Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


RRTV rozhodla o Kroupových příspěvcích. Reportáže nebyly objektivní

  16:33aktualizováno  16:33
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání ukončila přestupkové řízení o reportážích Janka Kroupy týkající se hospodaření Agrofertu. Investigativní novinář loni na podzim informoval, že společnost spadající do svěřeneckého fondu premiéra Babiše neoprávněně hospodaří na 1700 hektarech zemědělské půdy. Podle RRTV Kroupa ve své práci selhal a výsledná reportáž nebyla objektivní.

Investigativní novinář Janek Kroupa | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

„Rada v rámci své působnosti upozorňuje provozovatele Český rozhlas na porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil odvysíláním série zpravodajských příspěvků ze dne 28. listopadu 2017, které se zabývaly obhospodařováním pozemků s neznámým majitelem, kdy v těchto příspěvcích a pořadu došlo k nedostatečně objektivní prezentaci problematiky pobírání dotací na hospodaření na pozemcích bez právního důvodu. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dnů od doručení upozornění,“ stojí v zápisu z jednání ze 14. srpna 2018

Rozhodnutí RRTV Český rozhlas zatím odmítl komentovat. „Český rozhlas vyčká, dokud mu RRTV nezašle své oficiální písemné stanovisko. Pak svůj postoj zveřejní. Do doby, než oficiální cestou rozhodnutí RRTV obdržíme, nebudeme věc komentovat,“ uvedl tiskový mluvčí veřejnoprávního média Jiří Hošna pro server Týden.cz.

Na přelomu ledna a února se právě kvůli reportážím o Agrofertu, který předseda hnutí ANO Andrej Babiš vložil do svěřenských fondů, rozhořel spor uvnitř Českého rozhlasu. Veřejnoprávní médium odvysílalo loni v listopadu reportáže, které upozorňovaly na to, že Agrofert hospodaří na půdě, která mu nepatří (více v článku Agrofert neoprávněně obdělává 1 700 hektarů).

Sérii reportáží kritizovalo samotné vedení veřejnoprávního média, generální ředitel veřejnoprávního René Zavoral kritizoval údajnou nevyváženost příspěvků. Kritika přišla i ze strany Rady Českého rozhlasu. Podle tehdejšího místopředsedy Tomáše Kňourka měla být Kroupova reportáž zpracována lépe a její znění a načasování zavánělo účelovostí. 

Kvůli Kroupovým příspěvkům vzniky i tři analýzy - od společnosti Newton, od Institutu komunikačních studií a žurnalistiky (IKSŽ) a od publicisty Karla Hvížďaly (více v článku Kroupovy reportáže o Agrofertu nebyly objektivní, tvrdí analýza).

Autor reportáží Janek Kroupa odmítl všechna tvrzení o neobjektivitě. V otevřeném dopise se za něj následně postavili další novináři rozhlasu (více v článku Kritiku šéfa rozhlasu podepsalo 200 podřízených, Zavoral pochybení odmítá). 

Autor:


Českého slavíka zničily sociální sítě, řekl hudební kritik Vlček v Rozstřelu

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Vzdali jsme se. Vídeňská učitelka popsala problémy s muslimskými žáky

Výuka islámské věrouky v německém Offenburgu.

Na školách ve vídeňské přistěhovalecké čtvrti Favoriten ničí výuku i vztahy radikalizace většinových muslimů....

Džihád v Česku. Policisté obvinili muslima z přípravy bombového útoku

Dominik K. v posledních měsících před zatčením sám sebe fotografoval v přesně...

Policie zadržela radikálního muslima. Měl v bytě chemikálie a návody na výrobu bomby. Původem je Slovák. Islám přijal...



Turistky nám dělají z Oktoberfestu pornofilm, stěžují si Němci

Největší světový festival piva v Mnichově. (17.9.2016)

Pro obyvatele Mnichova znamenají přípravy na Oktoberfest nejen prostírání stolů nebo zkoušky lidových kapel, ale také...

Karikaturista nakreslil zuřící Serenu, nařkli ho z rasismu a sexismu

„A nemůžete ji prostě nechat vyhrát?“ Karikatura tenistky Sereny Williamsové od...

Australský karikaturista Mark Knight nakreslil zuřící tenistku Serenu Williamsovou, jak zlostí rozšlapává raketu....

All you can eat. Triatlonista zhltal 100 porcí suši, restaurace ho vyhodila

Sushi na kulinářském festivalu Gastro Hradec.

Celebritou se v bavorském Landshutu stal třicetiletý triatlonista a bývalý kulturista Jaroslav Bobrowski. Zašel si...



Další z rubriky

Časopis Time mění majitele, kupuje ho zakladatel firmy Salesforce.com

Magazín Time zvolil Trumpa osobností roku 2016.

Časopis Time koupí za 190 milionů amerických dolarů, tedy 4,2 miliardy korun, spoluzakladatel společnosti...

Většina reportáží ČT byla v prvním pololetí vyvážená, ukázala analýza

Budova České televize na pražských Kavčích horách (ilustrační snímek)

Na 98 procent zpravodajských příspěvků České televize je vyvážených a veřejnoprávní stanice naplnila základní normy...

Bulvár zaplatí rodině herce Rodena o tři miliony méně, rozhodl soud

Svoje jméno propůjčuje Karel Roden vínům Tomáše Vicana už celých devět let.

Městský soud v Praze v pondělí snížil odškodnění pro herce Karla Rodena a jeho rodinu, které musí uhradit společnost...



Najdete na iDNES.cz