Čistý zisk televize loni činil 317 milionů korun a ve srovnání s rokem 2017 se snížil. Pokles způsobily investice do vlastní tvorby. „Růst nákladů na pořady vlastní tvorby byl tak masivní, že jeho dopady nevykompenzoval ani významný meziroční růst investic na televizním reklamním trhu o cca osm procent a z toho vyplývající růst tržeb společnosti,“ cituje MediaGuru z výroční zprávy.
Prima například investovala do výroby seriálů Modrý kód, Temný Kraj, Krejzovi či Černé vdovy. Na obrazovkách se také objevil nový kanál Prima Krimi.
Růst reklamního televizního trhu odhaduje FTV Prima v loňském roce na osm procent. Výnosy z prodeje reklamního času tvoří jednoznačně nejvyšší část celkových tržeb. Rostly i příjmy ze sponzoringu a teleshopingu.
Podíl průměrné sledovanosti všech stanic Primy dosáhl loni 23,7 procenta ve věkové skupině 15 až 69 let. Ve srovnání s rokem 2017 se sledovanost zvýšila o 2,4 procentního bodu.
Prima byla založena v roce 1993 jako první česká komerční televizní stanice. V současnosti provozuje osm televizních kanálů. Do roka by měla Prima spustit ve spolupráci se CNN nový zpravodajský kanál CNN Prima News.
Televizní skupinu Prima nedávno zcela ovládl podnikatel Ivan Zach. Jeho firma THR Media totiž od Vladimíra Komára koupila 75 procent v polovičním vlastníkovi Primy Denemo Media. V Denemo Media má přitom zbývající čtvrtinový podíl Zachova skupina GES, která vlastní druhou polovinu televizní skupiny. Celá transakce podléhá schválení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.