„Klient potřebuje počítač, připojení k internetu a certifikát, tedy elektronický podpis. Jeho získání, které běžně přijde na 600 až 800 korun, umožníme klientovi zadarmo,“ uvedl vedoucí odboru marketingu HZP Josef Křivánek. Podmínkou je také uzavření písemné smlouvy o využívání elektronického přístupu. Pojišťovna tento systém vyvíjela asi jeden a půl roku. V praxi jej zkouší už od letošního dubna. Za tu dobu přešla na elektronický způsob komunikace s pojišťovnou více než stovka klientů.
Elektronická přepážka umožňuje klientům vyřídit od svého počítače připojeného k internetu většinu záležitostí, u kterých by jinak byla nezbytná osobní návštěva pracoviště pojišťovny. Slouží jak pojištěncům, tak i plátcům pojistného a zdravotnickým zařízením, která naopak prostředky ze zdravotního pojištění čerpají.
„Nepředpokládáme samozřejmě, že by elektronická přepážka získala hned masovou oblibu. Bude to záviset na pomalu se zvyšují počítačové a internetové gramotnosti. Věříme však v nadčasovost tohoto systému. Do tří let bude tato komunikace mnohem častější,“ domnívá se Křivánek. „Chce to od klientů určité nadšení, aby si funkci elektronické přepážky vyzkoušeli,“ dodává vedoucí odboru informatiky Otakar Fišer.
Hutnická zaměstnanecká pojišťovna má nyní asi 330 tisíc pojištěnců, z toho na území Zlínského kraje jich žije přibližně 22 tisíc. V kraji má nyní své "kamenné" přepážky na šesti místech. O jejich omezování však pojišťovna ani při rozšiřování elektronické komunikace zatím neuvažuje.