Generální ředitel Dopravního podniku Milan Houfek čelil otázkám čtenářů iDNES

velikost textu:
vydáno 4.2.2003 15:00

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 4. února 2003 do 15:20

OTÁZKA: Zachováte se jako správný ředitel a budete postupovat tvrdě proti zaměstnancům s hrubým porušením pracovní kázně anebo dojde jaksi k vyšumění s minimálním postihem ?? Dozví se veřejnost výsledek Vašeho opatření ?? Děkuji a přeji příjemný den Zdeněk Dostál
ODPOVĚĎ: V úterý vedení DP podalo žalobu na neoprávněnost stávky k Městskému soudu. Pokud soud uzná, že stávka neopovídala právním normám tohoto státu, vyvodíme z toho příslušné závěry směrem k organizátorovi stávky tedy Federaci řidičů tramvají. DP nemá jediný důvod k tomu, aby veřejnost dostatečně neinformoval o svých krocích. 6.2.2003 15:47
OTÁZKA: Nemyslíte, že by bylo dobré umístit na stránky DP on-line kameru? Myslím, že by bylo užitečný mít možnost sledovat dění v metru vybranou kamerou. Navíc by tak mohla být možnost, že někdo přes on-line kameru uvidí páchání nějaké trestné činnosti (např. sprejery) a oznámí to na policii. Přesně podle pořekadla víc očí víc vidí. Děkuji za odpověď. Robin
ODPOVĚĎ: Návrh zvážíme. Především budeme muset tyto materiály uchránit před zneužitím. 6.2.2003 15:47
OTÁZKA: Bude letos den otevřených dveří? Kdy? Tuším je na řadě depo Skalka a vozovna Hloubětín. Leona
ODPOVĚĎ: Doufám, že se nestane nic vyjímečného a den otevřených dveří se uskuteční. V loňském roce byl zrušen díky povodním. Byl plánován do Hostivaře a i když ještě není termín ani místo definitivně schváleno, pravděpodobně zachováme připravený scénář. 6.2.2003 15:48
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli. Jako zaměstance DP by mě zajímalo, zda se nechystají také podobné studie pro zaměstnance jiných profesí v DP? Na GŘ se totiž také odměňuje jinak než na ředitelství o.z. a dál pak ještě níž, tedy vozoven, dep a garáží? Děkuji za odpověď. Milda
ODPOVĚĎ: Vedení DP zatím neuvažuje o podobným srovnávacích studiích jako v případě profese řidičů a strajvedoucích. O čem ale velmi vážně uvažuje, je sjednocení systému odměňování na všech odštěpných závodech. Tímto směrem se také ubíralo doporučení Treximy a jak jsem v jedné z předešlých odpovědí řekl, připravujeme reorganizaci řízení podniku. 6.2.2003 15:48
OTÁZKA: Proč v metru na trati kde je kyvadlová doprava jezdí dva řidiči, kteří vždy na konečné jdu spolu na konec vlaku (tím vzniká 5 min. až zpoždění)??? Nebylo by lepší a rychlejší kdyby byl každý na jednom konci vlaku a střídaly se v řízení? Klára
ODPOVĚĎ: Dva strojvedoucí jsou nutní pro zachování bezpečnosti provozu metra v kyvadlovém režimu bez zabezpečovacího systému. Proto nemůže být jeden v zádu a jeden ve předu. Na každé konečné je také nutné mít dostatek prostoru na nástup a výstup cestujících. V této souvislosti bych ještě chtěl požádat cestující o trpělivost, ale už od 17. února bude i poslední trasa, tedy "béčko", způjezdněno z konečné na konečnou. Tím odpadnou i všechny komplikace, které způsobuje kyvadlový řežim. 6.2.2003 15:49
OTÁZKA: Můžete prozradit, jestli se plánuje trasa Metra D a kudy by tato trasa měla vést? Michal Holý
ODPOVĚĎ: "Déčko" se skutečně plánuje, v současné době je již hotová studie trasy. Povede z Písnice přes Krč, Pankrác, Náměstí míru na Hlavní nádraží. Z finančních důvodů však nepředpokládám, že by se mohlo začít stavět dříve jak v roce 2008. 6.2.2003 15:49
OTÁZKA: Dobrý den, proč policie i nadále neusnadňuje průjezd tramvají na kritických místech - konkrétní příklad: tunel pod Vyšehradem. Nemohl by na každé straně stát strážník s vysílačkou a nenechat auta blokovat koleje, když se blíží tramvaj? Žádáte něco takového od policie? Pokud ano, jak vám je zdůvodněno, že to tak není, pokud ne, proč ne? Tomáš
ODPOVĚĎ: Za poslední dobu jsme zrealizovali řadu preferenčních opatření směrem k tramvajové dopravě a řadu jich chystáme i pro autobusovou dopravu. V tomto chceme pochopitelně i nadále pokračovat. Individuální řízení jednotlivých úseků je velmi komplikovaná věc a nelze ji využívat tak často, jak by v zájmu MHD bylo potřeba. 6.2.2003 15:50
OTÁZKA: Nelze řidičům tramvají a autobusů zakázat kouření ve voze? Někdy je ve voze doslova bílo. Rovněž mě vadí když někdo z cestujících kouří na zastávce v čekárně. Nelze s tím něco dělat? Děkuji za odpověď. Petr
ODPOVĚĎ: Zastávky MHD nejsou uzavřeny a tudíž nelze jako na volném prostanství u nich zakázat kouření. Pro řidiče platí přísný zákaz kouření během řízení, řidič, který kouří se dopouští závažného přestupku vnitropodnikových předpisů. 6.2.2003 15:50
OTÁZKA: Myslim si, ze stavka je naprosto legitimni vec v nasi "kapitalisticke" spolecnosti. Je to jedina moznost, jak se mohou zamestnanci branit, kdyz dojde k nejakemu bezpravi. Nechapu tedy, proc je chtete zalovat? To uz by Ti poctivi zamestnanci nemeli zadnou moznost se ohradit! Petr
ODPOVĚĎ: DP podnik neupírá svým zaměstnancům právo na stávku. Nicméně stávka má zákonem danná pravidla a podle našeho názoru je stávka vyhlášená FŘT nesplňovala. Proto celou záležitost dáváme k soudu. Prohlášení typu "Termín stávky řekneme na poslední chvíli, aby se dopravní podnik nemohl připravit" nebo "... ať si to Pražané vyzkoušejí", míněno tím stávku tramvajáků, nepovažuji za korektní ani poctivé jednání. 6.2.2003 15:51
OTÁZKA: byl jste v komunisticke strane? LJ
ODPOVĚĎ: Nikdy jsem nebyl organizován v žádné politické straně a ani o tom neuvažuji. 6.2.2003 15:51
OTÁZKA: Kdo je zodpovědný a jak byl postižen za špatné rozhodnutí nakoupit pro DP Praha nízkopodlažní tramvaje RT6 N1, které dodnes nejezdí a rezaví ve vozovně? Představovaly jen vyhození desítek miliónů Kč, které získalo ČKD pana Marouška? Pracuje se vůbec na jejich uvedení do provozu? Pokud ano, kdy k němu dojde? Marek
ODPOVĚĎ: Největším problémem je skutečnost, že dodavatelský podnik zkrachovat. V současné době velmi intenzivně vyjednává o možném zprovoznění tohoto typu tramvají, ale vzhledem k rozsahu jejich závad to není jednoduché. Stejný typ tramvají v současné době jezdí i v jiných městech, ale všude ljsou s nimi problémy. 6.2.2003 15:51
OTÁZKA: Mám pro vás námět. Co takhle vydat dokument na videokazete (popř. videosouboru pro PC) kde budou zajímavé záběry bezpečnostních kamer. Např. sebevrazi, vandalové, zaplavování metra atd. Lze se nějak k tomuto materiálu dostat? Moc by mě to zajímalo. Děkuji za odpověď a přeji hodně pracovních úspěchů do další práce. Petr
ODPOVĚĎ: Záběry bezpečnostních kamer slouží především pro potřeby policia a našich pracovníků, kterří mají na starost bezpečnost provozu a cestujících. Tyto materiály, pokud by se staly veřejné, by mohly být velice snadno zneužitelné. 6.2.2003 15:52
OTÁZKA: Myslím, že v době, kdy po povodních nejezdilo skoro nikde metro, předvedli řidiči tramvají neskutečný výkon. Proč jste se nezasadil o jejich veřejné ocenění? Jaké tedy alespoň uvnitř firmy dostali odměny? Myslím, že jste špatný ředitel, když nedokážete pochopit své zaměstnance. Mají za sebou těžkou práci ve které obstáli, a jejich reakce teď jsou asi neadekvátní, ale přirozené. Proč hrajete proti nim a ne s nima? Zamyslel jste se někdy co prožívali, když jim na přeplněné Vltavské běhali lidi doslova pod kola a za zády jim další nadávali za to, za co nemohli? Tomáš
ODPOVĚĎ: Řidiče tramvají ale i autobusů jsem mnohokrát veřejně ocenil. DP vyčlenil celkem 9 mil. korun na odměněny těm zaměstnancům, kteří se nejvíce podíleli na odtraňování následků povodní. Jejich práci a nejen během povodní a po nich velmi oceňuji a myslím, že nehraji proti nim. Za pravdu mi dává i skutečnost, že s naprostou většinou z nich se umím domluvit. Jediný, s kým to nejde, je část Federace řidičů tramvají. Její představitelé v čele s panem Dubem se mnou a vedením podniku odmítá mluvit, odchází z jednání, dohodnuté a podepsané věci neplatí. Je tedy otázkou, kdo proti komu hraje. 6.2.2003 15:53
OTÁZKA: Dobré odpoledne. Předem děkuji za zvládnutí včerejší situace a vyjadřuji Vám podporu. Otázka: Považujete stávkující řidiče tramvají za teroristy ... když si berou nás cestující jako rukojmí? Pavel
ODPOVĚĎ: O řidičích tramvají si nemyslím, že jsou teroristé, to v žádném případě. Velice si jejich práce vážím a jsem přesvědčen, že velké většině z nich se metody nátlaku příčí. Já osobně s metodami, které využívá část členů FŘT k prosazení svým nereálných požadavků, naprosto nesouhlasím. Bohužel i malá skupina dokáže poškodit jméno tramvajáků v očích cestujích. To mě velice mrzí. 6.2.2003 15:53
OTÁZKA: Dobrý den. Je to pravda, že při přijímacích testech na řidiče tramvaje se dělá test na IQ a podmínkou je, aby budoucí tramvaják neměl IQ moc vysoké? Prý lépe odolávají stereotypu. Elanius
ODPOVĚĎ: Testy IQ neabsolvují. Každý, kdo se uchází o profesi řidiče tramavaje musí projít psychologickými testy. Ty mají především zjistit míru jejich agresivity a způsobilosti vykonávat povolání s vysokou mírou soustředění. 6.2.2003 15:54

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.