Exploze na mostě zazněly s mírným zpožděním proti původnímu harmonogramu po půl desáté dopoledne. Prostor pod pilíři postřikovali těsně před odpálením hasiči z vodních děl, aby padající trosky rozvířily co nejméně prachu. V zavlažování pokračovali i po odstřelu.
Řízenou demolici přenášela italská televize a přímo na místě ji sledovali italští členové vlády, včetně ministra vnitra Mattea Salviniho či vicepremiéra Luigiho di Maia. Nejprve bylo slyšet několik po sobě jdoucích explozí a pak se již masa betonu a oceli sesunula k zemi. Kvůli množství uvolněného prachu pak sutiny začala kropit vodní děla. Následoval dlouhý potlesk přihlížejících.
Dosud se odstraňovaly pouze zbytky konstrukce z 60. let. V Janově v úterý také po více než deseti měsících začaly betonářské práce na základech prvního pilíře nového mostu.
„Veškerá práce, která byla byla vykonána v uplynulých měsících, se nyní konečně zhmotňuje,“ řekl guvernér regionu Ligurie Giovanni Toti.
Budování nového mostu vede místní rodák, architekt Renzo Piano, který se těší mezinárodnímu renomé. Podle listu La Stampa by se nový most měl podobat lodi. Konstrukce z oceli má být v noci osvícena pomocí elektřiny ze solárních panelů. Piano pro své rodné město silniční stavbu navrhl zdarma.
Změnit se má také prostor pod mostem. Plánuje se vznik zcela nové čtvrti. Srpnový pád konstrukce poničil i některé stávající budovy, do kterých se již jejich obyvatelé nemohli vrátit. Bez stálé střechy nad hlavou jich zůstalo zhruba šest set.
Státní zastupitelství v souvislosti s neštěstím vyšetřuje dvacet lidí a někdejšího provozovatele mostu, společnost Autostrade per l’Italia.
Ministr dopravy Danilo Toninelli řekl, že nový most bude slavnostně otevřen na jaře 2020.