Modelová zima je taková, která vychází ze statistického vyhodnocení z minulých pěti až šesti roků a z prostředků, které byly potřebné na údržbu cest.
Zimní období se týká pohotovosti, kterou je třeba držet pro případ sněžení či náledí po zhruba sto dní v roce, kdy teplota klesá pod tři stupně nad nulou.
S dlouhodobou předpovědí počasí podle ředitele Vlka nelze kalkulovat. I předpověď na nejbližší dva dny nemůže mít úspěšnost vyšší než 60 až 70 procent, řekl. Technická správa komunikací má dohodu o úzké součinnosti s Českým hydrometeorologickým ústavem.
Účinnost užívaných posypových solí je podle složení do mínus 11, respektive do mínus 18 stupňů. Dávkování se děje podle pracovníků Technické správy komunikací elektronicky a dodavatelské firmy se tedy snaží co nejvíce šetřit životní prostředí.
Pražské komunikace jsou rozděleny do čtyř kategorií. V první jsou zahrnuty všechny důležité tahy a silnice první třídy (těch je po Praze zhruba tisíc kilometrů). Časový limit od výjezdu až po odstraněnízávady v průjezdnosti je dvě až čtyři hodiny. Na silnice v druhé kategorii je limit do dvanácti hodin. Na zprůjezdnění poslední kategorie mají silničáři limit osmačtyřicetihodinový. V poslední kategorii jsou neudržované silnice, kterých je po městě 360 kilometrů.
Technická správa komunikací hlavního města Prahy má na zimní údržbu 2202 kilometrů silnic od 1. listopadu do 31. března k dispozici 70 sypacích vozů. |