Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Huml měl problém i s posudkem tragické havárie na severu Čech

  8:03aktualizováno  8:03
Poslanec za Věci veřejné Stanislav Huml, který čelí podezření z podílu na zmanipulování posudku k havárii fekálního vozu, měl problémy i na severu Čech. I zde se podle znalce jeho firma VVV Expert snažila tragickou havárii vyložit ve prospěch klienta a z obětí dělala viníky.

Poslanec Věcí veřejných Stanislav Huml. | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

V pražském případu šlo o posudek k dopravní nehodě fekálního vozu, do kterého při odbočování narazil vedle jedoucí motocyklista a vážně se zranil (více čtěte zde).

Severočeský případ je velmi podobný, liší se jen datem. Humlova firma se zastala Tomáše Horáka, který svištěl v dubnu 2004 po silnici z Teplic směrem na Bystřany. Podle znalce Petra Šlosara jel rychlostí nejméně 117 kilometrů v hodině, byl opilý a jeho golf neměl na silnici co dělat, protože neměl platnou technickou prohlídku.

Na křižovatce u Bystřan Horák nezvládl řízení a vrazil do Škody Pick-up, která právě vjížděla z vedlejší silnice na hlavní. Zemřelo pět lidí, včetně obou ve škodovce. Horák šel za to na devět let za mříže.

Advokátka Klára Slámová v srpnu 2007 žádala, aby se proces opakoval, uváděla, že sehnala důkazy o Horákově nevině. "Můj klient jel po hlavní silnici, ti takzvaně poškození mu nedali přednost," prohlašovala.

Její verzi měl podpořit posudek znaleckého ústavu VVV Expert, který pomáhal zpracovat právě Huml. Ten ostře napadl původní dokument znalce Šlosara. Za nehodu prý mohl řidič škodovky, neboť údajně musel vidět Horákovo auto v dostatečné vzdálenosti a neměl do křižovatky jezdit.

Soud kritizoval Humlův posudek

K nehodě by prý došlo, i kdyby jel golf předepsanou devadesátkou. Šlosar tvrzení Humlovy firmy odmítl. Nový posudek podle něho vycházel z úplně jiných podmínek, než jaké byly na silnici u Bystřan v době nehody.

"Vykácené porosty, značení, pruhy na silnici tam jsou až teď, dříve tam nebyly. Řidič pick-upu nemohl golf vidět, příčinou nehody byla jednoznačně nepřiměřená rychlost golfu," řekl Šlosar a zprávu Humlovy expertní firmy označil za výsměch všem znalcům.

Teplický soud návrh na obnovu řízení odmítl a Humlův posudek zkritizoval. "Jde o pouhou polemiku. Navíc po formální stránce nesplňuje ani náležitosti, které má mít," uvedl soudce Miroslav Čapek a poznamenal, že Huml ani Karel Vilím, který u soudu vystupoval, nebyli vedeni na seznamu znalců.

Ve zprávě pro ministra spravedlnosti napsal, že pochybuje o kvalitách práce VVV Expert. Další Horákovy stížnosti pak zamítly i ústecký krajský soud, Nejvyšší soud i Ústavní soud.

Posudky stejně vyhodnocuje soud, hájí se poslanec

"Každý znalec by měl dělat posudek objektivní, ať ho platí kdokoli," prohlásil Šlosar. "S tím souhlasím," reagoval ve čtvrtek Huml, jenž si na teplický případ 'matně pamatuje'.

"Proto jsou soudy, aby se mohly projevit různé názory a aby mohl být vyslechnut posudek toho, kdo se cítí poškozený. Pokud nejste na místě nehody, nikdy nevíte, jak se to přesně stalo a všechno jsou jen dohady," říká Huml.



Hlavní zprávy

Nejčtenější

Po těžké nemoci zemřela ve věku 49 let wimbledonská vítězka Jana Novotná

Wimbledonská vítězka Jana Novotná (1998)

Český tenis přišel o jednu ze svých nejvýraznějších osobností, v neděli zemřela wimbledonská šampionka Jana Novotná....

Právníci přechytračili soud. Vyhýbali se mu až do promlčení činu

Obžalovaní Karel Hnilica a Lenka Hnilicová na snímku z prosince 2012

Manželský pár advokátů Hnilicových názorně demonstroval, jak je v Česku možné se vyhnout trestu od soudu. Byť jde o...



Ve věku 39 let zemřel veterán Mevald vyznamenaný za službu v Afghánistánu

Prezident Miloš Zeman a český voják Jaroslav Mevald při slavnostním udílení...

Ve věku 39 let zemřel v pátek náhle český veterán Jaroslav Mevald zraněný v roce 2014 v Afghánistánu. Za hrdinství,...

U požáru motorestu na dálnici D10 zasahovali hasiči i v noci

Motorest Čtyři kameny u dálnice D10 nedaleko Hlavence u Prahy na snímku z 19....

Středočeští hasiči v noci na neděli pokračovali v hašení požáru motorestu Čtyři kameny na mladoboleslavské dálnici...

Dopravní podnik testuje gumové bodáky, mají zastavit přebíhače kolejí

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Pražský dopravní podnik zkouší na jedné z tramvajových zastávek v Braníku gumové zábrany ve tvaru malých bodáků. Mají...

Další z rubriky

Půjčte nám pohledy i památníky, prosí kladrubský hřebčín

Zástupci dánského království vybírali starokladrubského bělouše pro dánský dvůr,

Národní hřebčín v Kladrubech nad Labem se obrací na veřejnost s prosbou. Odborníci potřebují prohloubit znalosti o...

BLOG: Povede sněmovní bezpečnostní výbor prokremelský konspirátor?

Kandidát SPD do čela výboru pro bezpečnost Radek Koten

Do čela poslaneckého bezpečnostního výboru se možná už brzy postaví nový poslanec Radek Koten z SPD. Mikrovlnky jsou...

VIDEO: Terminál pardubického letiště zvládne až čtyři lety najednou

Letištní terminál v Pardubicích těsně před dokončením. (20.11.2017)

Výstavba pardubického nového letištního terminálu za čtvrt miliardy vrcholí. Zbývá vybavit jednotlivé haly a úspěšně...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.