- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Super,díky za info.O tom jsem nevěděl.Toho italského pilota jsem podle jména znal,ale o jeho osudu se dovídám až tady.Děkuji
Okolností předcházející smrti Francesca Baraccy nejsou dodnes úplně vyjasněné. Italské vrchní velení prakticky okamžitě popřelo líčení rakouského bulletinu, v kterém byl sestřel přisouzen osádce Phönixu C.I. a připsali ho palbě ze země. Souběžně s bojem na italské frontě probíhala urputná informační válka, takže historický spor hoří už sto let.
Ať to bylo jakkoliv, pár výborných Phönixů C.I (série 121) u nás sloužilo ještě docela dlouho po válce. Poslední létal ještě v červenci 1924 v "kursu letadel jedno a dvousedadlových" (Cheb) .
Ferrari měl celkem odvahu, když pro štěstí začal používat osobní znak pilota, který válku nepřežil.
Ty velké počty sestřelů mě připomínají vtip.
velitel: Za sestřel máte 3 dny dovolené
pilot nepřátelskému pilotu: Teď jste na řadě vy s dovolenou. Sestřel mě.
Díky za pěkný článek. Zase jsem o něco chytřejší.
Ten borec na fotce že je Enzo Ferrari? Vždyť to je Mesut Özil jak vyšitej!
tohle je jasnej Ferrari, kdyby to byl Mesut, tak je na fotce i Erdogan
Legionářská lobby a pokroucený výklad historie první světové války opět funguje - "rakušáci" nebo "moravští Němci" jsou ti zlí, a italští stíhači jako hvězdy leteckého nebe, v pozici těch hodných.
Jak jste na to přišel? Nikdo zde není pasován na zlého či hodného. Cestu za poznáním máte vydlážděnou pomocí sekce "Kam dál?" pod tímto článkem, tam je odkaz na letce Jindru bojujícího na té druhé straně.
Viz odkaz na našeho Jindru pod vstupem do této diskuse.
Jedno je jasne. Itala sundal Moravan, ktery chranil nase kluky. O tom ani zadna!
Hezký příběh, tohle jsem vůbec netušil. Technetu patří opět díky.