Restaurace se nachází v čínské čtvrti Toronta. Případ se dostal k soudu až poté, co k němu podal stížnost Emile Wickham, který chtěl v roce 2014 se svými přáteli oslavit v podniku narozeniny, uvedla BBC.
Podle jeho výpovědi v den incidentu, kdy se on a jeho další tři kamarádi posadili ke stolu v restauraci, zde byli jediní černé pleti.
Poté, co si vybrali jídlo a chtěli si objednat, jim číšník oznámil, že nejdříve musí za jídlo zaplatit. Wickham a jeho přátelé tedy jídlo zaplatili, když se ovšem zeptali dalších zákazníků, zda i oni museli platit předem, dostalo se jim záporných odpovědí.
Skupinka si stěžovala i u samotného číšníka. „Když jsme se dozvěděli, že nikdo jiný kromě nás neplatil, požádali jsme číšníka, aby nám vysvětlil důvod.“ Podle The Telegraph jim číšník potvrdil, že jsou jediní, koho požádal o zaplacení předem. Následně skupince nabídl, že jí peníze vrátí.
Wickham s přáteli z restaurace odešli. O několik dní později podal stížnost.
Předem platí jen noví zákazníci, tvrdila u soudu restaurace
Samotná restaurace se u soudu hájila tím, že zavedla novou politiku a to ve vztahu k novým zákazníkům, kteří musí platit předem. Podnik se tak chtěl vyhnout situacím, kdy si zákazníci objednají jídlo a pití a následně utečou bez zaplacení.
Podle soudu také neexistují žádné důkazy o tom, že ostatní návštěvníci z onoho dne byli pravidelnými zákazníky. Soud rovněž dodal, že nikde neexistují záznamy o tom, že by tento přístup k zákazníkům byl oficiální politikou podniku.
Podle soudkyně Esi Codjoe byl Wickham a jeho přátelé v restauraci považováni kvůli své rase za „číhající zloděje“. „Jeho barva kůže byla restaurací vyhodnocena jako dostatečný důkaz k předpokladu, že se jedná o člověka se sklony ke kriminálnímu chování,“ uvedla ve svém rozhodnutí.
Restaurace po rozhodnutí soudu vydala prohlášení na svém Twitteru. „Doufáme, že tato záležitost může být vyřešena způsobem, který budou respektovat všechny zúčastněné strany a my budeme moci pokračovat v našem zaměření, tedy uspokojovat zákazníky skvělým jídlem.“
Restaurace chtěla v prohlášení ujistit své zákazníky, že současný majitel a zaměstnanci jsou zodpovědnými a oddanými členy společnosti.
Nejedná se o první případ rasismu ve službách. V polovině dubna došlo k incidentu v kavárenském řetězci Starbucks ve Filadelfii, kdy zaměstnanci zavolali policisty na dva černošské zákazníky, kteří přišli na pobočku kvůli toaletám (více v článku Starbucks v USA smývá nařčení z rasismu. Nechal vyvést dva černochy).
.