Pražský advokát Aleš Pejchal upozorňuje, že pokud se někdo na mostě zraní, může po provozovateli požadovat náhradu škody. Každý případ se však posuzuje individuálně. "Je rozdíl v tom, jestliže tam spadne v noci opilec, anebo si tam ve dne ublíží starý člověk. V tom druhém případě je naděje na odškodnění téměř jasná," řekl Pejchal.
Za údržbu lávky zodpovídá Technická správa komunikací. Podle provozního náměstka Jiřího Sládka se na mostě provádějí pravidelné kontroly. "Jakmile zjistíme, že nějaké prkno je poškozené, snažíme se je co nejdříve vyměnit. V krajním případě i dočasně uzavřeme lávku," řekl Sládek.
Opravdu důkladná prohlídka lávek a konstrukce pod nimi se provádí jednou za čtyři roky. Během roku se most prohlíží nejméně jednou měsíčně, kdy se pracovník správy projde po obou mostních lávkách.
Náměstek si však nemyslí, že by lávka byla ve špatném stavu. "Může se samozřejmě stát, že v době mezi prohlídkami se nějaké prkno zlomí, ale rozhodně to není tak vážné, aby lidem hrozilo nebezpečí," míní Sládek.
Problém by se dal řešit výměnou dřevěných prken na lávce za pevnější povrch, ale k tomu se správa komunikací podle mluvčího Jan Machaly v nejbližších letech nechystá.
Dvojkolejný železniční most byl uveden do provozu před sto lety. Je 216 metrů dlouhý a od sedmdesátých let až do roku 1987 byl komplexně opravován.
Podle mluvčího Českých drah Pavla Tesaře je prý most v dobrém technické stavu.
"Je ale fakt, že železná konstrukce by již potřebovala nový nátěr," připustil Tesař.