"Je třeba konečně něco udělat s neukázněnými řidiči, kteří bezohledně parkují v druhé řadě od chodníků, a tím brání ostatním vozům v jízdě," řekl Blažek.
Tato auta brání v jízdě ostatním vozům a v Seifertově navíc blokují tramvaje, které tak nabírají zpoždění. "Ve špičce tady běžně chytnu až deset minut zpoždění," potvrdil řidič tramvaje Antonín Dub.
Dopravní situace je na Žižkově kritická zvláště v těchto dnech, kdy zaměstnanci vodáren pracují na odstranění havárie vodovodu v Husitské ulici. "Cesta od Ohrady ke křižovatce Bulhar nebo na Florenc proto trvá v normálním všedním provozu často více než hodinu," tvrdí Blažek.
Právě Husitská a Seifertova tvoří dvě hlavní dopravní tepny Žižkova, které není možné objet po jiných komunikacích. V Seifertově ulici je doprava výrazně dlouhodobě omezena kvůli stavbě nových železničních mostů nad křižovatkou Bulhar. Dopravní problémy Prahy 3 také komplikují zavřené vozovky u Rádia Svobodná Evropa.
Policisté by proto podle Blažka měli zasahovat proti neukázněným motoristům daleko razantněji než dosud. "Auta, která parkují v druhé vlně, by měli vždy nechat odtáhnout. Vím, že toto opatření není všelékem na ucpaný Žižkov, alespoň by to však pomohlo průjezdu tramvajím," dodal mluvčí.
Policejní šéf Prahy 3 Jiří Neuwirth však namítá názor, že s odtahy to bude tak jednoduché. Špatné zákony podle jeho slov neumožňují odvezení nesprávně parkujících aut za každé situace. "Policista sice může nařídit odtažení vozidla, ale jenom když stojí na místech pro invalidy, na přechodech pro chodce anebo na křižovatkách." Co tedy policisté dělají proto, aby řidičů, kteří porušují dopravní předpisy, ubylo? "Do těchto ulic chodí často hlídky pořádkové i republikové policie, které dávají za špatné parkování pokuty," dodal Neuwirth.
Zoufalá dopravní situace na Žižkově by se měla alespoň částečně zlepšit na konci roku, kdy pracovníci Českých drah dokončí stavbu nových mostů nad křižovatkou Bulhar a na této důležité komunikaci bude obnoven normální provoz.