Uvažuje dokonce o zapojení se do projektu výstavby železničního tunelu v oblasti Jeseníků pod Červenohorským sedlem za 4,5 miliardy korun s účastí zahraničního investora.Není však jasné, proč by měly ČSD konkurovat v horské oblasti silniční dopravě.Pokud je všeobecně známo, železniční doprava v horských oblastech je všeobecně prodělková a jistě si každý vzpomene na snahu privatizovat tyto trasy.Turistický ruch je převážně v těchto oblastech založen na individuální dopravě a průmyslové zóny v oblasti nejsou.Celá akce tak zavání účelovým přidělením zakázky předem vybraným firmám, které jistě přišly s tímto geniálním nápadem získání okrouhlé sumičky.
Tam by měl zaměřit pan Dušek své aktivity, nikoli ke státu, ale k vedení drah jeho managerům, kteří by měli dbát na důsledné úspory a nepopřávat sluchu podobným nákladným projektům.Odborářská kontrola úsporného hospodaření ve státní společnosti není na škodu. Manažeři ČD jsou partnerem pro podobná jednání. Je na čase si zvyknout, že partnerem pro zaměstnance je zaměstnavatel a prostředkem k dosažení požadavků je kolektivní smlouva. Tzv. tripartita již nepatří do demokratické společnosti a není to zvykem jinde ve světě upusťme od podobných praktik i my.