Mohutná šestikolka Tatra CAS 32 slouží v Peci už od roku 1985. Ani poté, co roce 2007 dostali hasiči moderního menšího mana, nepřestala být důležitá. Slouží jako zásobárna vody, které pobere skoro čtyřikrát víc než mladší kolega ve službě.
"Na první výjezd je man. Je menší a obratnější, ale uveze méně vody. Zase je na něm třeba elektrocentrála, vyprošťovací zařízení nebo motorová pila," popsal hlavní rozdíly velitel hasičů Luboš Černý.
Fotogalerie |
Při repasi, kterou ze dvou třetin platil stát prostřednictvím kraje a zbytek peněz dalo město, se právě hlavní přednost tatry - velká nádrž - ukázala jako jeden z největších problémů. Byla prasklá a kvůli kapající vodě korodoval rám a přichycení nápravy.
Technici z firmy Baláž ve Zlaté Olešnici museli celé auto odstrojit až na kostru, díly ošetřit, natřít a znovu namontovat. Renovace trvala od poloviny června do začátku října.
Hodilo by se ještě pásové vozidlo
Poté, co se tatra vrátila jako nová, by měli hasiči v Peci chuť na další investici. Ale zatím nejsou peníze.
"Potřebovali bychom rolbu nebo nějaké pásové vozidlo. Když napadne sníh, tak se někdy ani s manem daleko nedostaneme," konstatoval velitel Černý.
On a jeho kolegové vyjíždějí k "ostrým" případům zhruba třicetkrát do roka, často jako technická pomoc. Stroj s pásy by pomohl i řidičům, které pravidelně překvapí příchod zimy a hasiči jezdí tahat auta z příkopů.
Kolo jezdí na lahvové energetické nápoje
Zatím si budou muset vystačit se dvěma náklaďáky, vedle nichž stojí v garáži také velitelské terénní auto i mikrobus. A také jedna rarita - zásahové jízdní kolo Ukraina HS 33.
K jeho výbavě patří držák na dva energetické nápoje, do nějž nejlépe pasují dvě lahvová piva, hasicí sprej, dvě hadice s proudnicí, přilba a zvonek jako výstražné zařízení.
"To kolo jsme dali z recese jednomu kolegovi k padesátinám a od té doby je v hasičárně," směje se velitel při dotazu na šlapací zásahové vozidlo o výkonu jednoho hasiče. Více se dozvíte na webu hasičů zde