Vyplývá z toho buď presidentova povinnost návrh přijmout, potom ale by ústava měla obsahovat doplňující článek, jako je tomu v případě odvolávání ministra, anebo je v presidentově pravomocí návrh odmítnout, a v tom případě ministerský předseda navrhuje jinou osobu. Podle současné dikce ústavy se zdá, že obě varianty jsou možné.
Jasné je jen to, že president nemůže sám určit, kdo má být jmenován do funkce ministra, jmenování musí předcházet návrh předsedy vlády.
Ústava je jasná v případě odvolání, president nemůže samovolně odvolat ministra, může tak učinit jen na návrh ministerského předsedy, a v tom případě ústava doplňuje, že president ministra odvolat musí, (Hlava třetí, Článek 74: Prezident republiky odvolá člena vlády, jestliže to navrhne předseda vlády).
V každém případě se zdá, že ústava je ve věci jmenování ministra ambivalentní, měla by být změněna, anebo by měl k věci vydat vyjádření Ústavní soud.