Rozsáhlý, třicet metrů široký a patnáct metrů hluboký kráter se vytvořil minulé úterý na rušné pětiproudové třídě v centru jedenapůlmilionového města Fukuoka na jižním ostrově Kjúšú. Ulice vede k důležitému nádraží Hakata, kde staví i dálkové expresy Šinkansen.
Bezprostředně po propadu, který nejspíš souvisel se stavbou metra, bylo evakuováno několik budov v okolí. Během několika hodin se rozběhly rekonstrukční práce. Dělníci instalovali podpěrné sloupy na okrajích kráteru a brzy začalo odčerpávání vody a zavážení díry.
Pracovalo se čtyřiadvacet hodin denně. Dnem i nocí přijížděla nákladní auta, která jámu postupně zaplnila směsí písku a mokrého cementu. Japoncům není vlastní improvizace, zafungovalo tak hlavně spojení dobře připravených krizových plánů a obrovského lidského nasazení.
O víkendu skončila oprava elektrických sítí, rozvodů plynu a vody. Zdálo se, že se podaří dodržet termín a ukončit opravu do pondělní půlnoci. Zasáhla ale vyšší moc - začalo pršet a bylo potřeba zakrýt tvrdnoucí cementovou vrstvu, připravenou na pokládku asfaltu, plastovými foliemi.
Oprava se tak protáhla - o několik hodin. V úterý v 5 hodin ráno tamního času, přesně sedm dní po propadu, starosta Soičiro Takašima pustil na novou vozovku, na které zářilo čerstvě nastříkané vodorovné značení, první auta.
„Velmi se omlouváme za způsobené těžkosti,“ prohlásil Takašima a odvolal zákaz vstupu do okolních budov.
„Působivé. Šlo to rychle,“ pochválil nasazení úřadů a dělníků jeden z mnoha obdivných komentářů na sociálních sítích.
Propad silnice se podařilo natočit:
8. listopadu 2016 |