Caravaggiovo dílo tak vůbec nesouvisí s tím, že v Sovových mlýnech bude po rekonstrukci umístěna galerie moderního umění s obrazy a sochami, které patří Nadaci Mládkových. Ta si mlýny dlouhodobě pronajala od hlavního města. "Nadace o tom nic neví a nic s tím nemá společného. Je to zvláštní, že se to tam objevilo. Když si nadace chtěla dát na mlýny placenou reklamu curyšské pojišťovny a z takto získaných peněz hradit část rekonstrukce památky, městská rada to zamítla, že by to rušilo pražské panorama," uvedla asistentka Medy Mládkové Beata Majdišová. Majitel mlýnů ale o tom věděl. "Povolil to magistrátní odbor správy majektu," sdělil Bohumil Mach, ředitel firmy Trade Centre, jež spravuje městské nemovitosti.
Podle Jelínka reprodukce výtvarného díla není reklamou a filmový štáb za to neplatí ani korunu. Za jeden natáčecí den na hřbitově podle agentury TVD zaplatili Američané jedenáct korun a čtrnáct tisíc korun za pronájem prostoru před hřbitovem, kde stály obytné karavany. Podle Pražské správy hřbitovů natáčení nebylo v rozporu s duchem pietního místa a ani blízkým pozůstalým to nevadilo.
Sovovy mlýny zakryté sítotiskem s reprodukcí obrazu italského barokního malíře Caravaggia. (27. 4. 2001) |
Filmařům při natáčení vadila plachta s informacemi o firmě, která provádí rekonstrukci Sovových mlýnů. Vyřešili to takto. (27. 4. 2001) |