iDNES.cz

Hostem iDNES.cz byl Zdeněk Škromach

Zdeněk Škromach
velikost textu:
vydáno 18.2.2008 11:00
ČSSD na první pohled při prezidentské volbě neuspěla. Oficiálně podporovala kandidáta Jana Švejnara, který ze Španělského sálu v pátek odešel jako poražený. Je ale poraženou i sociální demokracie? Nejen na to odpovídal její místopředseda Zdeněk Škromach.
OTÁZKA: Dobrý den pane Škromachu, jaké to je, být místopředsedou strany, která v podstatě za posledních 6 let morálně vyhrála všechny volby? chachris
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Dobrý den vážení čtenáři. Zdravím Vás všechny z Moravy. Doufám, že si dnes s iDnes všichni přijdeme na své. ČSSD vyhrála volby do PS v roce 2002. Udržela vládní koalici až do roku 2006, byť se vystřídali tři premiéři. Z provedených reforem v době naší vlády profituje ČR dodnes. Bylo to období nejnižší inflace, rostoucích příjmů a klesající nezaměstnanosti. Na rozdíl od dnešní vlády Mirka Topolánka, KDU a Zelených, která spustila prudkou inflaci a reálný pokles příjmů všech skupin obyvatel s příjmem pod 80000 Kč. ODS nastoupila do vlády po téměř deseti letech vopozici a volebních neúspěchů. Určitě úspěchem ČSSD bylo získání šesti mandátů senátorů ve volbách v roce 2006. Věřím, že ČSSD uspěje již v krajských volbách na podzim a bude mít své první hejtmany. A byli bychom rádi, kdyby už na podzim byly předčasné volby do PS, aby občané mohli rozhodnout zda se jim kroky Topolánkovi vlády líbí. 18.2.2008 11:13
OTÁZKA: Bydlím nedaleko Náchoda a teď jsem dělal průklest zahrady. Kdy a kam mohu dovézt materiál na hranici, až budete „řešit“ dřívějšího přítele, dnes Satanas Snítilis? Děkuji. Vaše Sancta simplicita (kdo neumí latinsky, do Parlamentu nemůže, protože by se nedomluvil s některými vzdělanci) Mněvystřík
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Ořez ze stromů se spíše hodí do kompostu. Tam bude určitě užitečnější. Přeji dobrou úrodu v létě. 18.2.2008 11:15
OTÁZKA: Dobrý den pane Škromach, mohla bych prosím znát skutečné důvody, proč vaše strana vydržuje ve vedení jakékoliv rozumné diskuzi naprosto nepřístupné trio hulvátů Paroubek - Rath - Hašek? Nevěřím, že se pod těmito pány dá pracovat ve prospěch občanů, resp. že se pod nimi dá vůbec jakkoliv smysluplně pracovat. Patří do vězení a doufám, že tam brzy skončí. Vždy jsem vaši stranu volila, ale s tímto vedením to nadále není možné a k volbám nepůjdu. Přeji hezký den. Martina. Martina
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: ČSSD je demokratická strana a volí si své představitele demokratickým způsobem. O novém předsedovi ČSSD můžete rozhodnout i Vy. Stačí jen vyplnit přihlášku za člena ČSSD a začátkem příštího roku se zúčastnit přímé volby předsedy. 18.2.2008 11:18
OTÁZKA: Dobrý den, domnívám se, že arogance lidí jako Paroubek, Topolánek, Rath, Langer politiku velmi poškozuje. Proč aspoň ve Vaší straně arogantní jedince více neumravníte? To se Paroubka tolik bojíte? Jiří
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Máte pravdu, že ostré střety vrcholných politiků mohou mnohé lidi odrazovat od politiky a účasti ve volbách. U ODS mám pocit, že je to dokonce programové. Jejich voliči k volbám jdou vždycky, voliči ČSSD se nechají spíše odradit. Pokud jde o mne, nemám důvod se Jirky Paroubka bát. Ani jiných. Své názory si řeknu. Otázkou je, co si z toho třeba Jirka Paroubek vezme. Osobně mi současný konfrontační styl politiky nevyhovuje. Střetem jsou volby a pak mají politici hledat řešení pro občany. 18.2.2008 11:24
OTÁZKA: Dobrý den, osobně mě mrzí, že díky přeběhlíkům nebyl zvolen p. Švejnar. Bylo to o fous. Můžete mi prosím říci, co uděláte pro to, aby se to již nestávalo? A myslíte si, že v tom hlavní roli hrají finance, nebo změna politického názoru přeběhlých poslanců? Děkuji. Petr
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Nemyslím si, že díky tomu nebyl zvolen profesor Švejnar. Jemu chyběly všechny hlasy poslanců KSČM, kteří ho nepodporovali. Klíčem k volbě byli poslanci a senátoři KDU, kteří volili každý jinak, ale tak, aby to nakonec byl Klaus. ČSSD prostě neměla dostatek hlasů na zvolení profesora Švejnara. Ten splnil očekávání, že získá hlasy pravicových a liberálních senátorů. Nezískal však dostatek hlasů lidovců a nezískal komunisty. A hlasy ODS ve veřejné volbě taky získat nemohl. Vzhledem k rozložení sil v Parlamentu, to nakonec dopadlo celkem vyrovnaně. Problémem, proč odcházejí poslanci ČSSD z poslaneckého klubu, se bude muset vedení ČSSD hlouběji zabývat. Nelze vše jen vysvětlovat korupcí. 18.2.2008 11:31
OTÁZKA: Pane místopředsedo, je v ČSSD dovoleno mít jíný názor než je názor pana předsedy? Například že Václav Klaus bude lepším prezidentem než Jan Švejnar? Mohou poslanci za ČSSD v tomto případě hlasovat podle svého nejlepšího svědomí, aniž by jim za to hrozily sankce jako je vyloučení z poslaneckého klubu? Mirek
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Určitě. ČSSD je demokratická strana. Názor předsedy je jedním z mnoha. Důležité je zda člen ČSSD respektuje doporučení vedení strany nebo poslaneckého klubu. Každý se může svobodně rozhodnout, s vědomím toho, že to pro něj může znamenat i konec v ČSSD nebo PK. PK se svobodně a demokraticky rozhodl, že poslance Evžena Snítilého již nechce mít ve svých řadách. Jeho problém je, že svůj názor nevyjádřil otevřeně již v době, kdy se postupu klubu jednalo. S tím, že má jiný názor, přišel až na Hradě. Já jsem měl výhrady k nominaci profesora Švejnara, otevřeně jsem je vyjadřoval, ale respektoval jsme většinové stanovisko vedení ČSSD a PK. 18.2.2008 11:37
OTÁZKA: Můžete mi říci, proč poslanci vůbec skládají ten Ústavou daný slib o hlasování podle svého svědomí, když nad Ústavou ční věrná strana? Jirka Plaček, Pardubice
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Každý poslanec hlasuje podle svého svědomí. Stanoviska politických stran jsou jen doporučující. Ostatně ODS i na Hradě hlasovala jako "jeden muž" na doporučení vedení ODS. Zřejmě tam mají daleko tvrdší morálku než v ČSSD. 18.2.2008 11:41
OTÁZKA: Soudruhu komunistobijče toto znáte? Od roku 1972 jsem členem SSM. Nejprve jsem působyl v ZO SSM Já sám cítím, že jsem zatím daleko víc od společnosti dostal, než ji mohu vrátit. A proto bych chtěl svým aktivním přístupem přispět alespoň svým kouskem práce na cestě ke komunismu. Text je přesným přepisem originálu i s pravopisnými chybami romana1
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Je mi Vás celkem líto. 18.2.2008 11:42
OTÁZKA: Pan předseda Paroubek evidentně považuje KSČM za možného koaličního partnera. V rozhovorech mluví o možné spolupráci, jejíž překážkou je pouze současný předseda Filip. Zastáváte stejný názor? Mirek
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Já doufám, že tomu tak není. ČSSD má sjezdové usnesení o nespolupráci s KSČM na vládní úrovni. Problém je, že Jirka Paroubek má asi někdy pocit, že může říkat KSČM, co má dělat. To se komunistům asi moc nelíbí. A možná i proto se nenašla shoda na podpoře pana Švejnara. Osobně si dost dobře neumím představit vládní koalici ČSSD s KSČM. 18.2.2008 11:46
OTÁZKA: Mohli jste to vyhrát! Stačilo se demokraticky usnést, že za soc.dem. poslance bude hlasovat přítel Paroubek a kontrolovat ho bude přítel Ráth. 70 porcí svíčkové a 420 houskových knedlíků jste mohli rozdat sociálně slabým. Proč jste takto nepostupovali? prokopič
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Vyhrát jsme to nemohli. Pro pana Švejnara nehlasovalo 29 komunistických poslanců. A poslanci ODS to měli zakázané. 18.2.2008 11:47
OTÁZKA: Dobrý den pane Škromachu. Jsou straníci, kteří nejsou s panem paroubkem spokojeni. Prezidentská volba pro ně byla příležitostí "pomstít" se předsedovi a poněkud nahlodat jeho pozici Proč nakonec nenašli odvahu? To se tak bojí? Aleš Kratochvíl
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: To, že někdo má jiný názor než předseda politické strany, není důvodem k nějakému mstění. Václav Klaus na Hradě je pomsta ODS naprosté většině občanů České republiky. ČSSD bude mít přímou volbu svého předsedy začátkem příštího roku. Každý občan má možnost se zúčastnit. Stačí se jen stát členem ČSSD a pak se zúčastnit volby předsedy. Taky ne se vším, co prosazuje Jirka Paroubek souhlasím, ale respektuji většinový názor. A ten se může časem změnit. 18.2.2008 11:52
OTÁZKA: Dobry den, je neco za co jste se pri volbe stydel (mysleno co predvadeli vasi spolustranici, strana). Staci odpoved ano, ne, nemusite byt konkretni. jm
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Bylo to těžké. 18.2.2008 11:52
OTÁZKA: Kontrolní před-otázka: „Jaký je rozdíl mezi dvěma českými velikány – Cimrmanem a Jyrkou Roko?“ Odpovím sám: „ Ten velký rozdíl je velmi malý. Oba dva byli vždycky druzí. Jára tu vinu však na nikoho neházel“. Hlavní otázka: Co Vy na to, pane Škromachu, máte svolení se k tomu demokraticky vyjádřit? A nebo se musíte vyjádřit soc-demokraticky? A. Šebek
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: ČSSD je demokratickou stranou. Svoboda názoru je na prvním místě. A je celkem jasné, že nelze neúspěchy vydávat za vítězství. Protože jinak by i do budoucna prohry byly standardem vítězství. Přesto každá prohra zase nemusí být neúspěchem. 18.2.2008 11:56
OTÁZKA: Zdravím, pane místopředsedo. Myslíte, že ve straně bude teď nějaká debata o tom, jak volba dopadla? Nebo je nálada vcelku normální, protože se výsledek dal takto očekávat už dopředu? Oslabila prohra v prezidentských volbách nějak Jiřího Paroubka? Milena
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Debata určitě bude. Ale je to již za námi. Usnesení sjezdu jsme sice nesplnili, Václav Klaus je opět na Hradě, ale prohráli jsme důstojně. No důstojně jsme mohli prohrát i s levicovějším kandidátem a možná by získal i hlasy komunistů. Takže nakonec na mé námitky došlo, že pan Švejnar nezíská hlasy komunistů, nestáhne hlasy ODS a většiny lidovců, ale radost z toho nemám. Během volby jsem poznal, že pan profesor Švejnar je slušný chlap, a že v tom špinavém českém politickém rybníčku se teprve učí plavat. Myslím, že má šanci. 18.2.2008 12:02
OTÁZKA: Dobrý den. Nebojíte se, že se v tomto online rozhovoru nějak podřeknete a poletíte z té vaší partaje jak namydlenej blesk (neboli jako Snítilý, Melčák, Pohanka a každý kdo dá najevo vlastní názor)??? Jarda
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Nebojím. Vždycky jsem nahlas říkal své názory a budu tak činit i do budoucna. Ale znervózňuje mě až bolševická jednota ODS. To se hned tak nevidí. 18.2.2008 12:04
OTÁZKA: Zajímalo by mě, proč sociální demokracie nenechá provést nynější kolaici tvrdé reformy a v příštích volbách neslízne smetánku stejně jako populista Fico ? L.Hlavka
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Zájem ČSSD nemůže stát nad zájmem občanů Česka. Proto uděláme maximum, abychom zabránili největším zvěrstvům, která by mnohdy nešly dát již zpátky. Jako např. privatizace nemocnic a zdravotních pojišťoven, vyvedení desítek miliard ze současného důchodového systému do kapitálového spoření a pod. 18.2.2008 12:07
OTÁZKA: Dobrý den. Mám jeden dotaz. Proslýchalo se, že si Jiří Paroubek zvolení Švejnara ani nepřál. Tak by mohl být vlastně spokojen, ne? Petr Novák
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: To snad ne. Ale určitě vůči Václavu Klausovi se bude snadnější profilovat. 18.2.2008 12:08
OTÁZKA: Pan Paroubek vyučoval profesora Klause o umění odejít. Co kdyby šel teď příkladem? Upřímně: nezlepšilo by to tvář Vaší strany? Anatolij Tarasov
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: O tom rozhoduje demokraticky ČSSD ve volbách. Na rozdíl od Václava Klause, který zastával různé vrcholové funkce skoro dvacet let, si Jirka Paroubek zatím vrcholovou politiku tak dlouho "neužil". 18.2.2008 12:10
OTÁZKA: Dobrý den. Prosím o váš osobní názor - stojí za přeběhnutím poslanců Melčáka a Pohanky a za chováním poslance Snítilého korupce? Případně se vyjádřete zvlášť ke každému z těchto tří případů. Dále - plánujete se nějak proti podobným incidentům bránit? Clayman
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Říká se to, ale skutečnost bude asi složitější. Myslím, že ČSSD si bude muset udělat mnohem hlubší analýzu těchto případů. 18.2.2008 12:12
OTÁZKA: Pane Škromachu, bude te kandidovat na sjezdu na předsedu klubu? Zeman by si to jistě přál, co Vy? Daniel
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Volba předsedy bude začátkem roku 2009 a bude přímá. Budou volit všichni členové ČSSD. Věřím, že kandidátů na předsedu bude více. Pokud jde o mne, tak po té funkci netoužím. Kandidoval jsem jednou, kdy jsem byl přesvědčen, že to je pro ČSSD potřebné, v roce 2005 proti Standovi Grossovi. Jak to bude v roce 2009? Uvidíme... Snad se najdou další. 18.2.2008 12:15
OTÁZKA: Dobrý den, čím si vysvětlujete, že Váš předseda, ač jediný státník evropského formátu na naší politické scéně a ryzí demokrat, zatím nevyhrál jediné volby ? Namyslíte si proto, že jeho instalace do funkce předsedy vlády po S.Grossovi byla chyba ? eman
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Je příliš krátké období na hodnocení úspěšnosti Jirky Paroubka. 18.2.2008 12:16
OTÁZKA: Domníváte se, že projevení vlastního názoru je nemoc? Kamil
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Právo na svobodný názor, je základní lidské právo v demokratické společnosti. Pro mne je to součást normálního života. V názorech se můžeme rozcházet, ale musíme rozdílnost názorů respektovat. 18.2.2008 12:17
OTÁZKA: Dobrý den, Chtěl bych se zeptat, kdo si myslíte že bude příštím předsedou CSSD. ? Adult
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Volba bude v roce 2009. Už jsem slyšel o Davidu Rathovi jako nástupci Jirky Paroubka, taky se povídalo o Luboši Zaorálkovi nebo návratu Petry Buzkové. Nebo, že by Miloš Zeman? Ale to by musel zase vstoupit do ČSSD. 18.2.2008 12:19
OTÁZKA: Dobry den, mluvil jste po volbe s Milosem Zemanem ? Jak se divate na jeho nazor, ze VK je lepsim kandidatem/prezidentem nez by byl Jan Svejnar ? jm
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Nemluvil. Ale zeptám se ho. 18.2.2008 12:20
OTÁZKA: Dobrý den Vážený pane Škromachu, myslíte si, že existoval kandidát na prezidenta podporovaný ČSSD, který by mohl získat větší podporu nežli Jan Švejnar? V případě, že ano kdo by to byl? Děkuji Robert GOLA
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: To už teď není důležité. Je pár dnů po tom... Každopádně se nenaplnilo očekávání navrhovatelů pana profesora Švejnara, že získá hlasy komunistů, větší část hlasů lidovců a některé hlasy z ODS. A to byl hlavní důvod jeho neúspěchu. 18.2.2008 12:23
OTÁZKA: Dobrý den pane místopředsedo, chci se zeptat jaký máte názor na členy strany co jdou spíše tajně za snahou odstranit Jiřího Paroubka z funkce? Nemůžu si pomoct ale ta snaha bývalého předsedy a jeho pomocníků mi přijde ubohá a už trapná, vleče se od doby jeho nezvolení na hrad. Člověk má přiznat porážku a ne neustále škodit své bávalé straně. Kde byli Ti lidé kteří dnes i dříve kritizují předsedu a co dělali v době kdy měla sociální demokracie 12 % příznivců? Je to ubohé z jejich strany, tak trochu si myslím že by jste měl sám se více občas za předsedu postavit, myslím že bez něho by strana neměla tolik příznivců. Děkuji. Martin Koutský
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Nevím o tom, že by někdo "tajně" organizoval odstranění předsedy ČSSD. Ostatně pokud vím, tak Miloš Zeman a Mirek Šlouf organizovali ve volbách podporu Jirky Paroubka v Ústeckém kraji. I díky této podpoře ČSSD v tomto kraji těsně volby vyhrála. Že mají jiný názor na osobu kandidáta na prezidenta? Nenašel jsem v žádném programovém dokumentu ČSSD jak má vypadat takový člověk. Já osobně bych si ho představoval více levicového než profesor Švejnar nebo Václav Klaus. A ostatně, ČSSD by již nyní měla na takové osobnosti začít usilovně pracovat. Abychom zase za pět let nestáli před stejným problémem: "Kdo na Hrad za ČSSD?!" 18.2.2008 12:29
OTÁZKA: Pane místopředsedo, co říkáte konstrukci, že se vytvořila neformální proradarová koalice KLaus, Bursík, Švejnar, což znemožnilo prakticky volbu o alternativě? Tím de facto se stala ČSSD spíše servisní organisací J. Švejnara ně přestavitelkou alternativy. Nehledě na nekonkrétnost Švejnarových přestav o sociální politice. Vladislav Černík
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Zajímavá myšlenka. Budu nad ní přemýšlet. 18.2.2008 12:30
OTÁZKA: Dobrý den, pane místopředsedo. Přemýšleli jsme s přáteli - byť žádný z nás nebyl příznivcem Jana Švejnara v letošní volbě, zda může nebo nemůže případná volba Jana Švejnara znamenat nějaké zemětřesení, jak se s oblibou říká, ve vládní ODS a ve vládě jako takové. Politologové a komentátoři se snažili takovou představu bagatelizovat. Všichni jsme si mysleli opak. Ukázalo se, že nezvolení Jana Švejnara je docela solidní rozbuška ve všech neúspěšných stranách "prošvejnarovské" koalice. Stoprocentně by to platilo i naopak. Měla ČSSD nějaký plán k rozbití vládní koalice a snad i ODS? (Není to rozhodně myšleno špatně.) A naopak, nemůže nyní pro vás osobně neúspěch vést k osobním politickým ziskům? Jan Zapletal
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Tak je potřeba říct, že pan Švejnar na Hradě by nebyl žádným nebezpečím pro Topolánkovu vládu. ODS díky veřejné volbě udržela jednotnou podporu Václava Klause. I když mnozí si již přejí mít volné ruce po odchodu Klause z politiky. Ostatně tak jako kdysi někteří v ČSSD, když se zbavovali Zemana. A koalice? Ta se časem rozpadne sama pod tlakem veřejného mínění a neschopnosti menších stran nést zodpovědnost za negativní vládní rozhodnutí. Zelení pochopili, že vládní koalice, má přednost před čistotou názorů v politice. Poslankyně nestihla ze zdravotních důvodů hlasování při volbě prezidenta ČR. I Zelení v politice "dospívají". 18.2.2008 12:37
OTÁZKA: Pane Škromachu držím vaší straně hodně sil do dalších teda krajských a senátních voleb kde jistě těžce zabodujete. Volič soc.dem
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Díky za podporu. Je ovšem nutné jít k volbám a vystavit Topolánkově vládě s KDU a Zelenými "žlutou kartu". 18.2.2008 12:38
OTÁZKA: Má zhovadilé chování vašich lídrů,Paroubek,Rath za účel získat voliče z řad bývalých Sládkovců. Co říkáte komentáři Miloše Zemana ,že při kadidatůře pana Švejnara se jedná o impotenci levice ,ale hlavně jejich vůdců. Vaněk Blansko
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Do příštích prezidentských voleb musí mít již ČSSD svého kandidáta. Je čas na něm začít "pracovat". Pět let je poměrně krátká doba. 18.2.2008 12:39
OTÁZKA: Zdendo, už se na to vykašli. Kdybys nebyl moula, tak to uděláš jako já... Stanislav Gross - rentiér
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Jako kdo? :-) Taky už mě to někdy ... Ale budou ti po nás lepší? 18.2.2008 12:40
OTÁZKA: Styděl jste se v průběhu volby aspoň 1x za své spolupartajníky Paroubka, Vlčka, Haška a Rátha? chachris
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Snažili se jak uměli. Neměli to jednoduché. 18.2.2008 12:41
OTÁZKA: Dobrý den. Melčák, Pohanka, Snítilý. Kdo bude další? Nebojíte se , pane Škromachu, že v příštích parlamentních volbách toto levicový volič vyhodnotí a dá raději svůj hlas straně, která neprodukuje zrádce, která je pevná v postojích a která se výrazněji vymezuje proti radaru? Děkuji. Dělník
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Nebojím se. Lidé se většinou projeví až při konkrétní zátěži. Někdo vydrží a někdo ne. Každopádně se musíme podívat na to, proč minulých osm let ČSSD tyto problémy neměla. 18.2.2008 12:43
OTÁZKA: Dobry den. Nechapu pro CSSD nenasadila levicoveho kandidata do prezidentske volby jako pana Rychetskeho nekdy v polovine minuleho roku. Mel by jistou podporu CSSD, KSC i Zelenych (antiklausovci). Myslim, ze to je nezvladnuti situace a to predevsim ze strany pana Paroubka. Nemyslite, ze je cas na zmenu? Vas si dokazu predstavit ve funkci nejvyssi. Drzim Vam osobne palce. Martin
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Měl jsem jinou představu, než se nakonec prosadila ve vedení ČSSD. Čas ukáže jak se to projeví na podpoře ČSSD. K ostatnímu jsem se již vyjádřil výše. Díky za podporu. Není to vždy lehké. 18.2.2008 12:44
OTÁZKA: Hezký den, neuvažovali jste před třetím kolem, že byste stáhli spolu se zelenými kandidáta profesora Jana Švejnara a demonstrativně hlasovali pro Václava Klause? Demonstrativně byste tím podle mého ukázali, jakým způsobem vlastně Václav Klaus byl zvolen. "jednohlasně" jako za totality. Martin Jirousek
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Neuvažovali. Slyšel jsem to na klubu z televize. Potom mi potvrdili novináři, že to šlo od poslanců ODS. I prohrávat se má se ctí. Příště to bude naopak. 18.2.2008 12:46
OTÁZKA: Dobry den, proc upirate poslancum a senatorum pravo na vlastni nazor, i pri volbe konkretni osoby do funkce ? V poslaneckem slibu je preci jasne receno jak ma poslanec mandat vykonavat. jm
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Každý poslanec má právo na svůj názor. A na rozdíl od poslanců ODS, jej poslanci ČSSD vyjadřují. 18.2.2008 12:47
OTÁZKA: Je pan Šlouf skutečně tak vlivnou osobou na politické scéně nebo je jeho role novináři přeceňována ? Harry
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Démonizace Mirka Šloufa je velmi přehnaná. 18.2.2008 12:47
OTÁZKA: Dobrý den. Čtete IDNES? Podíval jste se někdy na diskuse pod článkem? Podle mne lidé tady nehodlají diskutovat, a dotazy nekladou proto, aby se něco dozvěděli, ale proto, aby projevili svůj (většinou papouškovaný) názor, jak ostatně vidíte na položených dotazech. Není vám trochu líto času? Clayman
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Možná by každému prospělo, kdyby napsal vlastní článek. Ty diskuze jsou mnohdy spíše pro psychiatry, ale jako terapie to ještě má smysl. Času mi líto není. Jsem rád, když mohu využívat přímou diskuzi s lidmi, byť většinou anonymními. Mám i své stránky na www.zdenek-skromach.cz Takový je prostě NET 18.2.2008 12:50
OTÁZKA: Pane poslanče můžete odpovědět na otázku s kým by soc.dem.(Paroubek) sestavoval vládu,pokud by ho býval pan president tímto pověřil? Děkuji za jistě upřímnou odpověď. BEDA
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Předpokládám, že s KDU a Zelenými a nebo druhá varianta s ODS. Žádná jiná nebyla možná. Na druhé straně, krátká doba v opozici ČSSD docela prospěla. 18.2.2008 12:52
OTÁZKA: Vysvětlíte mi , jak si představujete volbu nadstranického prezidenta, když vaši volitelé byli tvrdě svázáni stranickou poslušností a jakýkoliv odlišný názor je tvrdě trestán a nositel odlišného názoru perzekuován. Na základě čeho pak tvrdíte, že jste strana moderního typu, když u vás vládnou totalitní pravidla? Váš Hašek, Rath a Paroubek mi svým vystupováním připomněli některé osoby z období před a během 2. světové války. Samozřejmě na německé straně. hawk-eyd
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Profesor Švejnar byl jistě nadstranickým kandidátem na rozdíl od čestného předsedy ODS Václava Klause. 18.2.2008 12:53
OTÁZKA: Je opravdu napováženou, že dlouhodobý člen strany je ochotný obětovat další karieru. Koho poškodil Snítilý nejvíc ? Sebe ? ČSSD ? Paroubka ? Pavel
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Je to na zamyšlení. Koho poškodil to ukáže čas. 18.2.2008 12:54
OTÁZKA: Jsem si naprosto jist, že uražencké reakce a osočování těch druhých z neúspěchu ČSSD, tak jak to opět předvedl Váš předseda Jiří Paroubek, Vaší straně škodí. Cožpak není ve Vašich silách a schopnostech těmto výlevům zabránit? Pavel Smolek
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Každý ma svobodnou možnost se vyjadřovat. Čelní funkcionář ČSSD by měl přihlížet i k zájmům strany, kterou prezentuje. Za své neúspěchy i úspěchy neseme plně vlastní zodpovědnost. Nikdo to za nás neudělá. Pokud jste měl na mysli KSČM, pak je to samostatná strana a nese si vlastní zodpovědnost. Pokud jsme očekávali jejich podporu, bylo věcí schopnosti našich vyjednávačů, co se jim povedlo nebo ne. 18.2.2008 12:58
OTÁZKA: Zdravím, pane místopředsedo, nedochází postupně nějaká část sociální demokracie postupně k názoru, že současná demagogická klika pod Paroubkovým vedením (Rath, Hašek, Sobotka) začíná straně svým působením škodit?? Nechce se mi věřit, že Rathova vulgarita, Paroubkova arogantní samolibost, Haškovy demagogické výlevy a Sobotkovo papouškování překroucených skutečností může myslící volič akceptovat - nebo se socdem skutečně cíleně zaměřuje na stáda tupých ovcí, od kterých se očekává slepé nesouhlasné bečení když dojde na vyhánění od plných koryt na pastvu, kde se má každý napást podle svých schopností?? Děkuji a přeji hezký den ... yessi
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Jsou trochu ostřejší kluci, ale asi to tak přináší doba. 18.2.2008 12:59
OTÁZKA: Dobrý den, přeji pevné nervy při jednáních s takovými typy jako jsou Topolánek, Langer, Bém apod. A mám dotaz, nerozčiluje Vás to neustálé otírání o demokracii uvnitř ČSSD,když (pokud se nemýlím) volitelé z ODS byli jako jeden muž při volbě prezidenta? občan
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Je to ukázka politické netolerantnosti a nekorektnosti. Ta žulová jednota ODS je opravdu podivná. 18.2.2008 13:01
OTÁZKA: Zdenku ahoj,Nejsem sice spokojený,že ta volba dopadla tak,jak dopadla,ale život jde dál.Jen se tak domýšlím,jestli nebylo, při prosazování pana Švejnara,použito víc direktívy,než je zdrávo.Možná i poslanec p.Snitily,se proto tak zachoval.Já bych ho hned tak neodsuzoval,ani se nezbavoval,protože nedává signály,že by podporoval současnou koalici.P.S.Nemám se objevit v Praze(nebo jinde) na debatu?M.Holinka Holinka Miroslav
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Klidně se Mirku zastav. Probereme to. Problém Evžena Snítilého je ten, že svůj názor neprosazoval od počátku. Přišel s tím najednou až na Hradě. To je ten problém. 18.2.2008 13:03
OTÁZKA: Dobrý den pane poslanče, chtěl bych se zeptat, zda souhlasíte s názorem Jiřího Paroubka, že za znovuzvolení Václava Klause mohou komunisté. Vždyť i kdyby oni hlasovali pro pana Švejnara, tak by Václav Klaus byl ve třetím kole druhé volby zvolen. Není na čase si přiznat, že za to skutečně mohou vaši přeběhlíci? Druhá otázka: Proč jste hlasoval pro Jana Švejnara? Bral jste ho jako Antiklause nebo za právoplatného kandidáta levice? Protože jak všichni víme, tak Jan Švejnar je možná ještě pravicovější než Václav Klaus. Třetí otázka: Proč jste fotografoval poslance ČSSD a KSČM? JV
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Nemyslím si, že za všechno mohou komunisti. Ti od počátku říkali, že profesora Švejnara nepodpoří. Bylo věcí schopností našich vyjednávačů je přesvědčit o opaku. Asi se to nepovedlo. Ačkoliv jsem měl na nominaci pana Švejnara jiný názor, respektoval jsem většinový názor ČSSD a poslaneckého klubu. Ale poznal jsem pana Švejnara jako slušného a poctivého chlapa, byť s jinými názory na svět, než moje. Jen tak mimochodem, všechny mé námitky se potvrdili. I tak mě to netěší. Rád fotografuji a fotil jsem vše možné na Hradě. Ostatně stejně jako desítky fotografů, kteří stáli za mnou. A měli mnohdy peprné poznámky na naši adresu. 18.2.2008 13:10
OTÁZKA: Je zřejmé, že předseda Paroubek prezidentskou volbu hrubě podcenil a v době, kdy měla příprava být v plném proudu, řešil své osobní a rodinné záležitosti. To se pochopitelně muselo odrazit na rozpačitém přístupu ČSSD k prezidentské volbě - tápání při výběru levicového kandidáta, de-facto převzetí kandidáta pravicového navrženého navíc stranou vládní koalice. Členská základna tohle vidí a myslí si své. Dokáže vedení strany vyhodnotit tohle vyložené selhání předsedy jako garanta volební přípravy? Madqwert
Zdeněk Škromach ODPOVĚĎ: Volbu budeme muset vyhodnotit. Ale prioritním cílem letošního roku je úspěch ČSSD v krajských a senátních volbách na podzim. Uvidíme zda bude mít prezidentská volba na ně nějaký vliv. Vážení čtenáři, jsem rád, že jsem s vámi mohl strávit dvě hodiny povídáním o všem co vás zajímá. Přeji vám všem hezký den a těším se na příští setkání na stránkách iDnes. Vždy váš Zdeněk Škromach 18.2.2008 13:14
zpět na osobnost