Inzertní část vládní kampaně pro výstavbu amerického radaru začala půl hodiny před polednem ve Vítězné ulici na pražské Malé Straně.
Herec Divadla Ypsilon Jiří Lábus zde spolu s vládním koordinátorem kampaně Tomášem Klvaňou polepil lavičku informačním plakátem.
Dalších pět set "proradarových" laviček bude následovat v příštích dnech, reklama se nevyhne ani telefonním budkám.
Posaďte se a udělejte si názor
"Jsem rád, že teď už nikdo nebude moci říct, že nemá o radaru a protiraketové obraně dost informací," poznamenal herec při pózování s plakátem. Lidem vzkazuje, aby o radaru přemýšleli bez emocí.
Právě tomu by lavičky měly napomoci. "Plakáty na lavičkách jsme zvolili symbolicky," vysvětluje Klvaňa. Mají prý občany vybídnout, aby si názor udělali v klidu a po zvážení všech faktů. Plakáty totiž odkazují na další informační zdroje, které budou k dispozici.
Ode dneška v plném proudu
Vláda slibuje, že v následující kampani lidem vše nejasné osvětlí. Každému tak, jak je mu nejbližší. Pro ty, co mají rádi černé na bílém, je určena brožurka, pro jiné DVD, informace lze nalézt i na webu protiraketam.cz.
U polepených laviček však prý nezůstane, ubezpečuje Klvaňa. V celostátních denících už nyní vycházejí inzeráty, s informacemi o systému obrany se budou čtenáři setkávat stále častěji. V kampani by měli dostat prostor i odpůrci radaru.
Kromě přilepení plakátu a pózování fotoaparátům a kamerám Lábus pochválil samu myšlenku protiraketové obrany. "Osobně si myslím, že je to dobrá věc, která v budoucnu zajistí naší zemi bezpečnost. Například rakety v rukách fanatiků mohou být velkou hrozbou pro celou Evropu," řekl herec.
Kampaň "Proti raketám" má být podle Klvaňových slov levná. Stát prý vyjde na 15 milionů korun. - více zde