Mezi zadávací podmínky veřejné zakázky patří i to, že vyprošťovací zařízení, které má sloužit i ostatní těžké technice, bude instalováno výhradně na podvozku Tatra 815-7-V 8x8, píše ve svém pondělním vydání týdeník.
„Už obecný název požadovaného zboží diskriminuje uchazeče, kteří by chtěli nabídnout vyprošťovací vozidlo na jiném podvozku, nežli je Tatra 815,“ řekl Karel Jordák ze společnosti MPI, která se kvůli tendru obrátila na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Zakázka, o kterou usiluje osm firem, je podle něj navíc předražená.
Ministerstvo obrany tvrdí, že se pomocí zadávacích podmínek snaží zabránit roztříštění logistického zázemí, kterým armáda disponuje. Tatrovek má zdaleka nejvíce, navíc s podporou českého výrobce. Požadavek na těžký podvozek typu Tatra 815 si podle mluvčího resortu Petra Sýkory stanovila přímo armáda.
Resort výběrové řízení vypsal na konci září (více čtěte zde).
Nákupy obrněných transportérů Pandur provázely od počátku korupční skandály. Od původního plánu pořídit Česku kolem dvou stovek strojů muselo ministerstvo ustoupit. Současných 107 pandurů české armádě dodal za 14,4 miliardy rakouský Steyr, který je součástí americké skupiny General Dynamics. I tento nákup se však podezření z korupce nevyhnul. Nyní ho řeší soud (o posledním dění čtěte zde).