Letadlo dosedlo pouze na zadní kola, pak se překlopilo „na nos“ a drhlo po dráze, než se ho podařilo zastavit. Od letadla podle očitých svědků odletovaly jiskry a valil se kouř, nic vážného se však nestalo.
Podle mluvčího letiště pilot informoval řídicí věž před přistáním, že mu kontrolní systém v letadle hlásí závadu předního podvozku. Po selhání záložního nouzového postupu pilot s letadlem oblétl kontrolní věž, kde zaměstnanci zrakem zkontrolovali, zda se podvozek vysunul.
Poté, co se selhání potvrdilo, muselo letadlo zůstat déle ve vzduchu, aby se spotřebovalo palivo a letadlo snížilo hmotnost. Nakonec se kapitánovi letadla podařilo bezpečně přistát a na sociálních sítích je oslavován jako hrdina.
„Chceme vyjádřit velké uznání všem cestujícím na palubě i členům posádky,“ uvedla podle serveru Times of Malta ve svém prohlášení letecká společnost.
V Moskvě přistálo letadlo v plamenech, zahynulo 37 lidí |
Podle barmského úřadu pro civilní letectví se pilot opakovaně pokoušel podvozek v přední části letadla zprovoznit, a to nejprve prostřednictvím počítačového systému a posléze také manuálně. „Žádali dispečery, aby ze země zkontrolovali, jestli už se podvozek vysunul. Nakonec museli přistát bez něj, pilot to zvládl bravurně. Nikomu se nic nestalo,“ uvedl úřad.
Letiště muselo být kvůli nehodě dočasně uzavřeno. Malým letadlům bylo umožněno přistání po zhruba dvou a půl hodinách. Uvolnění dráhy pro větší letadla bude trvat delší dobu.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz