Zatímco na stranu výdajů si podle listu úředníci zapíšou za nájem a servis spojený s provozem budovy částku převyšující 206 milionů korun, v kolonce příjmů je částka něco přes 104 milionů korun. Rozdíl tedy činí 102 milionů v neprospěch města, uvádí HN.
Primátor Pavel Bém (ODS) a ředitel magistrátu Martin Trnka přitom před začátkem stěhování loni v lednu prohlašovali, že přestěhováním do budovy v majetku firmy Copa Retail podnikatele Sebastiana Pawlowského magistrát ročně ušetří více než 50 milionů korun, připomínají HN.
"Po více než roce mohu konstatovat, že přestěhování přineslo zamýšlený efekt. Osvědčila se dostupnost úřadu v centru města, v blízkosti metra," řekl Trnka. Ke ztrátě po prvním roce by se podle něho nemělo tolik přihlížet, protože v dalších letech se prý trend změní.
Stěhování úřadu do nové budovy budí pochybnosti už od začátku. Nesouhlasili s ním opoziční zastupitelé a jeho okolnosti vyšetřoval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže i protikorupční policie. Policie ale neprokázala, že by stěhování bylo pro město nevýhodné, nebo že by s ním byla spojena korupce.
Budovu si město pronajalo na 20 let. Jedním z hlavních cílů sestěhování asi 1200 z 1850 úředníků bylo podle vedení magistrátu, aby si lidé mohli všechny požadavky vyřídit na jednom místě. Jeho zaměstnanci do té doby sídlili na 36 adresách po celé Praze.
I po stěhování magistrátu zůstaly hlavní budovy na Mariánském náměstí a náměstí Franze Kafky a archiv na Chodovci. Ostatní budovy chce město prodat nebo pronajímat, dosud se to ale podle HN příliš nedaří.