Pravděpodobnost, že uživatel klikne na reklamu Zdroj: iWin. com
Heslo dne: více inzerce
Bannery 0,5%
Větší proužky 2%
Cílená reklama 3%
Animace 7%
Samostatné okno s animací a zvukem 10%
"Hodně lidí od internetu chodilo kolem reklamy po špičkách. Inzerce byla příliš malá a nevtíravá," prohlásil k dosavadní praxi Scott Kurnit, hlavní internetový šéf vydavatelství Primedia, které koupilo webový portál About.com, jehož byl kdysi Kurnit spoluzakladatelem. About. com předělává stránky tak, aby reklama dostala víc plochy a hodlá zapojit i několikasekundové videošoty.
Jezdící auta, bečící ovce i urna
Koncern General Motors zase zkouší jinou alternativu - překrývání na jedné stránce. Na podnikové reklamě umístěné na portálu iWon.com přejíždí monitor nový model Chevy Tahoe. Po kliknutí se vůz zastaví a objeví se nabídka informací. Pokud uživatel neklikne, vůz za několik sekund z obrazovky zmizí.
Na některých hudebních stránkách se zase nejprve rozlehne bečivý zvuk ovce, která přeskakuje znak restaurací rychlého občerstvení Taco Bell. Jako podklad stránek CBS MarketWatch s burzovními kotacemi slouží logo pivovarnického Budweiseru. Některé články stránky News.com, která je součástí Cnet Networks', obklopuje reklama na nový telefon NexTel s interaktivními ukázkami výrobku.
Portál iWon.com zase nechává na stránce věnované filmu vystřelit z láhve šampaňského zátku, která odskáče až k obrázku urny, do které hlučně narazí. Ti, kdo klepnou na reklamu, jsou přemístěni k prodeji videokazet s filmem Meet the Parents, kde oba předměty hrají svou roli.
Problémy budou s pamětí a zvukem
Pro návrháře webových stránek tedy znovu vyvstává otázka, jakou reklamu zvolit. Potíže budou určitě se zvukem už kvůli tomu, že řada lidí je na internetu v pracovní době. A náhlé prásknutí v místnosti plné kolegů rychle upozorní na zakázané surfování. Druhý problém spočívá v datovém objemu reklamy. Čím větší, barvitější a pohyblivější, tím více paměti spotřebuje.