Kampaň začne dvoudenním stejnojmenným veletrhem 19. a 20. dubna v Národním domě na Vinohradech. K dalším akcím v rámci kampaně bude patřit Léto v české přírodě nebo mezinárodní festival Ekofilm.
"Jsem velký obdivovatel české přírody. Proto mě mrzí, že destinace za našimi hranicemi budí velký zájem, jsme ochotni do jejich poznávání značně investovat, a přitom často neznáme ani krásy naší krajiny za obzorem. Celý rok se proto budeme snažit upozorňovat na krásu a cenu české přírody, objevovat ji společně," řekl k projektu ministr Tomáš Chalupa. "Veřejnost většinou zná jen čtyři národní parky a řada lidí by je možná ani všechny nevyjmenovala," podotkl místopředseda ODS.
Zajímavá místa v přírodě se podle ministra nacházejí u všech měst po celé republice. Kampaň chce podle něj ukázat, že jde nejen o místo na dlouhou dovolenou, ale i na několikahodinový výlet pár kilometrů od domova. Zaměří se pouze na českou veřejnost, pro studenty budou určeny podzimní workshopy.
"Naším cílem je pro širokou českou veřejnost ukázat, že to nejsou jenom ta mimořádně známá místa, jako jsou Šumava, Krkonoše, Beskydy, ale že to je zhruba dvacet procent území České republiky, které je pod nějakým stupněm ochrany, a že to jsou místa, která stojí zato vidět," řekl dnes novinářům ministr životního prostředí Tomáš Chalupa (ODS). Ministerstvo vyhradilo pro kampaň čtyři miliony korun.
Na víkend je lepší jet do přírody než do obchodu, říká ministr
Ministerstvo by v rámci kampaně chtělo obnovit i drobnou infrastrukturu, jako například stánky pro kola nebo přírodní odpočívadla před deštěm. V souvislosti s tím vypsalo také další operační program pro obnovu drobných krajinných prvků.
"Chceme ukázat, že opravdu stojí za to jet do české přírody a že je to lepší program na víkend než hypermarket," poznamenal Chalupa. Na dubnovém veletrhu se návštěvníci zdarma seznámí například s problematikou povodní, prací meteorologů nebo s národními parky.