Levá komora, před kterou byla nouzově připevněna havarovaná loď, bude zprovozněna později. Šéf státního podniku Vodohospodářská výstavba Roman Straka dnes potvrdil, že ani jedna z komor u Gabčíkova nebyla poškozena.
Loď, které už podle Moravčíka potopení nehrozí, havarovala pravděpodobně kvůli nesprávně uloženému nákladu na jednom ze dvou nákladních člunů, ze kterých se plavidlo skládalo. Člun se naklonil do polohy, ve které hrozilo potopení. Záchranáři proto v pátek i dnes náklad vykládali pomocí jeřábů.
Loď plující pod německou vlajkou do Maďarska přepravovala přibližně šest set tun oceli. Po vyložení by mělo být havarované plavidlo odtaženo do Bratislavy, kde rozsah škod prozkoumají odborníci.
Čtyřčlenná posádka vyvázla bez zranění. Havárie však zablokovala dopravu po Dunaji. - čtěte U Gabčíkova uvízla nákladní loď s ocelí, hrozilo jí potopení
Na největší slovenské řece havarovalo v předchozích letech vícero lodí. Například v roce 2005 se v noci odtrhl od remorkéru nákladní člun. Narazil do bratislavského Starého mostu a zůstal pod ním zaklíněný, protože proud vody ho přitiskl bokem na jeden z pilířů.