Podle mluvčího TSK Libora Sosnovce je závada velmi vážná. "Musíme to opravit hned, nemohli jsme čekat do prázdnin, až bude klidnější provoz," řekl Sosnovec.
Potíž je v tom, že komunikaci vedoucí přes barrandovské sídliště neprojektovali její konstruktéři na takové množství těžkých nákladních aut. Tranzitní dopravu měl mimo Prahu již dávno odvést dálniční okruh, ale kvůli protestům některých občanských sdružení se jeho výstavba výrazně zpomalila.
"Problémy, které tam jsou, budou do té doby, než se postaví Pražský okruh," řekl náměstek primátora Martin Hejl.
Okruh končí zatím v současné době u Slivence, odtud auta pokračují přes Barrandov a Jižní spojku na Severojižní magistrálu. Dálniční komunikace ze Slivence do Lahovic se měla začít stavět již před několika lety, ale námitky Společnosti pro trvale udržitelný život v čele s právníkem Petrem Kužvartem její stavbu zastavily.
Podle posledních plánů se má začít tento úsek stavět příští rok a s jeho dokončením počítá vedení města v roce 2005.
Již teď však obyvatelé Barrandova trpí obrovským množstvím aut. Komunikaci blokují časté nehody, a nyní se dopravní situace ještě zhorší.
Komplikovanou dopravní situaci v okolí Barrandovského mostu pomůže vyřešit až výstavba jihozápadní části městského okruhu. Do té doby však budou řidiči mezi brněnskou a plzeňskou dálnicí projíždět tímto úsekem. (7. dubna 2002) |
Komplikovanou dopravní situaci v okolí Barrandovského mostu pomůže vyřešit až výstavba jihozápadní části městského okruhu. Do té doby však budou řidiči mezi brněnskou a plzeňskou dálnicí projíždět tímto úsekem. (7. dubna 2002) |