Úřady zúžily oblast pátrání po letadle společnosti Malaysia Airlines minulý měsíc, když pátrací týmy zachytily sérii signálů nedaleko místa, kde by podle analýzy satelitních dat mohly být trosky letadla.
Oblast o rozloze 850 čtverečních kilometrů leží v odlehlé části oceánu asi 1600 kilometrů od Austrálie. Podle australských expertů je nyní možné označit ji za propátranou a vyřadit z míst, kde by trosky letounu mohly být. Pátrání se nyní soustředí na další prověření dat a průzkum mořského dna v jiných oblastech, uvedla BBC .
Pátrání by bylo snazší na Marsu, záchranáři by měli lepší mapy |
Důstojník amerického námořnictva Michael Dean řekl CNN, že zachycené signály pravděpodobně z černé skříňky nepocházely. Kdyby tomu tak bylo, pátrači by je už dávno našli, uvedl Dean.
"Naše nejlepší teorie v tuto chvíli je, že signály ve skutečnosti vydala loď...nebo lokátor, který byl při pátrání používán," uvedl Dean. "Vždy, když dáváte do vody elektronické zařízení, se bojíte, že když se do něj dostane voda a něco uzemní či zkratuje, začne to vydávat zvuk," dodal.
Podle mluvčího námořnictva jsou ale Deanovy závěry předčasné. "Neříkám, že to, co Michael Dean řekl, není pravdivé, říkáme ale, že není tím, kdo o tom má mluvit," uvedl mluvčí.
Boeing 777 s 239 cestujícími a členy posádky na palubě zmizel 8. března krátce po startu z Kuala Lumpuru na trase do Pekingu.
Navzdory rozsáhlému pátrání, do něhož se zapojila řada zemí, se zatím nepodařilo najít ani kus trosek, které by zmizelému letadlu mohly patřit.
S další teorií o tom, kam mohlo ztracené letadlo dopadnout, přišla na konci dubna australská společnost GeoResonance. Našla totiž zhruba 190 kilometrů od pobřeží Bangladéše stopy hliníku, titanu, mědi a dalších prvků, které by mohly pocházet Boeingu 777.
"Naše společnost netvrdí, že je to MH370, ale mělo by se to prověřit," uvedla firma. Pátrací středisko JACC teorii odmítlo. "Místo uvedené ve zprávě GeoResonance není v oblasti, kterou jsme z našich dat odvodili," uvedlo (více čtěte zde).