Přinejmenším východní část dálničního mostu, v jehož troskách zemřelo 43 lidí, je velmi nebezpečná a musí se buď zbourat, nebo co nejdříve zpevnit a zajistit. Řekl to ve středu architekt Roberto Ferrazza, šéf vládní komise expertů. Podle její zprávy byla zjištěna koroze na pilíři číslo 10, který drží východní část mostu.
Expertní komise o stavu svého šetření informovala ministerstvo dopravy i provozovatele mostu, firmu Autostrade per l’Italia. Oba subjekty vyzvala, aby okamžitě začaly se zabezpečením zbylých částí mostu.
Policie také zasahovala v sídle firmy Autostrade per l’Italia, aby zajistila příslušnou dokumentaci pro vyšetřování příčin pádu janovského mostu. Firmu, která v zemi provozuje asi 3 000 kilometrů dálnic, vláda viní z toho, že nezajistila dostatečnou údržbu tohoto dříve velmi frekventovaného dálničního mostu.
Příčiny zřícení jeho části nejsou zatím známy, nejčastěji se však hovoří o konstrukčních vadách a nedostatečné údržbě. Italský týdeník L’Espresso v pondělí na svém webu napsal, že několik techniků letos v únoru zjistilo, že koroze nosných lan most oslabila až o 20 procent. Podle týdeníku o této informaci vědělo i ministerstvo dopravy a provozovatel mostu, nikdo z nich nicméně nepřijal potřebná opatření.