vzácné,“ aby motor přišel právě o tuto část. „Kolem tohoto typu motoru Pratt & Whitney JT-8 se pohybuji od roku 1980 a nikdy jsem se nesetkal s tím, že by se spinner uvolnil,“ řekl.
Cox dodal, že nikdo na palubě nebyl v nebezpečí, neboť všechna letadla zvládnou doletět bez jednoho motoru.
Firma Pratt & Whitney popisuje zmíněný typ motoru jako nejpopulárnější moderní dopravní motor vůbec, který pohání skoro třetinu světových dopravních letů. „Od roku 1964 se jich vyrobilo přes čtrnáct tisíc, což zajistilo přes půl miliardy hodin spolehlivých služeb,“ uvedla společnost.