Australská „Federal parliamentary press gallery“ (něco jako parlamentní odborová buňka novinářů) je navýsost rozezlena: Alici Workmanové, novinářce z Buzzfeedu, prohledávali při práci v senátu telefon. Důvod? Tweetovala, jak labouristický senátor Stephen Conroy hrál během interpelací ministra obrany na svém tabletu Candy Crush.
Labor Senator Stephen Conroy is playing a colourful candy crush style game on his iPad during #SenateQT.
— Alice Workman (@workmanalice) March 17, 2016
Bohužel, jelikož v australském Senátu platí zákaz fotografování, fotografické důkazy neexistují.
Unfortunately because of the Senate photo ban, you'll never see a pic of it. https://t.co/7eT7z7xV4O
— Alice Workman (@workmanalice) March 17, 2016
Těsně po zveřejnění tweetu za ní přišla ochranka a požádala ji, aby s nimi šla ven. Tam musela ukázat, že v telefonu nemá žádné fotky. Pak ji vyslýchali a chtěli vědět, co dělala posledních pár minut, a teprve pak ji pustili zpátky. Následovala vzteklá tiráda o tom, co si to ochranka dovoluje – ostatně, média jsou živnou půdou každé organizace beroucí se za práva kohokoliv. Jinak ovšem ticho po pěšině – to, že si někdo hrál s tabletem při projednávání obranné politiky státu, je naprosto normální, každý si potřebuje oddechnout. Jako například britský tory Nigel Mills, který hrál také Candy Crush, nebo dva poslanci francouzského parlamentu, kteří hráli Scrabble během debaty o manželství gayů. Ti se museli vyrovnat ovšem se sarkastickými poznámkami – na fotografii jsou zachyceni, jak poskládali slovo „branleur“, což znamená „flákač“.
V Austrálii ještě zůstaneme – vydavatelství Fairfax Media ohlásilo velké škrty. Vydavatel Sydney Morning Heraldu, Age in Merlbourne a Australian Financial Review chce propustit 120 novinářů. Jim ani jejich kolegům se to nelíbí, proto vyhlásili stávku. Poselství vedení je jasné: víme, že jsme ve ztrátě, ale děláte to špatně. Až do pondělí nebudou tedy aktualizovány weby a novináři (kromě pár stávkokazů) nebudou pracovat na tištěném vydání. Zpráva přišla paradoxně ve chvíli, kdy společnost ohlásila čistý zisk za první polovinu finančního roku ve výši 27,4 milionu dolarů.
@perkinsmiki @theage @unionsaustralia Sack the bosses. Keep the workers
— Heather (@HEB2205) March 17, 2016
Akci podpořili i sloupkaři, takže se budou muset čtenáři obejít bez fejetonů.
It's a #fairgofairfax dog! pic.twitter.com/YLUKyj1D5a
— Michael Slezak (@MikeySlezak) March 18, 2016
A škrtá se všude – například také v Guardian media, tam se chystá propouštění 250 novinářů. Tam ovšem podle šéfredaktorky Kate Vinerové doufají, že novináři odejdou sami a dobrovolně. Na škále hrozby tedy Australané dosáhli stupně „O víkendu snad budeme muset zrušit grilování“, Britové zůstali stále na levelu „Namíchnutí“. Bohužel, stupnice zatím neobsahuje typické české „Sbalíme si spacáky a jdeme to zaskvotovat.“.
V Česku je slovo „imigrant“ vnímáno slušnými majoritními Čechy jako ekvivalent slova „špína“. V USA ovšem přišli na to, že více než polovinu miliardových (v dolarech) startupů založili právě migranti. Studie National Foundation for American Policy ukázala, že ve 44 společnostech, jejichž tržní hodnota je více než 168 miliard, tvoří 70% managementu právě migranti. Na špici tohoto pomyslného žebříčku je Uber Technologies, následuje Palantir Technologies a Space Exploration Technologies.
Jak to bude vypadat ale ve chvíli, až se stane prezidentem ten, který chce „make America great again“, se můžeme jen dohadovat. Jeho předvolební rétorika je naprosto jasná, navíc chce velmi ztížit získávání pracovních víz pro cizince, což například Mark Zuckerberg velmi tvrdě kritizuje. Můžeme se jen dohadovat, jestli to znamená, že "migranti a NWO brzy ovládnou svět, aby vyhubili slušné lidi", nebo zda je to jen přirozeným důkazem toho, že vědeckotechnický pokrok opravdu nezávisí na pohlaví, barvě kůže ani národnosti. A co to znamená pro nás? Že bychom mohli vytvořit nové Silicon Valley (nejlépe někde u Milovic), a pár těch migrantů bychom mohli ve Spojených státech evropských přece jen zvládnout.
Jedním z nejsilnějších příznaků blížícího se Armagedonu je úbytek včelstva. Včely nedávají med (to by byl ten nejmenší problém), ale také neopylují obilí ani žádné další rostliny, takže dost možná nebude za pár let co jíst. A tak společensky zodpovědná kanadská korporace General Mills udělala kampaň, ve které na ikonickém obalu včela chybí.
„Jedna třetina potravin, které nutně potřebujeme pro přežití, vzniká i díky přirozenému opylení včelstvy,“ řekla Emma Eriksson, marketingová ředitelka General Mills Canada. Kampaň měla ještě druhou část – na webu Bring back the bees můžete vyjádřit podporu celé akci, a přijde vám sáček s polními květinami.
Tak ať vám to o víkendu dobře bzučí!