ODPOVĚDI VLASTY REHNOVÉ ČTĚTE ZDE
Vlasta Rehnová nesouhlasí s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem, který chtěl po svém nástupu do funkce dovolit řidičům jezdit rychleji.
Dopravní psycholožka řešila nejrůznější dotazy čtenářů iDNES.cz, od psychologie dopravní zácpy po toleranci nebo agresivitu řidičů.
Auto přitom podle Rehnové funguje jako ochranná hradba. "Anonymita a pocit bezpečí v uzavřeném autě přispívá k tomu, že si někteří řidiči troufnou na to, co by tváří v tvář protivníkovi a bez brnění nezvládli," vysvětlila.
Čtenáři se také ptali na rozdíly mezi ženami a muži za volantem. "Řidičky se stále více stávají rovnocennými partnery v silničním provozu, v jistém ohledu do něj vnášejí prvek zklidnění, tolerance, propagace bezpečnosti."
Psycholožka se zmínila i o bodovém systému. Zatím podle ní příliš nezabodoval.
"Momentální efekt byl zpočátku ohromný, bohužel se to nepodařilo dotáhnout do konce. Nejenže se u nás polevilo, ale politici to začali i zpochybňovat. Takový postoj dává mnohým řidičům falešnou naději a devalvuje celý projekt," řekla iDNES.cz.
Tomu podle Rehnové nahrává i fakt, že policisté na silnicích nejsou příliš vidět. "Je vyzkoumána přímá úměra mezi spatřováním policie v provozu a ukázněním řidičů."