Jak se vytvářelo Horké léto 2 - iDNES.cz
Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak se vytvářelo Horké léto 2

- Jelikož jde o adventuru, je třeba klást co největší důraz na příběh, jelikož právě on je nosným pilířem každé pořádné adventury. Grafika, hudba, dabing jsou až druhořadé, i když na druhou stranu ani jim nesmíme odebírat jejich důležitou pozici v celkovém pojetí díla. Sebelepší příběh, dokáže pokazit kýčovitá grafika a špatnému příběhu nepomůže ani ten nejlepší dabing a hudba. Nechci se nijak kasat, ale myslím, že u Horkého léta 2 jsme měli štěstí na to nejlepší z nejlepšího.

Ze všeho nejdříve se vytvářely různé náměty (většinou 3-5 stránkový dokument) a z těch se vybral ten nejlepší, který poté dostal náš scénárista Viktor Bocan (mj. autor velmi úspěšného prvního dílu Horkého Léta, redaktor časopisu o počítačových hrách Gamestar, a hlavně dlouholetý hráč adventur).

Jeho úkol není zrovna jednoduchý, protože kompletní dějový scénář, obsahující veškeré větvení příběhu, zápletky a dialogy, a technický scénář, který zas pro změnu obsahuje popis jednotlivých lokacích (chcete-li obrazovek), zaberou více jak 200 normostránek A4 - tedy mnohem více, než průměrná detektivka.

Ještě předtím je ovšem potřeba připravit podklady pro programátory, aby engine (programové jádro, do kterého budeme přidávat grafiku, zvuky, dabing a de facto v něm tvořit hru), který vytvoří, splňoval podmínky, které na něj klademe.

Jako programátory jsem vybrali tým Centaury Production. Ti mají na svém kontě již několik herních titulů (adventuru Hovniválové a dungeon Rytíři Grálu - pozn. red.) a mohu říci, že volba to byla opravdu dobrá. Jako jedni z mála nebudeme mít mimo jiné problém ani s novým operačním systémem Windows 2000.

Po vypracování technického scénáře přichází na řadu grafika a hudba. O grafiku se skvěle postaral Jan Štěpánek, který je ve svém oboru vskutku jedničkou. V současné době dokončuje ještě ilustrace pro učebnici dějepisu pro střední školy, ale jeho hlavní doménou jsou komiksy. Mezi jeho nejznámější patří asi Válka s mloky, ale mnoho Honzových ilustracích naleznete i v časopisu Ikarie.

V praxi to probíhalo takto:
Týden co týden se scházeli Viktor s Honzou a probírali spolu podle technického scénáře jednotlivé lokace a Honza si dělal náčrtky jednotlivých obrazovek, dle Viktorových představ. Při další schůzce již donesl Honza ukázat nanečisto připravenou obrazovku Viktorovi k odsouhlasení (veškeré sebratelné předměty, pohybující se roviny, jednotlivé fáze animace se kreslily zvlášť) a pokud vše bylo v pořádku, tak na další schůzce jsme obdrželi finální grafiku (na papíře). A tak pořád dokola.

Konečnou verzi grafiky od Honzy poté obdrželi počítačoví grafici, kteří originál přenesli do počítače, kde ho ještě upravovali, případně přidělávali další fáze animací.

Výsledná grafika nyní putovala k hudebníkům, kteří pro jednotlivé obrazovky skládali hudbu a vytvářely zvukové efekty. Hudba se ve hře mění velice často a dokonale padne do prostředí, v kterém se zrovna nacházíme.

Toto vše trvá přibližně šest měsíců. Poté nastupuje svou roli opět scénárista, který jednotlivé obrazovky, zvukové efekty a hudbu skládá do programového enginu. Tam se vše propojí, nastaví se vazby a provede se samozřejmě mnoho dalších, vesměs nudných a rutinních záležitostí. Výsledkem je hrubá hra, která zatím obsahuje pouze titulky. Dabing se totiž nechává až na konec některé dialogy se totiž stále mění podle aktuální potřeby.

Pokud jsme již spokojeni nastává další fáze vývoje a to dabing. K namluvení téměř všech postav jsme využili stejně jako v prvním díle skvělé imitátorské schopnosti Zdeňka Izera a spolu s ním a se scénáristou jsme strávili několik dní zavřeni v nahrávacím digitálním studiu.

Výsledkem bylo několik set dlouhých WAV souborů na harddisku. Další týdny jsme je pak rozstřihávali a upravovali do tisíce malých souborů, které se pak opět nahrály do enginu.

A co je výsledkem? Konečně kompletní hra! Ale zdaleka ne finální verze. Nyní nastává fáze betatestování, to znamená, že procházíte celou hru znovu a znovu na všech možných a nemožných počítačích a hledáte chybičky. Jak kosmetické, tak dějové či programové.

Tato fáze patří k nejnudnějším a nejzdlouhavějším, jelikož po každé opravě je třeba projít celou hru opět od začátku, protože co kdyby se zrovna opravou jedné chyby vyskytla chyba někde jinde?

A to je již opravdu konečně všechno. Nyní stačí napsat manuál, připravit krabici a dát vše do výroby a těšit se na to, jak hru ohodnotí herní časopisy a jak se bude prodávat v obchodech.

Autor:
Rozstřel: Lukáš Visingr - include | (1:55) | video: iDNES.tv

Česko by mělo zahájit debatu o vlastnictví atomové bomby, říká analytik Visingr

Nejčtenější

Připravte si zásoby jídla na 72 hodin, vyzývá Evropská unie v nové strategii

Občané Evropské unie by si měli připravit zásoby jídla, které jim v případě nouze vydrží nejméně 72 hodin. Říká to nová strategie, kterou ve středu zveřejnila Evropská komise. Strategie připravenosti...

Táhněte do pr****! řve gynekoložka ve videu na pacientku. Teď jí hrozí trest

Gynekoložka ze středočeských Líbeznic čelí kritice poté, co vulgárně napadla jednu ze svých pacientek. Ta konfrontaci natočila na video a na lékařku podala stížnost. Podle šéfa České lékařské komory...

Proč se to zvrtlo? Trump čekal boxerský pás, ale Zelenskyj ukázal fotky se zajatci

Američtí představitelé začali věřit ruskému prezidentovi Vladimirovi Putinovi, ačkoliv jejich vlastní zpravodajské informace jsou v rozporu s jeho tvrzeními. Magazínu Time to řekl ukrajinský...

Daňové přiznání za rok 2024: využijte formuláře pro internetové podání

Jako každý rok i letos musí mnoho podnikatelů, drobných živnostníků i další osoby samostatně výdělečně činné podat daňové přiznání a přiznat své příjmy. Vyplnit růžový formulář musí i někteří...

Fešná ruská reportérka slavně osvobodila Sudžu, teď ji roztrhala mina

Premium

Perfektně nalíčená a načesaná se vrhala na nejžhavější místa bojů. Anna Prokofjevová nedávno ulovila sólokapra, když jako první ruský novinář přinesla záběry ze znovuzískané Sudže v Kurské oblasti....

Počítání obvodu a obsahu. V běžném životě potřebné, u přijímaček jakbysmet

Premium

Kolik pletiva padne na oplocení zeleninové zahrádky, kolik na ni budete potřebovat hnojiva a jakou vynese úrodu? I v takových situacích se hodí schopnost vypočítat obvod a obsah rovinných útvarů.

31. března 2025

Jak prát špinavé peníze a nenechat se chytit. Je to snadnější než kdy dřív

Premium

Způsobů, jak z lidí vymámit peníze, je nespočet. Podvodné telefonáty, řetězové e-maily, ale i kvetoucí obchod se syntetickými drogami, možnost živých sázek na nižší soutěže na druhé straně planety...

31. března 2025

Efekt ukotvení umí tahat peníze z kapes. Propadáme mu nejen při nákupech

Jako efekt ukotvení je označován jeden z častých myšlenkových klamů, který ovlivňuje i naše nákupní nebo finanční rozhodování. Působí v obchodě, marketingu, ale také při vyjednávání nebo investování....

31. března 2025

Levnější pojištění díky lepším reakcím. Na příchod autonomních aut se chystá i Česko

Premium

Přesnější reakce a méně nehod. Očekávání pojišťoven, které se připravují na zahájení provozu prvních autonomních aut, jsou spíše pozitivní. Dá se tak očekávat, že proti vozům, za které po celou dobu...

31. března 2025

Rozvoj solárů nad českými sady a vinicemi brzdí čekání na dotace a pokyny

Solární panely nad sady a vinicemi zatím příliš nerostou. Před rokem odhadoval distributor solárních panelů Raylyst, že pokud se stihne schválit legislativa, mohly jenom loni vzniknout instalace...

31. března 2025

Čím menší balení, tím vyšší cena. Skryté zdražování potravin pokračuje

Premium

Čokoláda, cukrovinky, káva, chipsy. Mnoho těchto výrobků si nově Češi koupí dráž. Nejen kvůli inflaci nebo cenové politice prodejců, ale zejména kvůli zmenšování jejich objemu či hmotnosti. Ekonomové...

31. března 2025

Padesát kilometrů od Česka potvrdili slintavku, nakazilo se až 3500 zvířat

Na velké farmě ve vesnici Plavecký Štvrtok na západním Slovensku, zhruba 40 kilometrů po silnici od hranice s Českem, potvrdili slintavku a kulhavku, řekl slovenský ministr zemědělství Richard Takáč....

30. března 2025  14:20,  aktualizováno  23:12

Zemřel zakladatel Sdružení výtvarníků Karlova mostu Roman Kotrč

Zemřel zakladatel Sdružení výtvarníků Karlova mostu a umělecký kovář Roman Kotrč. Informaci o úmrtí zveřejnila městská část Praha 1 na sociální síti Facebook s tím, že odešel náhle.

30. března 2025  22:08

Ani zemětřesení boje nezastavilo. Vojenská junta v Barmě dál útočí

V Barmě pokračuje vojenská junta v boji proti opozici a letecky útočí na obydlená místa v zemi – i přesto, že se tam obyvatelé potýkají s dopady pátečního zemětřesení. S odkazem na prohlášení tamního...

30. března 2025  21:22

Řídit stát jako startup. Lidé kolem Trumpa naslouchají „temnému osvícenství“

Vysoce postavení členové administrativy amerického prezidenta Donalda Trumpa včetně jeho viceprezidenta J. D. Vance či technologičtí magnáti ze Silicon Valley. Mezi těmi všemi zapouští kořeny ideje...

30. března 2025  20:30

Bez oponentů a s historkami. Podcastů politiků před volbami přibývá

Premium

S podcasty se v posledních letech roztrhl pytel a politici, zvlášť několik měsíců před volbami, nesmějí být pozadu. V únoru po šéfech jiných stran rozjel svůj pořad předseda STAN Vít Rakušan. Nazval...

30. března 2025  20:25

VIDEA TÝDNE: Nadávající gynekoložka nebo nehoda ponorky v Hurghadě

V uplynulém týdnu vzbudilo mezi čtenáři serveru iDNES.cz největší zájem video, které natočila pacientka gynekoložky z pražské Líbeznice. Lékařka na záznamu nevybíravě křičí po své pacientce. Čtenáře...

30. března 2025  19:40