Zahradil tvrdí, že tak ODS reaguje na kampaň, kterou tento týden zahájili v tisku a na billboardech sociální demokraté. "ČSSD cynicky parazituje na ostudě, kterou sama způsobila," naráží Zahradil na vyslovení nedůvěry vládě Sněmovnou. Billboardů podle jeho slov budou řádově stovky a schválila je volební komise strany i předseda Mirek Topolánek.
Kritiku ČSSD si však ODS jako prvek předvolební kampaně nezvolila poprvé. V půli února už totiž Zahradil představil web nazvaný ČSSD proti vám (www.cssdprotivam.cz). "V minulých volbách se ukázalo, že odpovídat na hrubost slušností se nevyplácí," okomentoval tehdy spuštění stránek Zahradil.
ODS dnes zároveň oznámila, že o několik dní odloží začátek programové části volební kampaně. "Na období, ve kterém nebude pozornost voličů strhávat řešení vládní krize způsobené ČSSD," uvedl Zahradil.
Sociální demokraté ale v reakci na kampaň ODS zopakovali, že to byli právě koaliční poslanci, kteří vyslovili Topolánkově vládě nedůvěru. "Důvěru ČSSD Topolánkova vláda nikdy neměla," podotkl šéf PR a marketingu ČSSD Petr Dimun a připomněl klip občanských demokratů, který vyslovení nedůvěry vládě srovnával s událostmi Československa v letech 1938, 1948 a 1968. "ODS se vydala cestou reklamy na své charakteristické vlastnosti: aroganci a hloupost," myslí si Dimun.
Blog: Kašlu, kašleš, kašleme |
A aby toho nebylo málo, Zahradil představil další videoklip z Evropského parlamentu (EP). Ukazuje prázdné poslanecké lavice a vystoupení na plénu, která doprovází nezájem. "O skutečně podstatných věcech se jedná v kuloárech," podotkl lídr evropské kandidátky ODS.
Různé žebříčky počtu vystoupení v EP jsou podle něj spíše statistikou zmarněného času. Ostatně, čísla platná zhruba po polovině mandátu nynějšího europarlamentu ukazují, že Zahradil patřil k europoslancům s nejnižším počtem řečnických příspěvků na plenárních zasedáních.