"Už dva roky voláme po stavebním zásahu. Neděje se nic, a přitom už tahle zima může kameny uvolnit," říká geolog Jiří Zvelebil.
Pohyby skal jsou podle něj stále výraznější. "Je nutné něco rychle udělat," dodává Zvelebil.
Hejtman Jiří Šulc tvrdí, že krajský úřad nařídil Ředitelství silnic a dálnic zdroj ohrožení odstranit. Protože je hotový projekt, mělo by se podle něj s pracemi začít ještě v zimě.
O ničem takovém ale šéf krajské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Václav Filip neví.
"Pro nás je teď důležitý semafor. Máme sjednanou firmu, která by v případě pohybu skal na místo poslala své lidi. Že bychom ale měli zahájit práce, nevím," řekl Filip.
O to, kdo by se měl postarat o skály nad silnicí, se už rok přou Ústecký kraj, Ředitelství silnic a dálnic a Lesy České republiky. O státní dotaci na opravu skály žádalo i Hřensko. Ale nedostalo ji.
Podle Zvelebila drží čelní stěna kamenný val o hmotnosti až šest tisíc tun. Tolik kamení by při pádu dokázalo zčásti zavalit i údolí řeky Labe, kterým silnice vede. O problémech s kameny nad důležitou silnicí mluví geologové už deset let.