Vyplývá to z údajů Asociace komunikačních agentur, které má ČTK k dispozici.
Loni se celkové investice do reklamy zvýšily o šest miliard korun na 113,5 miliardy. Na částce se zhruba stejným dílem podílela mediální a nemediální část trhu.
„Investice do reklamy porostou i v roce 2019. Rostoucí, byť ne takovým tempem jako v minulých letech, ekonomika bude i nadále stimulovat slušný zájem klientů o investice do marketingu obecně a komunikace,“ uvedl ředitel asociace Marek Hlavica.
Loni podle monitoringu Nielsen Admosphere výdaje do televizní reklamy vzrostly v ceníkových cenách o desetinu na 53,1 miliardy korun kvůli zdražení reklamního prostoru.
Investice do internetové reklamy se zvýšily o 22,6 procenta na 28,6 miliardy korun. Inzerce v tisku vzrostla o procento na 19,6 miliardy. Následovala rozhlasová reklama s růstem o šest procent na osm miliard korun. Venkovní reklama zaznamenala kvůli rušení ploch u dálnic pokles o šest procent na 5,2 miliardy.
Ceníkové ceny nevyjadřují velikost trhu, jeho reálná hodnota je výrazně nižší.
Asociace komunikačních agentur sdružuje nejvýznamnější subjekty komerční komunikace. Usiluje hlavně o příznivé prostředí pro podnikání členů a odborné vzdělávání a podporu aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. Jejími členy jsou hlavně reklamní, mediální, digitální a nezávislé agentury.