FOTOGRAFIE Z TRAGÉDIE CONCORDU ZDE
Concorde společnosti Air France vyrobený firmou Aérospatiale se zřítil v červenci 2000. Bezprostředně po startu najel na kovovou lamelu, která odpadla z jiného letounu startujícího před ním. - více o nehodě zde
Později se zjistilo, že lamela roztrhla pneumatiku stroje a kousky jeho podvozku pak prorazily palivovou nádrž v křídle. Nehoda, při níž zahynulo 113 lidí, vedla k zastavení provozu Concordů. - více zde
Soudce nyní obžaloval Henriho Perriera, který byl ředitel firmy Aérospatiale a v letech 1978 až 1994 vedl program concordů. Obžaloba ho viní z neúmyslných zabití a zranění, uvedl zpravodajský server TF1.
Podle závěrečné zprávy vyšetřovatelů, ze které soudce vychází, věděl Perrier o slabině ve křídle nadzvukového stroje vyrobeného v roce 1979, která byla jednou z příčin tragédie. Neudělal ale nic pro to, aby byl nedostatek odstraněn.
"Rozhodnutí představitelů Aérospatiale před pádem concordu neodpovídala leteckým pravidlům, především v otázce bezpečnosti," tvrdí odborníci ve zprávě.
Podobné obvinění se kromě Perriera vznáší také nad dalšími třemi představiteli společnosti a třemi vedoucími pracovníky civilní letecké správy DGAC.
V případu zřícení concordu byli už dříve obžalováni dva zaměstnanci americké společnosti Continental Airlines. Právě z jejího letadla DC-10 upadla osudová lamela. - více zde