Z Bruselu do Prahy doputuje 557 milionů korun, dalších 100 milionů přidá město.
Co za tuto sumu správa silnic v metropoli vybuduje? Řidiče zřejmě nejvíce potěší čtyřicet informačních tabulí na městském okruhu a radiálách, na nichž se budou zobrazovat aktuální informace z provozu.
Dispečeři díky těmto tabulím budou moci snižovat rychlost provozu, aby se netvořily kolony, a informovat řidiče o případných nehodách.
Motoristé tak budou včas vědět, zda z okruhu sjet, či pokračovat dál. Dispečeři mohou nabídnout řidičům i objízdné trasy.
Provoz budou řídit dispečeři
"K tomu bude pět nájezdů na Jižní spojku vybaveno regulačními značkami, které zakážou vjezd zejména nákladním autům na silnici, pokud tam bude hustý provoz," doplnil mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.
Veškerou dopravu v hlavním městě budou sledovat dispečeři ze zbrusu nové řídicí ústředny. Hovoří se o tom, že ta bude vybudována na Malovance spolu s tunelem městského okruhu Blanka.
Aby mohli včas reagovat na dopravní situaci a houstnoucí provoz, budou v ulicích hlavního města namontovány desítky kamer a čidel.
Z evropských peněz se zaplatí také nová městská rádiová síť, kterou budou využívat silničáři a policisté.
"Očekáváme, že se tím zlepší plynulost a bezpečnost dopravy a také dostupnost jednotlivých částí Prahy," věří ředitel Technické správy komunikací Luděk Dostál.
Informační tabule či řídicí ústředna se začne budovat ještě letos, celý systém má být dokončen za dva roky.
Tím to však nekončí. Správa silnic si už připravuje podklady pro další žádost o evropské dotace, aby se mohl takzvaný telematický systém v dopravě v následujících letech ještě vylepšit. Praha by ráda získala z fondů 450 až 500 milionů korun.
. Co pomůže provozu1 dopravní řídicí ústředna, odkud budou dispečeři tabule ovládat |