Karla Lopraise jmenoval do funkce v květnu bývalý ministr dopravy Radek Šmerda. "Je tam tím, kdo předává zkušenosti, kdo je tím idolem. Myslím, že když se kouknete do řady garáží v České republice, najdete tam plakát právě Lopraisovy tatrovky," řekl televizi mluvčí ministerstva Jakub Ptačinský.
Podle ministra Dobeše vymýšlí bývalý závodník i kampaně a dlouhodobou koncepci. "Jeho plat v tuto chvíli je 29 590 korun základního platu, včetně odměn to dělá cca 60 tisíc," řekl ministr České televizi.
Podle televize je ale Loprais neviditelný a BESIP propaguje za nadprůměrný plat málo. Bohužel, o panu BESIPovi není vidu ani slechu, což je ohromná škoda. Ztrácí se tak potenciál, se kterým tam nastupoval," domnívá se bývalá vedoucí BESIP Zuzana Ambrožová.
Loprais je šestinásobný vítěz nejtěžší dálkové rallye světa v kategorii kamionů. V té závod vyhrál s vozem Tatra v letech 1988, 1994, 1995, 1998, 1999 a 2001. Kromě zlatých má i čtyři stříbrné a jednu bronzovou medaili. Jeho žákem a následovníkem v soutěžích kamionů je jeho synovec Aleš Loprais.
Původní profesí vyučený zámečník pracoval od roku 1967 na montáži v Tatře Kopřivnice, poté jako zkušební řidič tatrovek. Brzy se ukázalo, že má výjimečný cit pro jízdu těžkým terénem, a tak se soustředil na testování vozů v extrémních podmínkách.