Cihlář se rozhodl spolupráci po mnoha letech ukončit. "Nebylo možné nalézt takové řešení, které by protiprávní vztah narovnalo," řekl grafik.
Mluvčí zoo Vít Kahle ale tvrdí, že Cihlář sám nikdy žádné užití nedefinoval jako neoprávněné. "Zahrada jeho současnou změnu postojů nechápe a neakceptuje," řekl.
Zoo s autorem nemá uzavřenou jednu komplexní smlouvu na celý vizuální styl, ale jednotlivé smlouvy na konkrétní díla. "Na vytvoření a použití loga je uzavřena řádná smlouva na dobu neurčitou a není žádný právně relevantní důvod ji zpochybňovat," vysvětlil mluvčí.
Devítiletou spolupráci mezi grafikem a zahradou označil jako nadstandardní, v oboustranné shodě a ku prospěchu obou stran. "Kdyby tomu tak nebylo, mohla kterákoli ze stran kdykoli spolupráci definovat jinak či ji ukončit," dodal.
Podle Kahleho se Cihlář rozhodl přerušit spolupráci sám a pro Zoo Praha překvapivě. Výtvarník podle něj změnil své finanční požadavky a tuto změnu chtěl uplatnit i zpětně. "Nové požadavky pana Cihláře Zoo Praha nechce ani nemůže akceptovat. Považuje je nejen za neoprávněné, ale i za neetické," uvedl mluvčí.
Nové plakáty Cihláře napodobují
Grafik Cihlář pro podobu loga a plakátů, ukazatelů v zahradě, nápisů a dalších materiálů čerpal ze svých dlouholetých zkušeností s technikou linorytu. Od začátku dubna však visí po Praze nové billboardy a plakáty s logem zahrady, které jsou podle Cihláře použity už neoprávněně.
"Špatné světlo zde padá i na zřizovatele zoo, pražský magistrát, který je informován, ale evidentně v této kauze nic neřeší," sdělil výtvarník. Nové plakáty, které se nyní objevují po Praze, styl Cihlářovy tvorby připomínají.
Podle mluvčího hledala zahrada nového výtvarníka v soutěži, při níž loni oslovila několik umělců. Uzavřela smlouvu s Vladimírem Veselým, který zoo už dříve výtvarné služby poskytoval. K případné podobnosti Veselého děl s prací Cihláře mluvčí uvedl, že Veselý používá perokresbu, tedy techniku jinou než Cihlář.
Ředitel Petr Fejk už dříve řekl, že by zahrada styl příliš měnit neměla. "Stále půjde o ruční práci, podobnou barevnost a archaickou patinu obrázků i písma. Pro laika to nebude příliš patrná změna," uvedl.