iDNES.cz

Jakubisko a Horváthová on-line

velikost textu:
vydáno 1.6.2004 10:05
Režisér Juraj Jakubisko s manželkou a producentkou Deanou Horváthovou budou odpovídat čtenářům iDNES. Hlavním tématem bude nový film Post Coitum, v němž hraje celá řada populárních českých herců a také Ital Franco Nero.
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, co jste chtěl vlastně filmem Post Coitum říci. Pokud to měla být nějaká generační výpověď, tak to , že se Vám nepovede, musel, vzhledem k Vašemu věku, vědět každý, už před počátkem natáčení. KaZbundak
ODPOVĚĎ: To, co chtěl básník říci, je pro mě příliš stará formace. I zrovna, že jste to nepochopil, mě ujišťuje, že nejste nejmladší. Smyslem mého filmu nebylo dávat návody nebo vlévat naději, ale zaznamenávat to, co se kolem mě děje. Snažil jsem se přizpůsobit jazyk a myšlení generace, která je kolem mě. Je to film o mladých a pro mladé, kterými jsem se obklopil. Na rozdíl od vás, si nemyslím, že v umění hraje věk tak důležitou úlohu jako v atletice. Vzpomeňte třeba Janáčka, který do padesáti byl zcela neznámý a největší a nejznámější díla vytvořil v období, které v jiné disciplíně než uměnía vědě není možné. 1.6.2004 10:20
OTÁZKA: Dobrý den vážení manželé, napadá mě taková lehčí otázka: máte rádi sex? Karel T.
ODPOVĚĎ: V našem věku by pán, kterému odpovídal můj manžel před vámi, měl pocit, že to v žádném případě není možné. Ale musím vás ubezpečit, že sex je příjemný a krásný v každém věku, za každých okolností, tak jako láska. 1.6.2004 10:21
OTÁZKA: Pane režisére, kterou herečku z Post coitum byste si vybral, kdybyste nebyl ženatý? A stejná otázka na Vás paní Deano: Kdo z herců je Váš tp? Vaněček Plzeň
ODPOVĚĎ: V rámci problému mých hrdinů bych si vybral všechny. Jak to dělají moji mužští protagonisté. Jejich problémy jsou i mými problémy, a podobně jako oni neumím zodpovědět řadu otázek. Deana: To se dovídám věci, to si doma ještě vyřídíme. Ale já vás zklamu, já bych si z těch mužů nevybrala ani jednoho. Kdyby byli všichni jeden muž, tak to by byl zajímavý muž. 1.6.2004 10:34
OTÁZKA: Mě by teda zajímalo pro koho jste tenhle film natočil? Neviděl jsem to a asi na to nepůjdu. Všude jsem četl, že se Vám to nepovedlo. Jste ochoten si to přiznat? posel
ODPOVĚĎ: Já si myslím, že je to můj nejlepší film, narozdíl od kritiků, které, nevím proč, film až histericky popudil. I když, doufám, že jsem svůj nejlepší film ještě nanatočil. Deana: Zkuste na to jít a možná bude překvapen, jak se dobře pobavíte a možná budete překvapen zjištěním, proč pobuzuje tento film hlavně pokritce. 1.6.2004 10:37
OTÁZKA: Dobrý den pane režisére, mám ráda vaše starší filmy (nejvíc Vtáčky). Zajímalo by mě jak prožíváte nepříznivé kritky? Pochybujete jako každý tvůrce? PS: mě se post coitum líbí a skoro se to bojím někde říct abych nevypadala jako hlupák co neruzumí filmu. Klára Machová
ODPOVĚĎ: Ano, kolem post coitum se rozhoupala hysterie. Různé názory zatracující i pochvalující. Právě před chvílí jsem četl kritiku, kde mě někdo na dvou stránkách vytýká a zárove|ň chválí. Chválí mě za to, že vznikl velmi revoluční až anarchistický film plný dobra, morálky, nepraktičnosti, kde ani dobro ani zlo nejsou životaschopnou veličinou, ale nechce mi věřit ani připustit, že tohle jsem vymyslel a že to není náhoda. Nechce uvěřit, vzhledem k mému věku, že tohle myšlení je moje. A tak mě napadá, že všichni ti, které můj film natočený v nezvyklé experimentální formě, na první shlédnutí šokoval, ať se podívají na něj znova. Ne, v tomto filmu není nic náhodné, protože náhoda pro mě nikdy nepracovala dobře. Až byste měli možnost vidět film znovu, víc pochopíte humor, který z něj čiší, i to čemu se smějí. Taky je vidět konstrukci mého záměru už od prvních záběrů. Ano, natočil jsem tento film tímto způsobem, protože si to můžu dovolit. Nechtěl jsem své protagonisty a určité ikony, s kterým hraji ani urážet, ani ponižovat, ale ztvárnit mojím způsobem vidění všechno to, co je kolem nás. Deana: Já vás pozdravuji, musím vás ubezpečit, že obnobná histerie se zvedla i okolo Vtáčků. Tehdy kritika tvrdila, že tak mladý režisér nemůže natočit takový film. Tehdy byl na to mladý a teď je na to starý. Můžu vás ubezpečit, že na mě tento nátlak působí jako zastrašující histerie na diváka, aby se bál říct, že ten film je dobrý. Nebojte se říct si svůj názor i pozitivní, nenechávejme prostor jen těm, kteří štěkají negativně. Podle mě, nejhloupější otázky jsou: pro jakou generaci je film určený. Každý film se točí pro diváka. Jurajovy filmy nejsou o věku, ale o citlovosti, vnímavosti diváka a o sebereflexy, jestli je schopen přiznat sám před sebou, že i on (dobrovolně nebo nedobrovolně) je součástí takového světa. 1.6.2004 10:39
OTÁZKA: Vážený pane režisére, moje otázka se netýká přímo nového filmu, ale vašich dvou starších, konkrétně Tisícročné včely a Perinbaby. Mám je hrozně moc rád, určitě patří mezi to nejlepší, co jsem viděl a přál bych si je mít na DVD. Dočkám se někdy v blízké budoucnosti? Petr, Praha
ODPOVĚĎ: Deana: Bohužel, negativ Tisícročné včely je zničený a musí přejít nejdřív rekonstrukcí. Jediný, kdo zdržuje tuto rekonstrukci, je Slovenský filmový ústav, který přes rok zadržuje na svém kontě oeníze určené na tuto rekonstrukci. Perinbaba je v obdobném procesu. Na vzdory všemu doufám, že se to tento rok podaří všechno vyřešit a příští rok budou moci vyjít tyto filmy na DVD. Zároveň vám můžu oznámit, že v září vyjde DVD se dvěma filmy, tj. Vtáčkové, siroty a blázni a Lepší je být bohatý a zdravý než chudý a nemocný. 1.6.2004 10:41
OTÁZKA: Já nemám otázku. Jen pozdrav a pochvalu. Mě se post koitum líbí. Je to sranda a hlavně to není NUDA (třeba v Brně) :-)) Vlastička
ODPOVĚĎ: Děkujeme. 1.6.2004 10:42
OTÁZKA: Chci se zeptat jak to vlastně bylo se samotným režírováním filmu režíroval jste ho od začátku, nebo až v jeho druhé půlce, jakou úlohu sehrál v režii pan Bystroň ? Kateřina
ODPOVĚĎ: Ne, režíroval jsem ho od první chvíle. Ve filmu není žádný záběr jiného režiséra než mě a jiného kamaremana než J. Ďuriše. Jsem rád, že film byl natočen zcela jinou technikou než předchozí moje filmy. Řekl bych technikou budoucnosti - High definition. Tato nová technika mi umožnila film lépe dotvořit a dát mu jiný výtvarný charakter než dříve. Deana: Co se týká pana Bystroňa - přinesl scénář, na kterém se rok a půl týmově pracovalo. Juraj měl od začátku dělat supervizi nad mladým režisérem, ale před natáčením se zjistilo, že Marcel režii nezvládá. I když je talentovaný scénárista, tak profesionalitu režiséra postrádá. Ono je rozdíl točit na homevideo a točit v náročných profesioálních podmínkách s technologií, která je nová. 1.6.2004 10:49
OTÁZKA: Jak jste mohl přistoupit na takové množství product placementu? Zajímá mě, jak si to vnitřně obhajujete. Když to totiž uděláte vy, můžou už všichni. Nevím, zda je to dobré pro naše umění, že se v něm skrytě propagují produkty firem z té části kultury, jíž by mělo naše umění komunikovat naše mírně odlišné postoje a otázky. Tom
ODPOVĚĎ: Deana: Když děláte film ze současnosti, máte ve scénáři napsaný, že tam budou pít pivo, limonádu, že jezdí v autě,...Všechny ty věci i tak tam musíte mít, protože to je součást každodenního života. Nevidím důvod, proč by průmysl tímto způsobem neměl ekonomicky vstupuvat do kultury, když tu kulturu nepodporuje už nikdo. Dělá se to tak všude na světě. Jde jen o jednu věc, aby jste nakonec neměnily scénář kvůli nějakým věcem, to by bylo asi špatný. 1.6.2004 10:51
OTÁZKA: Paní producentko, jak moc se negativné recenze odráží na návštěvnosti v konech? Není film vlastně zboží, které se méně prodává když ho kritika takto strhá? Slyšela jsem hodně hlasů: na to nejdu o tom jsem četl to je hovadina. Bude te se nějak bránit? Olga Třísková
ODPOVĚĎ: Ano. Samozřejmě, že kritika nevyžene úplně diváka z kina, ale určitě to oslabí počítám tak 30-35 % návštěvnosti. Na kolik tato hysterie kritiků pokračuje, přemýšlím přesně o tom, o čem mluvíte, jaký další krok udělat, protože tyto tzv. profesionální názory, jsou za hranicemi tolerance, protože to jsou osobní útoky na tvůrce a urážky. Přemýšlím jak řešit problém ekonomického dopadu. Velice ráda bych si takhle popovídala i s autory kritik, kteří něco napíší a pak se schovají. Já vůbec přemýšlím, jestli jsou oni někomu potřební. Pro producenta nejsou potřební a pro diváky taky ne. Když jdete na výstavu výtvarníka (známého nebo neznámého) potřebujete katalog, kde dostanete profesionální informace a vám se to pak líbí nebo nelíbí. Nepotřebujete žádného pisálka, který vám řekne, abyste tam nechodili. Tímto vás možná ochudí a skvělý zážitek, protože vám by se to možná líbilo. 1.6.2004 11:01
OTÁZKA: Celý film byl dobrý, jen v posledních minutách jsem byl trochu zmatený, co znamená všechna ta symbolika, záběry koní, hlásná trouba a tak .... ? Lukáš
ODPOVĚĎ: V tomto filmu je mnoho obrazů, které nám přinesl přetechnizovaný svět nebo které nás ovlivňují přes televizi. Současné skládačky našeho života - proto si s nimi jako se symboly doby pohrávám. Dlouho mi trvalo než jsem pochopil jakou troubu myslíte. Je to zpěvačka, která na závěr pohřbu zpívá písničku nad rozsetým popelem mrtvého protagonisty. Ta trouba je zesilovač, kterým se zvýrazní zpěv, aby se odrážel od zdí roztestavěného chrámu, protože banalita a patetismus se často opakuje ve chvilkách narození i smrti. Chtěl bych jenom zdůraznit, že alegorie, které jsou v tomto filmu, mají dvojí i trojtý charakter. Nikdy jim neschází reálný smysl. Koně jsou symbolem lásky a svobody a přírody. Na druhé straně koně, určují prostředí, které Jaroušek vyznává a navštěvuje. 1.6.2004 11:05
OTÁZKA: Který z kolegů režisérů točí podle Vás nejlépe? Který film se Vám v poslední době nejvíce líbil? T. Kopeček
ODPOVĚĎ: Z cizích filmů se mi líbil Ruská archa. Režisér a kameraman v něm realizoval sen filmařů natočit film v jednom záběru. To se díky talentu a technice povedlo. 1.6.2004 11:06
OTÁZKA: Post Coitum se mi moc líbil. Z celkově kladného dojmu bych vyzdvihl lehkost a nadhled, s nímž byl film natočen. Prozradíte, kde se natáčela scéna pohřbu (rozptylu) na konci filmu? Myslím rozvaliny kostela... Marek Trešl
ODPOVĚĎ: Po deseti letech, kdy jsem tento motiv objevil pro svoji inscenaci Casanova, jsem se tam znovu vrátil. Nedostavěný gotický chrám je v Panenském Týnci. 1.6.2004 11:08
OTÁZKA: No tak tomu neruzumím, něco jste asi teda říci chtěl? Třeba, že dnešní mladá generace je úplně zblblá z toho všeho okolo? Chcete aby se nad sebou po hlédnutí Post coitum zamysleli? Malík Michal
ODPOVĚĎ: Mladá generace není zblblá. Všichni jsme zblblí z toho všeho kolem a bylo by dobré, kdybychom se bez ohledu na věk, pohlaví, barvy pleti a náboženského cítění, trochu nad tím zamysleli. Pokud jste mladý, vy se tomu můžete ještě smát, protože máte naději, že vás to až tak nepotká. 1.6.2004 11:11
OTÁZKA: Pane režisére, obdivuji Váš způsob filmování, práci s obrazem, hudbou, herci, je to skutečně fantastické. A také dokážete úžasně vyprávět... Připravujete prosím nějaký další film v duchu "Jakubiskova stylu", nad jakou látkou prosím přemýšlíte, případně, co Vás velmi láká k nafilmování? Děkuji! olhota
ODPOVĚĎ: Chci dělat Čachtickou paní, ne však tak jak ji napsal Nižňanský. Bude to o tureckých válkách, o krutosti doby, z které jsme vzešli, o politické mašinérii i o tom, že, kdo má v ruce politickou moc a motiv, může vás tak očernit, že ani 400 let nestačí, abyste se očistil. 1.6.2004 11:13
OTÁZKA: Dobry den, pry planujete nataceni o Cachticke pani. Bude film hodne krvavy? Iveta
ODPOVĚĎ: Bude to film nejen krvavý, nejen krutý, ale i plný lásky. Jeho pracovní název je Love story - Bathory. Bude to film o Evropě. 1.6.2004 11:15
OTÁZKA: Jak se Vám pracovalo s Luckou Vondráčkovou a R. Krajčem? Michaela
ODPOVĚĎ: Se všemi herci se mi pracovalo velice dobře. Svědčí o tom vyrovnané herecké výkony, místy až excelentní. Každá z těchto postav je hlavní postavou filmu. 1.6.2004 11:15
OTÁZKA: Dobrý den, film jsem neviděla takže vlastně nevím o čem mluvím. A to dělám narada. Půjdu se podívat a udělám si vlastní názor. Často se totiž s Kritikou neshodnu. Zajímá mě, zda se Vám ještě chce vůbec pracovat? Po tom jak Vás znemožňují? Alena
ODPOVĚĎ: Jsem ráda, protože kritika byla velice potřebná za komunismu. Určovala jak má kdo socialisticky žít, pracovat. Kdo to nedělal a ten názor nesdílel, věděl, že bude mít problém. Mám pocit, že obdobně se snaží kritika vnucovat názory divákům - jak kdo se má dívat na film, jakou hudbu má poslouchat, kdo umí a kdo neumí. Tvůrcům chce určovat jak mají tvořit. Ve 3. tisíciletí, které je dobou komunikace až encyklopedistického systému informací, si každý může udělat na všechno svůj názor. Deana má pravdu. Z některý kritik na mě zavanul dech socialismu. Možná proto, že jsem vždy byl o kousek vpředu. Tak jsem byl zatracován i za filmy, které dnes tvoří zlatý font československé kinematografie. Neumíte si představit jaké peklo se rozpotalo kolem Tisícročné včely. Po natočení Sedím na konáry mi některé kritiky radily, abych přestal točit. Podobný proces jsem zažil už předtím na 13 celovečerních filmech, neprožívám nic, co by mi mohlo znechutit svou práci. Překvapila mě jenom malá vnímavost některý kritiků, o který jsem si myslel, že by filmu mohli rozumět,když navštěvuji zahraniční festivaly. V zahraničítotiž existuje výrazná čára mezi filmem a televizní inscenací, kterou se u nás některým filmařům podařilo zcela anulovat. 1.6.2004 11:24
OTÁZKA: Četla jsem ten rozhovor v lidovkách. Myslím, že si fakt můžete točit co chcete a jak chcete. Už jste myslím všem ukázal, že to umíte. Tak ať si trhnou nohou. Je to Vaše věc co si natočíte a na diváčích je aby si udělali vlastní názor. A páni od novin ať si píšou to je zase jejich práce. Hvězdička
ODPOVĚĎ: Děkuji. Správně jste pochopila moji skromnou prosbu, že když už nežijeme v totalitě rád bych si dovolil riziko točit svobodně a po svém, bez toho, abych musel opakovat donekonečna sám sebe. 1.6.2004 11:27
OTÁZKA: Pane režisére, samotného mě překvapila ta široká debata na téma Post Coitum. Všechny recenze Vás trhají na kusy. Nepamatuji si kdy takto naposled zničili nějakej domácí film. Leda snad Kameňák a ten jste snad nenatočil? Říkáte, že je ten film dobrej tak jak se to vysvětlujete? Jakub Pardubice
ODPOVĚĎ: ˇJe mi to velice líto, ale musím na to odpovědět já (Deana). Pravidelně se stává, že ti stejní kritici, kteří cupují Jurajovy filmy, přijdou za ním na bar, ho obejmou a řeknou:"tak teď jsme po deseti letech náhodou znovu viděl ten tvůj film. Překvapilo mě, jak je nadčasovej a jak funguje i po deseti letech". A začne o tom filmu říkat, že je to klasika. Já nevím, ale proč jim to trvá deset let, když diváci jsou schopní to poznat hned. Juraj: Já cítím, že je dobrej, protože se dotýká toho, co vnímám kolem sebe. Způsob mého vyprávějí je ovlivněný dobou. Picasso měl své modré, růžové odbobí, byll mnohokrát kritizován, že mění styl. To však neznamenalo, že by přestal být dobrým malířem. A nebo, že bych přestal umět malovat. 1.6.2004 11:32
OTÁZKA: Dělám v reklamě a mě to docela potěšilo! Product placement snad poprvé v českém filmu normální a neruší. Vzpomeňme třeba na Básníky a jejich TETU!! Děs běs! Jinak pane režisére chystáte se s filmem někam do zahraničí. Jak myslíte, že bude přijat? Je CZ divák jiný než ve světě? Tereza Ostrava
ODPOVĚĎ: Pokud jsem měl možnost sledovat diváky na celém světě, nikdy bych neuhodl, v kterém kinosále se nacházím, protože reakce na lidské momenty byla stejná. Na podzim mám mít retrospektivu v Los Angeles a přemýšlím, zda uvést Post Coitum, kvůli tomu, že americké publikum se zdá příliš puritánské a pokritecké. Jim nevadí, když zabijete 20 lidí, ale vadí jim, když ve filmu umře pes. Post Coitum bude pro ně možná problematické, protože všechny duchovní i neduchovní hodnoty a vášně pudové i citové jsou si rovné ... 1.6.2004 11:36
OTÁZKA: Které věci ve filmu jste osobně zažili? Myslím sex i vztahy? Sexman
ODPOVĚĎ: Většinou, když o těchto věcech hovořím ve společnosti, musíme před tím uvést kouzelnou formulku - to, co vám budu teď vyprávět, se stalo před tím, než se Deana narodila. Vedle mě sedí moje manželka, který 20 let lžu, že miluji jenom ji. Takže jsem nezažil ani jednu sexuální scénu, které jsou v každém mém filmu. 1.6.2004 11:39
OTÁZKA: Mě se Kameňák líbil a Post koitum taky. Jenom ten Nero? To nemáme dost dobrejch domácích herců? Třeba Zedníček nebo Mrkvička a hodně dalších. kamenožrout
ODPOVĚĎ: Deana: Hledali jsme do filmu herce, který je evidentně ve věku, ale nedá se mu přesně určit věk = muž, který má na první pohled pozici profesionálního svůdníka. Jako žena jsem si dovolila trvat na tom, že Nero je muž, kterému by podlehla dáma od 17 do 50, i víc. 1.6.2004 11:41
OTÁZKA: Jo jsem maldej (26) zblblej jsem ze všech těch superstár a reklam a taky z ženskejch. Třeba taková Bočanová. Z té jsem zblbnul už dávno a ona se mi vdala potvora! To nebyla kritika. Já jsem věděl o čem to je. Jen mě zajímá jestli moralizujete nebo v tom s náma jedete taky? Malík Michal
ODPOVĚĎ: Jediné, co je trnem v očích kritiky, je, že nemoralizuji. Dokonce jsem šel ještě dál, nesnažil jsem se ukazovat světýlko naděje na konci tunelu, ani určovat, jak kdo má žít. Bylo by to falešné, protože já sám neumím na mnoho otázky, které film nastoluje, odpovídat. Takže jedu v tom s vámi. 1.6.2004 11:43
OTÁZKA: Byla jsem se podívat na webu Post Coitum. Je tam diskuze, ale spíš o sexu než o filmu. Není i to důkaz, že jste trefil do černého? Zvolil jste téma sex protože je pro všechny přitažlivé? Chamomila
ODPOVĚĎ: Zvolili jsme téma sex, protože sex je dominantní v životě u každého člověka, jestli je schopný ten pud korigovat nebo ne. Toto téma je zvlášť pro dnešní dobu důležité, protože v chaose sexuální svobody každý hledá hranice mezi skutečnou láskou a jenom sexuálním pudem. Myslím si, že jsem pootevřel ještě více dveře 13. komnaty a že můj film rozvíří tuto polemiku u dalších filmových tvůrců. Pamatujte si - byl jsem první. 1.6.2004 11:48
OTÁZKA: Takže podle Vás je celá kritika blbá, protože nepoznala jak geniální dílo jste natočil. To je trochu divné, že se nelíbí nikomu ne? Teda divák je schopen chodit na všechno a nemusí to mít zrovna uměleckou kvalitu viz. zmiňovaný Kameňák. kritik
ODPOVĚĎ: Ne, celá kritika je úzkoprsá, zkostnatělá a má pomalý reflex rozpoznávání (deset let). Není to divné, že se to nikomu z kritiků nelíbí, protože i klasik Čapek řekl, že kritik je člověk, který píše jak by to udělal, kdyby to uměl. Divák se chodí do kina bavit a já nesnáším, když někdo říká, že divák je hloupý. Divák se pobavil i na Kytici, což jsou zfilmované básně. Zajímavý moment byl, že kritika chválila ten film do doby, kdy ,měla pocit, že to bude jenom umění pro pár diváků. Když návštěvnost za 3 týdny dosáhla první stotisícovku, kritika obrátila a urážela diváka, že proto chodí do kina, že je to kýč. Asi měla pravdu, film navštivilo 700 tisíc diváků. 1.6.2004 11:54
OTÁZKA: Přiznávám na začátek, že jsem Váš velký fanda. Z Post cota jsem byl v šoku to přiznávám také. Zezačátku jsem si říkal, že jste to nemohl točit vy. Sice obrazově Váš rukopis byl poznat, ale látka to prostě nebyla Vaše. Pak se mi to rozleželo a trochu mi to připomíná Zbehy a půtníky (po 30 letech). Taková karika doby. Myslel jste to tak? Poláček Praha 45
ODPOVĚĎ: To, co říkáte, je pravda. Já vám děkuji, že jste si toho všiml. Jako tehdy i teď je jasné, že člověk nepřekročí svůj vlastní stín. Podobně jako za mlada i teď jsem karikoval dobu, ale způsobem´, který promlouvá k dnešnímu divákovi. K divákovi 21. století. 1.6.2004 11:57
OTÁZKA: Opravdu si myslíte, že je Postcoitum lepší než Všela? To snad né? Nedáte kritice za pravdu vůbec v ničem? Kde je slabé místo tohoto Vašeho filmu? Nějaké má přece každej film! Noname
ODPOVĚĎ: Včela byl epický film dotýkající se třech generací našich otců a dědů. Těžko ho srovnávat s Post Coitem, protože je to jiný žánr, který vyžaduje i jiné výrazové prostředky. Vzpomínám si, že Federico Feliny miloval film Hlas měsíce a stejně tak bojoval s kritikou, která ho napadala, že dělat film o ekologii není hodné jeho talentu, protože ekologie je politický výmysl východní Evropy. Ale on to musel udělat, protože se díval kolem sebe a ač věkem starý, byl v duši mlád .... Já se cítím podobně. Slabé místo? Každý můj film má spoustu slabých míst, které vidím jen já. Ale o tom vám raději nebudu říkat. Jsem rád a směju se, že kritici na tato místa vůbec nepřišli!!! 1.6.2004 12:02
OTÁZKA: Proč se u nás o sexu netočí, a když tak strašně trapně? Takové to hihihi to je, ale legrace ten sex. Nebo zase takovej ten romantickej kýč. Doufám, že do tohohle jste nezabřednul. Neviděl jsem to. Otas
ODPOVĚĎ: Vlastně to, o čem mluvíte, rozhodlo, že jsem se pustil do tohoto ožehavého problému. Mnoho z mých mladších kolegů, kteří začínali velice odvážně, se časem obrací k retropříběhům a stávají se z nich klasici. Nebylo to jenom v zájmu zachování rovnováhy, ale proto že jsem si uvědomil, že tento problém tady je a že pro film je zajímavější než pokoušet o veselohru, která je plná hihihi sexu a skutečnost kolem sebe nevidí. Otázka promiskuity je otázkou toho, jak žijeme. Zdá se nám, že život, který je nám daný, je příliš krátký a proto chceme stihnout všechno. Jako u televizoru, kdy jsme schopni přepínáním sledovat několik programů najednou, aby nám nic zajímavého neuteklo. Je to syndrom doby a moje ikony v tomto filmu jako v počítačové hře, mají v životě ještě množství jiných podob a možností .Jediné, o čem vás můžu ubezpečit, že to není romantický kýč. Moji "hrdinové" však žijí v prostředí, kde nacházíte banality,falešnou romantiku, kýč, řeč SMS a bilboardů, prostě vše, co je součástí našeho života. To všechno karikuji v obrovské nadsázce. 1.6.2004 12:12
OTÁZKA: Viděl jsem nějaké záběry co někdo ukradl a posílá je po netu. Dokonce má i stránky kde je to volně dostupné. Naštvalo Vás to? Budete to nějak vyšetřovat? netíííík
ODPOVĚĎ: Samozřejmě, že mě to naštvalo, protože to bylo před premiérou. Chtěla jsem to řešit, ale zjistila jsem, že nemáte žádné prostředky, abyste našli pachatele ani majitele těch stránek. Tak jsem to vzdala. Když jste to byl vy - tak dnes bych s vámi už šla i na kafe. 1.6.2004 12:13
OTÁZKA: Teda jen poznámka pro ty co to neviděli. Tohle je opravdu jiný kafe než Kameňák. Samozřejmě proti gustu ..... MOžná Vás pane režisére pobavím, ale moje holka (23) při tom pohřbu začla brečet. Já jsem se smál. Divný co? Nejvíc jí rozčílila ta Viola, že sebou nechala vláčet. Já ji obdivoval co všechno je schopná udělat kvůli LÁSCE. No řekněte hodíme se k sobě? Jirka 28
ODPOVĚĎ: Deana:Hodíte se k sobě, protože přemýšlíte jeden o druhém a i když máte rozdílné pocity, to je správné. Život je barevný. Důležité je, že přemýšlíme jeden o druhém. 1.6.2004 12:16
OTÁZKA: Pane režisére jste věřící? A jak se tohle vaše dílo slučuje s křesťanskou morálkou? Ladislav
ODPOVĚĎ: Ano. Křesťanská morálka tvrdí, že máme mluvit pravdu. Napadá mě paralela: Gibson natočil fim o ukřižování Krista, aby ukázal zkaženost doby, v které se formovala nová morálka. Já jsem taky udělal film o zkažené době a morálce v ní, budu za to možná ukřižován. 1.6.2004 12:19
OTÁZKA: Pane režisére, co nám tedy jako starší a zkušenější člověk poradíte? Jak to máme udělat aby nám láska neumřela jako ve vašem filmu? Tam jste ji přece nechal zabít a ještě tak nesmyslně. Beruška
ODPOVĚĎ: Častokrát vznikají filmy o násilí proto, aby bojovali proti násilí. Já jsem natočil film o zabíjení lásky proto, aby všichni o ni bojovali. 1.6.2004 12:21
OTÁZKA: Dobrý den pane režisére a paní Deano, překvapím Vám. Naši na tom byli a prej se jim to líbilo:-)) A to je taťka dost purtán. Je mu 48 a máme 45. Já du s kamoškou v sobotu a moc se těším. Hlavně na Krajča a Vondráčkovou. Petra Tománková Ostrava
ODPOVĚĎ: Deana: Jsem hrozně rádá, že se možná stane malé překvapení, že děti budou překvapení, že jejich rodiči nejsou tak puritánský a že vnímají věci, které jsou kolem nich. Chtěli bychom poděkovat všem účastníkům debaty a ostatní otázky můžete poslat na adresu: www.postcoitum.cz . My vám na ně odpovíme. Přejeme vám krásný den, hodně lásky, pochopení, pohlazení a doufám, že náš film přispěje k tomu, aby lidi hledali cestu k sobě. Deana a Juraj Jakubiskovi. 1.6.2004 12:26
OTÁZKA: A co takhle Post Coitum II.? Měl bych pár příběhů, že života! Sexman
ODPOVĚĎ: Pošlete nám inspiraci na web. 1.6.2004 12:26
zpět na osobnost