Dosavadní rekord padl v jednu hodinu na zánovní vysokorychlostní trati, která spojuje Paříž se Štrasburkem. Vlak V150 vyráběný firmou Alstom na ní dosáhl rychlosti 574,8 km/h. Téměř o šedesát kilometrů v hodině tak překonal svůj sedmnáct let starý rekord, který činil 515,3 km/h.
Pokoření starého rekordu se čekalo. V150 jel během testovacích jízd až 553 km/h a nové úspěchy avizoval na začátku roku i mluvčí společnosti Alstom.
List Le Figaro napsal, že experti na palubě vlaku očekávali pokoření laťky 560 km/h. Ještě o patnáct kilometrů v hodině rychlejší jízda ale bere dech.
Téměř se blíží absolutnímu rekordu, který drží japonské vlaky Maglev. Umějí totiž vyvinout rychlost až 581 km/h, ale s klasickými vlaky jsou nesrovnatelné. Nemají kola a vozy se vznášejí na elektromagnetickém polštáři.
Francouzi pro rekordní jízdu speciálně upravili vlak i trať. Napětí zvýšili z obvyklých 27 tisíc na 31 tisíc voltů a soupravu vybavili předimenzovanými koly a motory s výkonem 25 tisíc koňských sil.
Pracovníci Alstomu mohou slavit, ale je to především dobrá reklama. Firma doufá, že upevní své postavení na světovém trhu s rychlovlaky. Na něm začíná být těsno. Nedávno například vyfoukl Alstomu zakázku Siemens, který svými vlaky Velaro vybaví trať spojující Madrid s Barcelonou.