iDNES.cz

Jan Kučera, náměstek šéfa Drážní inspekce

Náměstek generálního inspektora Jan Kučera
velikost textu:
vydáno 3.10.2008 11:00
Vyšetřování železničního neštěstí v Moravanech nabralo ve čtvrtek nečekaný směr. Drážní inspekce podala trestní oznámení, vyšetřování prý chtěl ovlivnit úředník z ministerstva dopravy. Také se diví, že ministerstvo vydalo vlastní zprávu o nehodě bez podkladů od inspektorů. Čtenářům odpovídal náměstek šéfa inspektorů Jan Kučera.
OTÁZKA: Dobrý den, mám několik dotazů: 1. Víte o tom, že i ostatní staniční zabezpečovací zařízení používaná v ČR (RZZ AŽD71, K-2002,...), ale i v Evropě (SIMISW, ACC, ...) se při ztrátě šuntu zachovají shodně jako ESA 11, a povolí postavit následnou vlakovou cestu ? 2. Víte o tom, že pan Miklenda činil v den nehody 19.05.2008 v Moravanech nátlak na pracovníka laboratoře, který prováděl přezkoušení zařízení ? Nátlak spočíval v tom, že pan Miklenda vyhrožoval zasláním dopisu na společnost ERA v případě, že se v protokolu neobjeví informace o chybné funkci ESA 11. 3. Dále bych všem zaměstnancům DI doporučil nastudovat TNŽ 34 2620 bod 9.3.1 (Dovolení zabezpečených jízd) a bod 6.2 (Kontrola volnosti úseku). 4. Na stránkách DI máte inzerát na Vrchní inpektory. Přednost mají zájemci se znalostí v oblasti sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a traťového hospodářství. Znamená to, že na DI nepracují odborníci z oboru zabezpečovacího zařízení ? Pavel Novák
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: 1. Ano 2. prosím o podání důkazů 3. to není otázka 4. ne, neznamená, jen je preferujeme. 3.10.2008 11:03
OTÁZKA: Dobrý den, Jsem docela rád, že alespoň na něco se v téhle zemi člověk může spolehnout a alespoň někdo se stará o naší bezpečnost na železnici. Přijde mi, že české dráhy zajímá pouze zisk a problémy se snaží za podpory ministerstva jen ututlat. V jakém stavu je vůbec železniční síť? Je do její opravy a údržby investováno dostatečné množství peněz? Václav Zmožek
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Bohužel otázky investic neřešíme, to je věcí MD případně SŽDC. 3.10.2008 11:05
OTÁZKA: Pane náměstku, zajímalo by mě, jak je možné, že komise složená mj. ze zástupců ministerstva a Českých drah měla tiskovou konferenci den před Drážní inspekcí, je to náhoda? Adam, výpravčí
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Určitě je to "náhoda", stejně jako "náhodně" vypsané výběrové řízení v době končení šetření, "náhodné" útoky na web DI včera, kdy se na jejím webu měla objevit závěrečná zpráva z Moravan atd. "Náhod" je v poslední době nějak moc. :-) 3.10.2008 11:07
OTÁZKA: Přijde mi, jako by pan Novák byl zaměstnancem ministerstva nebo českých drah. Pane, měl byste se stydět! Chtěl bych vidět, jak byste mluvil, pokud by Vám třeba při neštěstí ve Studénce zemřel někdo z rodiny!? Co je pravda na tom, že právě tam ČD o probíhajících pracích věděla a záměrně nesnížila rychlost projíždějících vlaků? Jen proto, že nedostali zaplaceno? Václav Zmožek
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Nehoda ve Studénce je v šetření, stavba mostu nicméně byla řádně schválena odpovědnými institucemi, které si i stanovily podmínky. Šetření případu zdaleka ještě není u konce, závěry zveřejníme. 3.10.2008 11:09
OTÁZKA: Můžete doložit, že lokomotiva intenzivně brzdila? Karel
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Pokud myslíte tu, co narazila zezadu do osobního vlaku, tak ano, vyplývá to z rozboru rychloměru. 3.10.2008 11:10
OTÁZKA: Je pravda, co říkají odborníci? Zařízení ESA 11 neporušila žádnou normu, ale lokomotiva nejméně 6? Jiří D
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Odkáži Vás na náš web, kde je kompletní zpráva (www.dicr.cz). 3.10.2008 11:10
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, zda vypsané výběrové řízení na nového generálního inspektora DI souvisí s touto kauzou. Děkuji Tommi
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Ministerstvo tvrdí, že ne, my máme jiný názor. Mimochodem, Mgr. Roman Šigut byl do funkce jmenován v říjnu 2006 do doby ukončení výběrového řízení. To bylo vyhlášeno v listopadu 2006. Nechápeme proto, proč najednou je vyhlašováno jiné výběrové řízení (znovu). Zeptejte se ministerstva, jak skončilo to původní 2 roky staré. To údajně mělo skončit v květnu.... 3.10.2008 11:12
OTÁZKA: pane namestku, existuje na vas mail, kam se vam da napsat osobni sdeleni? Dekuji tom
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Jiste. Je dokonce na webu. Zkuste jan.kucera@dicr.cz 3.10.2008 11:13
OTÁZKA: Dobrý den! Domníváte se,že touto kauzou může být zpochybněna nezávislost Drážní inspekce na státní správě (Ministerstvu dopravy).Docela mne mrazí v zádech, když si člověk uvědémí, že politika může tímto způsobem i ohrožovat lidské životy.Drží vám palce do boje s ministerskými úředníky. Karel
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Děkujeme moc za podporu. Všichni naši zaměstnanci si uvědomují, že jsou státními úřadníky placenými z peněz daňových poplatníků, a proto jim chtějí odvádět odpovídající službu. A usínat s vědomím, že kvůli nějakému našemu opomenutí/chybně/přehlédnutí může být někdo zraněni či zemřít, opravdu nechceme. Práci se proto snažíme dělat poctivě. Ne ale každý s tím evidentně souhlasí. 3.10.2008 11:15
OTÁZKA: Je tedy na železnici bezpečno? Michal
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: To je otázka spíše pro Drážní úřad, který vydává tzv. osvědčení o bezpečnosti. Železnice je stále jednou z nejbezpečnějších způsobů dopravy. 3.10.2008 11:16
OTÁZKA: Ministerstvo ve své zprávě tedy vycházelo z čeho, jestli to tedy můžete vědět? Michal
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Nevíme, bohužel. Její komise s námi nekomunikovala. 3.10.2008 11:17
OTÁZKA: Nemohu pochopit, jak pískování mohlo za to, že vlak nebyl vidět. Cápu, že kdyby tam byla jenom mašina, ale celý vlak byl pískem oizolován, všechny nápravy? Michal
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Viz naše závěrečná zpráva na webu (www.dicr.cz). Prostě se to stalo. 3.10.2008 11:18
OTÁZKA: Kolik je Vám let? Vymazal
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Jak tato otázka souvisí s nehodou v Moravanech? 3.10.2008 11:18
OTÁZKA: Je pravda, že Vaše bakalářská práce se zabývala rozvojem lázeňství v Teplicích? Milan Janovský
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Ne, žádnou balalářskou práci jsem nepsal. A mimochodem, je to cca měsíc, kdy po budově MD kolovaly zvěsti, že generální inspektor a jeho náměstek nemají VŠ vzdělání a titul používají neoprávněně. Zase náhoda? :-) Tak všechny ujišťuji, že titul používat můžeme a že náš GI nemá jen jednu vysokou, ale hned dvě (já mám "jen" jednu). 3.10.2008 11:20
OTÁZKA: Proč jste na včerejší tiskové konferenci nedokumentovali, že jste byli „ovlivňováni“? Papíry, které jste tam rozdávali nic takového neprokazují. Máte ještě nějaké jiné podobné „dokumenty“ ? Nechce tímto pouze manipulovat s veřejným míněním? Martina Kovandová
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Nechceme, dali jsme jen část důkazů. Ale dovolím si oponovat. Pokud je ve směrnici EU 2004/49/ES napsáno, že "..jeho funkčnost (myšleno vyšetřujícího orgánu, tedy v případě ČR je to DI) nesmí být ovlivněna zejména tehdy, má-li z organizačních důvodů a z důvodů právní struktury úzký vztah k vnitrostátnímu bezpečnostnímu orgánu nebo k regulačnímu orgánu v odvětví železnic". Opravdu si myslíte, že ČR plní své přístupové dohody k EU, když náměstek mnistra dopravy (MD je regulátor) píše generálnímu inspektori, aby provedl personální opatření vůči vyšetřovateli a dokonce požaduju přeložení NÁVRHŮ opatření, které DI chystá? 3.10.2008 11:25
OTÁZKA: Jste připraveni se AŽD omluvit, pokud se prokáže, že obvinění bylo vykonstruované? Dalibor
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Jaké obvinění? 3.10.2008 11:25
OTÁZKA: Je mi jedno kolik je Vám let a kolik VŠ máte, ale chci se zeptat, výsledkem drážní inspekce se bude někdo zaobírat, bude nějaká náprava, aby se minimalizovala případná další neštěstí? Díky za odpověď a hodně štěstí v boji s ministerstvem Michal
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Díky. Kompletní zpráva je na našem webu (www.dicr.cz), kde koneckonců zveřejňujeme zprávy všech nehod, které šetříme. 3.10.2008 11:26
OTÁZKA: Nebyli jste tlačeni k medializaci konkurencí? Radek K.
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: DI nemá konkurenci, DI je jediná a nezávislá. Nikdo jiný v ČR nehody na dráhách NEZÁVISLE šetřit nemůže. 3.10.2008 11:27
OTÁZKA: Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, zda se uvažuje v souvislosti s touto nehodou z nějakou změnou stávajících norem a předpisů a pokud ano, tak z čí strany (DU, DI, AŽD). Děkuji. Pavel Balák
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: My jsme vydali bezpečnostní doporučení, což je maximum, co můžeme udělat. Změnu norem a předpisů musí provést MD, DÚ, SŽDC či ČD. 3.10.2008 11:27
OTÁZKA: Děkuji za první várku odpovědí. Pakliže DI ví o tom, že všechna SZZ mají stejné vlastnosti jako ESA 11 proč se má tedy úprava týkat pouze elektronických SZZ ? Pavel Novák
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Přečtěte si prosím naši zprávu. Hovoříme o všech podobných typech. 3.10.2008 11:28
OTÁZKA: Stejné kolejové obvody jako v Moravanech na ESA 11 jsou i u jiných staničních zabezpečovacích zařízení . Proč stále mluvíte jen o chybě na Esa 11? Mir
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Protože byla v Moravanech. Ale přečtěte si naše bezpečnostní doporučení, tam se píše o "ESA 11, všech zařízeních tohoto typu a případně typech odvozených". 3.10.2008 11:29
OTÁZKA: Jaká je Vaše odbornost a myslíte si, že se Vaše odbornost slučuje s tak vysokou funkcí, kterou v Drážní inspekci zastáváte? Luboš M.
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Myslím si, že ano, nenastoupil jsem na DI z ulice, ale jsem tam 6 let a postupně jsem měnil pozice. 3.10.2008 11:30
OTÁZKA: Uznáváte závěry komise ministerstva dopravy, která byla složená z odborníků českých i zahraničních vysokých škol narozdíl od komise DI? Michal
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Pokud mám dobré informace, naše závěry se neliší, jen my uvádíme více příčin. 3.10.2008 11:30
OTÁZKA: Jsou ve vyšetřovacím spisu všechny výpovědi? Zdena Adamcová
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Co myslíte? :-) 3.10.2008 11:31
OTÁZKA: Jednalo se tedy o chybu softweru? Michal
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Prosím, podívejte se na náš web (www.dicr.cz), kde je zpráva z nehody vyvešena. Reakce zařízení ESA 11 byla v rozporu s normou ČSN 34 2600, pokud to chcete nazývat chybou software, klidně můžete. 3.10.2008 11:33
OTÁZKA: Zdravím,v Moravanech přesedám 2x týdně a tu nehodu jsem viděl asi 15min po té co se stala. Můžete se mi pokustit vysvětlit, jak je fyzikálně možné aby za deště písek (mokrý) odizoloval lokomotivu s takovou ohromnou vahou? A co vagóny ty systém nezabere taky? Zdá se mi to jako nesmysl. Chain
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: No, prostě se stalo. A naším úkolem je zjistit příčiny co nejpřesněji, aby se to nezopakovalo. Věříme, že se nám to podařilo. 3.10.2008 11:35
OTÁZKA: 1) Kde najdu firmu Automatizace železniční dopravy o které hovoříte? (Vaše citace v tisku) Tato firma neexistuje. Lze z toho vyvodit předpoklad neznalosti a vymýšlení i v ostatních věcech? 2) Kdo postihne České dráhy za zanedbanou údržbu lokomotiv? 3) Kdo poukáže na Správu železniční dopravní cesty, že z její strany bylo objednáno zařízení tohoto typu jako v Moravanech a nikoliv dražší avšak zřejmě účinnější zabezpečovací zařízení? Libor Marek
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: 1) AŽD Praha má sídlo Žirovnická 2/3146, zkuste lépe hledat. 2) Zatím nikdo, za nehodu pokutu dávat nejde, muselo by se prokázat, že i přes výzvy odpovědných institucí (DI, DÚ, MD) nekonaly. 3) Vše, co se mělo říct, se řeklo v naší zprávě. Mohu potvrdit, že nákupem ESA 11 se zabývá hospodářská kriminálka. 3.10.2008 11:37
OTÁZKA: Z vaší zprávy vyplývá, že jste na základě výsledků vyšetřování vydali několik doporučení směřovaných k různým institucím, např. k Drážnímu úřadu atd. Nakolik jsou tato doporučení pro jednotlivé subjekty závazná - mají vůbec povinnost se těmito dopručeními vážně zabývat? Co když prostě neudělají nic a záležitost tím bude smetena ze stolu? Martin
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Rád Vás uklidním, jsou závazná, byť se jmenují doporučení. Viz směrnice EU "Členské státy a jejich bezpečnostní orgány přijmou nezbytná opatření k tomu, aby zajistily, že bezpečnostní doporučení, která vydaly inspekční orgány (tedy v ČR to je DI), budou respektována a realizována." DI navíc jednou ročně hlásí Evrospké železniční agentuře, jak realizace dopadla. 3.10.2008 11:40
OTÁZKA: Tím, že kritizujete ministerstvo se asi vystavujete nepříjemným tlakům – obzvlášť, pokud je Vaším zřizovatelem. Už se Vám za Vaše kritické postoje někdo (abych použila vhodné slovo) vozí po zádech? Hádám, že si to ministerstvo nenechá líbit. Bylo by škoda, pokud bychom přišli o lidi, jako jste Vy. Držte se! Mgr. Jitka Malá
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Díky za podporu, ale jak už jsem psal v jiné odpovědi, pracovat s pocitem, že nepřímo ohrožujete bezpečnost lidí, to fakt nechceme. Možná jiné vedení bude mít jiný názor... 3.10.2008 11:40
OTÁZKA: Dobrý deň, čítam si prvé otázky a odpovede a zaujala ma odpoveď na otázku č.1 pána Pavla Nováka. Vraj Viete o tom, že aj iné typy zab. zar. ktoré sa používajú, by vzniknutý stav vyhodnotili rovnako ako ESA 11. Prečo sa teda hovorí o "chybe" ESA 11 a nespomenie sa aj fakt, že ostatné zab. zar. sú na tom rovnako? Nemyslíte si, že to v ľudoch (cestujúcich) môže vzbudzovať strach? Roman Koruda
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Myslíte, že když se pojmenuje více zařízení než jedno, že to veřejnost uklidní? Teď vážně. V Moravanech byla ESA 11, proto se o ní hovoří, v doporučení, která jsme vydali, se píše i o podobných a odvozených typech. 3.10.2008 11:42
OTÁZKA: Dobrý den. Zajímalo by mne, zda-li se podobná situace na železnici objevila letos poprvé (nehoda v Moravanech), zařízení ESA se přeci nepoužívá až nyní a písek se sype na koleje již dlouho nebo veřejnost jen dříve nebyla informována a lidé na příslušných místech si jen řekli: "že se tenkrát nic tak hrozného nestalo..." Děkuji. imisa
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Oficální odpověď: Ano, bylo to poprvé Neoficiální: prý se to stává, ale nikdo nám to nehlásil. O tom případu v Hulíně jsme se dověděli až od redaktora TV Nova... 3.10.2008 11:43
OTÁZKA: Nebojíte se, že Vás (DI) zrušej, nebo aspoň odvolají z funkcí. Většinou to v tomto státě takhle chodí. Vy jste si totiž dovolili dost, Vy jste šlápli vrchnosti na nohu. Držím Vám palce . sapouch
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Díky za podporu. Otázka obav není na místě - na odvolání z funkce není zas nic hrozného, čeho by se člověk měl BÁT. Jsou horší věci v životě (nemoci, úrazy)... A DI zrušit nemohou, porušili by přístupové dohody ČR k EU. 3.10.2008 11:45
OTÁZKA: Jak závažný byl nedostatek v systému ESA11? kylchap
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Viz naše závěrečná zpráva (www.dicr.cz) 3.10.2008 11:45
OTÁZKA: Zabýváte se bezpečností železničního provozu i preventivně, tedy ještě před tím než se něco (nejlépe něco vekého) stane? Obávám se, že jsem někde četl, že ze zákona nesmíte. Nechápu! Kontrolujete třeba reálnost, proveditelnost a bezpečnost výlukových rozkazů? Nebo spoléháte - stejně jako odpovědní železniční zaměstnanci - že "tentokrát to vyjde"? Zvláště při větších akcích (koridor...) se jedná o takový chaos, že je skutečně s podivem, že se nehody nedějí častěji. Děkuji Úsmyčný kolíček
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Ano, provádíme i tzv. státní dozor ve věcech drah (stejně jako MD a DÚ). Šetření nehod má ale prioritu, takže pokud je hodně závažných nehod a nehod (podle definic z legislativy), tak se prostě věnujeme více šetření. Pokud Vás to zajímá, najděte si na naše webu výroční zprávu za rok 2007 (v sekci Tiskový servis), pochopíte, že zejména loni bylo nehod požehnaně. Ale nechci, aby to vyznělo, že se zříkáme kontrol. Bohužel se systemizací 55 lidí a počtem 4 284 mimořádných událostí za rok (údaj za rok 2007) moc času nezbývá, nemůžeme být všude. Pamatuji si, že někdy v roce 2004 (tuším) jsme u nás měli personální audit, který vyčíslil počet zaměstnanců (vzhledem k objemu práce) na cca 137 (plus, mínus, už přesně nevím, bylo to těsně pod 150). V té době jsme měli 57 systemizovaných míst a pak nám 2 ubrali. Holt, počty státních úřadníků se musí redukovat... 3.10.2008 11:50
OTÁZKA: Inspektory nemám rád, zvlášť, když zdržují, ale to nebude váš případ. Konečně někomu záleží na tom, kde je pravda a co je pro lidi potřebné a dobré. Jen si myslím, že vás stejně brzy odvolají, protože jste začali až moc šťourat vosám v hnízdě Stano
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Díky za podporu, nejsme tu od toho, aby nás někdo měl rád, ale abychom si plnili své povinnosti. Holt to někdy není zcela slučitelné :-) 3.10.2008 11:51
OTÁZKA: Dotaz na pana Milana Janovského: koukám, že na dnešní diskusi jste se dobře připravil, hádám, že s jediným cílem a to, zdiskreditovat pana Mgr. Kučeru. Kdo vás platí? Jde to také z našich daní?:-) Stano
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: :-) Díky za podporu 3.10.2008 11:55
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat jeli vůbec možnost v případě potvrzení nedostatečného zabezpečení tratí pomocí zařízení ESA11 firmy AŽD Praha vůbec možnost svěřit zabezpečení našich tratí jiné firmě s ohledem na monopolní postavení této firmy u tratí v ČR? Petr Lábus
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Toto je první otázka, na kterou opravdu neumím odpovědět, neboť nemám čas sledovat, jaký výrobce kde působí a jaké má dodací lhůty. DI totiž žádná výběrová řízení na zab. zař. nezadává, nenakupuje je ani neudržuje. Omlouvám se, nemůžu odpovědět, prostě to nevím. 3.10.2008 11:57
OTÁZKA: Dobrý den, 1) Zajímalo by mě, kolik let už funguje zařízení ESA a používá se s kolejovými obvody jaké jsou dnes používány na koridorech. Zajímalo by mě totiž, po jak dlouhé době k takovéto závadě došlo, případně jestli už k podobné dříve došlo. 2) Mnoho zemí v Evropě používá podobné systémy. Byly podobné případy hlášeny i ze zahraničí a jak byly řešeny? 3) Pokud by k podobnému "obelhání" KO došlo u SZZ staršího typu (tedy bez zásobníku cest), v čem by se lišily následky? Je tedy riziko podobné nehody i ve stanicích bez ESY? Děkuji a držím Vám palce. Martin Flohr
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: 1) Přehled o tom, kde bylo jaké zab. zař. uvedeno do provozu, má majitel dráhy, nikoliv DI. V případě Moravan byl pro tamní zab. zař. vydán Průkaz způsobilosti dne 6. června 2001 s prodlouženou platností do 21. května 2008 (nehoda se stala 19. 5. 2008). 2) Na pravidelncýh setkání všech "drážních inspekcí z Evropy" jsme se touto problematikou zabývali až "díky" MU Moravany. Ostatní inspekční orgány velmi pozorně případ sledovaly, protože se z něj mohou použit. To je koneckonců smyslem celé Evropské železniční agentury. 3) Na "pokud" neragovat nemůžu, byly by to spekukulace. Pokud pochybí člověk, nehoda se může stát de facto kdekoli. Jenže v tomto případě člověk (výpravčí) viděl, co se děje, a nemohl nehodě zabránit (protože neměl k dispozici tzv. generální stop), takže mohl jen zkoušet kontaktovat strojvedoucího vysílačkou a dávat návěst "Stůj, zastavte všemi prostředky". A teď si představte, že by to byla dálkově řízená trať, tak by tu návěst ani nikdo dávat nemohl. 3.10.2008 12:02
OTÁZKA: Dobrý den, nejsem železničář ani neznam detaily nehody, jen mi při pohledu na tuto "kauzu" tak nejak prijde, ze se obe instituce (Min. dopr i draz. inspekce) chovaji jako kluci na pisku co se hadaji o babovicky... dotaz, proc spolu tyto dve instituce, ktere obe tvrdi, ze jim jde o bezpeci na zeleznici, nedokazou podle Vas komunikovat... opravdu by ta válečná sekyra nešla zakopat a pracovat v klidu a bez zbytecnych emoci? děkuji za Váš názor pane náměstku Pavel Průcha
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Máme stejný názor. Jenže když náš generální inspektor chtěl pár dní po nehodě informovat podrobně MD, nikdo z MD neprojevil zájem (můžeme dokázat). Naopak bez znalostí skutečných faktů náměstek Kocourek mj. kostatoval, že (výtah): - bylo poškozeno dobré jméno Českých drah; - je nutno vyslovit zásadní výhrady vůči práci DI, která nerespektuje základní skutečnost, že ESA 11 byla řádně schválena, splňuje všechny požadavky a jaho činnosti NEBYLA příčinou závažné nehody. Tyto výhrady proti DI sdělil na jednání bez toho, aniž by se před tím vůbec podrobně seznámil s tehdy zjištěnými poznatky. DI i přes to nabízela, že chce komunikovat, aby se případ co nejrychleji vyřešil, ale nikdo nereagoval. Samozřejmě, celá medializace byla zbytečná, ale musíme se ptát, kdo se o to postaral, kdo dával pár dní po nehodě na web tiskové zprávy, v nich hovoří o scestných závěrech Drážní inspekce... DI nikdy neměla problém komunikovat, nicméně v tomto případě (prokazatelně) o to MD nestálo. Proč? Zeptejte se někoho jiného. A rozhodně to není DI, kdo vyhlašuje nové výběrové řízení na šéfa MD :-) 3.10.2008 12:11
OTÁZKA: Dobrý den, držím palce a doufám, že vládou neprojde žádný návrh na odvolání R. Šiguta. Naopak si myslím, že by měl být odvolán někdo jiný. Honzajs
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Díky moc za podporu, naštěstí nejste sám, což nás hrozně moc těší. 3.10.2008 12:11
OTÁZKA: Drážní inspekce odvedla dobrou práci a za tu je třeba poděkovat. Její lidé jsou na pravých místech. Držte se. Zdeněk
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: Díky moc Vám i všem, kdo nám drží palce, je to pro nás známka toho, že svou práci děláme dobře, což evidetně mnoho lidem (skupinám?) v této zemi vadí. Děkuji za otázky a přeji všem příjemný víkend (a bez nehod!) 3.10.2008 12:12
OTÁZKA: Jakou máte odbornou způsobilost z hlediska zákona o drahách? Tonaš
Náměstek generálního inspektora Jan Kučera ODPOVĚĎ: ??? Zase otázka na vzdělání??? Kterou část zákona myslíte? Tam se totiž o vzdělání náměstka generálního inspektora vůbec nehovoří. A dokonce ani o vzdělání generálního inspektora. Takže můžu mít základní školu a nikomu nic do toho není. Je vidět, že je třeba na DI útočit ze všech stran. Kdo Vás platí? Ale protože nemáme co tajit, tak: já (a samozřejmě generální inspektor) máme odpovídající vzdělání (VŠ), zároveň jsme zdravotně způsobilí (preventivní prohlídky) a vykonali jsme na MDzkoušky z příslušných právních předpisů (jinak bychom neobdrželi pověření k výkonu státního dozoru ve věcech drah). Co Vám chybí za informaci? Ptáte se také lidí v jiných státních organizacích? 3.10.2008 13:33
zpět na osobnost