Nad příznivou bilancí ovšem nejásá. Statisticky menší počet nehod podle něj totiž neznamená, že by se zásadně zlepšila kázeň řidičů. Vylepšené skóre letní sezony přisuzuje výrazné změně v povinnosti šoférů hlásit nehody policistům. "Řidiči nám teď musí oznámit až nehody, u nichž škoda přesáhne dvacet tisíc korun. Hlásí nám sice i ty menší, ale určitě ne všechny. To bude ten hlavní důvod, proč se do statistiky dostane méně nehod než dřív," uvažuje Jaroslav Prchlík.
Zároveň dodává, že řidiči mířící na dovolenou, kteří tvoří velkou část automobilistů projíždějících okresem, se teď chovají úplně jinak. "Často mají v autě celou rodinu, a jsou proto ohleduplnější. Dávají si větší pozor, jedou pomaleji a brzdí i ty, kteří by jinak měli tendenci spěchat," domnívá se Prchlík.
Jeho tvrzení nahrává fakt, že i většinu letních nehod v okrese skutečně zavinili místní řidiči a že na nejproblematičtějším místě regionu - průjezdu Uherským Hradištěm - počet havárií téměř neklesl. Průtah městem suverénně vévodí tamním statistikám dopravní nehodovosti.
Loni se na sotva dvoukilometrovém úseku stalo sto jedna nehod. Tři lidé při nich zemřeli. "Nejvíc se na těch číslech podílejí svými chybami sami řidiči. Stav silnic ale na pohodě taky nikomu nepřidá. Čtyři úzké pruhy, vyjeté koleje. Ten úsek nemám rád," přiznává řidič městské hromadné dopravy Petr Michálek. "Je to dlouholetý problém. Vyřeší ho až obchvat města," říká Jaroslav Prchlík.