Souprava jela z Paříže do Ženevy a podle rádia France Info při nehodě vykolejila. Kamion úplně rozlomila a odmrštila vedle trati. "Naštěstí jsme nejeli maximální rychlostí," citovalo rádio jednoho z cestujících.
"Tři lidé jsou zraněni vážně a byli převezeni do nemocnice. Dalších 31 utrpělo lehká poranění a postarali se o ně záchranáři přímo na místě nehody," řekl mluvčí místní samosprávy. "Litujeme smrti řidiče kamionu," dodal.
Příčina této u TGV neobvyklé nehody zatím není jasná. Kamion převážel blíže neupřesněný mimořádný náklad velkých rozměrů. Vjel na přejezd při zdvižených závorách a z dosud neznámých důvodů se zastavil na trati. Závory se zavřely dřív, než stihl odjet. Je možné, že byla porouchaná signalizace na přejezdu. Nebo se kamion mohl náhle dostat do problémů kvůli rozměrnému nákladu.
Podle státní železniční společnosti SNCF, která rychlovlaky TGV provozuje, jela souprava před nárazem
rychlostí kolem 100 kilometrů v hodině a nejspíš brzdila. Po tragédii přijela na místo stovka záchranářů, kteří ošetřili raněné a ostatní evakuovali do obce Tossiat. Odtud mohli jet pasažéři náhradní autobusovou dopravou do cílové stanice, nebo se vrátit do francouzské metropole.
Rychlovlaky TGV jezdí ve Francii od roku 1981. První trasa vedla mezi Paříží a Lyonem, dnes už křižují většinu země a jezdí i k sousedům. Nabízejí velmi rychlé cestování, mnoho lidí jimi dojíždí do metropole za prací. Na vysokorychlostních tratích se soupravy TGV běžně pohybují rychlostí přes 300 kilometrů za hodinu, ale na běžných kolejích - což byl dnešní případ - mohou jet pouze jako normální rychlíky.
Letos v dubnu dosáhl TGV rychlostního rekordu, jel 574,8 kilometru za hodinu.